fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ד"ר באסם גטאס מהכפר ראמה, נבחר לקדנציה נוספת

ד"ר באסם גטאס נבחר לכהן פעם נוספת כחבר כנסת מטעם הרשימה המשותפת
ח"כ ד"ר באסל גטאס
ח"כ ד"ר באסל גטאס (צילום: באדיבות אתר הכנסת)
ח"כ ד"ר באסל גטאס
ח"כ ד"ר באסל גטאס (צילום: באדיבות אתר הכנסת)

ח"כ באסל גטאס נבחר לכהן כחבר כנסת בכנסת ה-20 מטעם הרשימה המשותפת. ח"כ גטאס זכור לתושבי הגליל במיוחד, כאשר בחודש נובמבר אשתקד עלה לנאום במליאת הכנסת עם כאפייה מסביב לצווארו. הוא הסביר כי החליט על כך לאות הזדהות עם תלמידי בתי הספר הערביים שהותקפו לטענתו משום שלבשו כאפיות. הוא קרא להתפטרותו של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', על רקע המתיחות הביטחונית. ח"כ גטאס התייחס למקרה שאירע יום קודם לכן באחד מבתי הספר בצפון. שני תלמידים מוסלמים הגיעו בשעות הבוקר לבית ספרם עם כאפיה והתעמתו עם תלמידים דרוזים שדרשו מהם להסירה.

ד"ר באסל גטאס יליד 1956 מהכפר ראמה , בעל תואר שני במנהל עסקים בתוכנית המשותפת של אוניברסיטת נורתווסטרן ואוניברסיטת תל-אביב דוקטורט בהנדסה סביבתית בטכניון, המכון הטכנולוגי לישראל, חיפה יהיה גם בקדנציה הנוכחית חבר כנסת, מטעם הרשימה המשותפת. גטאס נשוי ואב לילדה. גטאס, אביו, הוא מורה להיסטוריה ופעיל קומוניסטי. הוא גדל במשפחה ערבית נוצרית אורתודוקסית. החל בפעילות פוליטית כנער, ויחד עם בן דודו עזמי בשארה הקים את הוועד הארצי של תלמידי התיכון הערבים. ב-1974 החל ללמוד הנדסת סביבה בטכניון, והיה בין מקימיו של תא סטודנטים ערבים. ב-1978, בהיותו בן 22 נבחר למועצת היישוב ראמה מטעם רק"ח. ב-1983 היה לסגן ראש המועצה המקומית ראמה, מטעם סיעה זו. בתום הקדנציה, בשנת 1989, שב ללימודים בטכניון.

 הכתבה המורחבת ביום שישי ב"צפון -1 כרמיאל"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות