fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני שמח שהחלטתי לתרום. לא ידעתי שלרותי יש כרטיס"

כך אמר ירון רוטשטיין על ההחלטה לתרום את אבריה של אשתו שנפטרה השבוע כתוצאה מדריסה. למשפחה התברר כי רותי ז"ל חתמה על כרטיס אדי ללא ידיעתם לפני כחמש שנים
המשפחה החליטה לרתום את איבריה כי ידעו שכך הייתה רוצה. רותי רוטשטיין ז"ל צילום: ורד שאנן
המשפחה החליטה לרתום את איבריה כי ידעו שכך הייתה רוצה. רותי רוטשטיין ז"ל צילום: ורד שאנן

ביום שלישי שעבר רותי רוטשטיין ז"ל יצאה מהמספרה לכיוון ביתה. בעוד היא צועדת, היא נדרסה על ידי אוטובוס סמוך לכיכר הבאר. נהג האוטובוס טען שלא הבחין בהולכת הרגל, ולא הספיק לבלום בזמן. רותי נחבטה בעוצמה בראשה והתמוטטה מיד.

כאשר הגיעו צוותי מד"א לזירת האירוע, הם מצאו אותה ללא דופק וללא הכרה ומצבה הוגדר אנוש. לאחר מספר ניסיונות החייאה, הצליחו להחזיר דופק, אך מצבה נותר אנוש. היא פונתה ליחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהיא מונשמת. בבית החולים עברה ניסיונות החייאה רבים. יומיים נאבקו הרופאים על חייה, לאחריהם עברה סדרה של בדיקות רפואיות שקבעו כי היא סובלת ממוות מוחי נשימתי. בעלה, ירון רוטשטיין, התייעץ עם שלוש בנותיהם, בנות 19, 15 ו~10, והמשפחה החליטה לתרום את איבריה של רותי כדי שיצילו חיים.

רוטשטיין אמר "לצפון-1" כי זו הייתה גם דרכה בחיים, תמיד לעזור לזולת, איפה ומתי שרק יכלה. "רותי נגעה בכולם, גם כשעברה ליד אנשים שלא הכירה ואמרה שלום, הם נשבו בקסמיה. היה לה תמיד חיוך על הפנים שהאיר את כל סביבתה". הוא מסביר כי כאשר החליטו לתרום את איבריה כלל לא ידעו כי משנת 2010 רותי מחזיקה בכרטיס אדי. היא עשתה ביוזמתה ולא סיפרה לאיש במשפחה. דבר הימצאות הכרטיס נודע להם רק כאשר דבורה ממרכז ההשתלות הארצי התקשרה להודות להם.

רוטשטיין, המחזיק בעצמו גם כן כרטיס אדי כמו גם בתו הבכורה, החיילת, אמר כי ההחלטה נפלה ללא היסוס והוא שמח עליה משום שהיה בטוח, בהכירו את רותי, כי זה היה רצונה.

המשפחה החליטה לרתום את איבריה כי ידעו שכך הייתה רוצה. רותי רוטשטיין ז"ל צילום: ורד שאנן
המשפחה החליטה לרתום את איבריה כי ידעו שכך הייתה רוצה. רותי רוטשטיין ז"ל צילום: ורד שאנן

רותי רוטשטיין, לבית משפחת יעקבי, נולדה וגדלה בקרית שמונה. בעת שירותה הצבאי הכירה את ירון, בן זוגה האוהב והמסור, ומי שעתיד להפוך לבעלה. השניים היו זוג מאוהב כל חייהם כמו ביום הראשון. בשנת 1992 עברה להתגורר בכרמיאל, כאן נישאו ונולדו שלוש בנותם. היא הייתה דמות מוכרת מאוד לרבים, בשל פעילותה הציבורית, מעורבותה ואישיותה. להלווייתה הגיעו מאות אנשים, ממאנים להתנחם ולהאמין שלא יראו עוד את רותי החייכנית וטובת הלב.

ירון: "צריך עכשיו לאסוף את הכל ולקבל פרופורציות לחיים. לדעת לשמור על כל מה שיש לנו. אני לא רוצה להתעסק במי היה הנהג, מה קרה ומה אפשר היה לעשות. אני רוצה להתרכז במה שחשוב כרגע. זאת מציאות חדשה שצריך להתרגל אליה". יש לו גם מסר חשוב: "השתלות זה חובה. אני מאחל למי שקיבל את איבריה של רותי שיהיה בריא. אין לי כוונה לחפש את המושתלים בעצמי, אך מי שירצה לאחר החלמתו לפנות אנחנו נשמח להכיר". לסיום בפיו בקשה: "היו זהירים, התאונות האלו הופכות את החיים באחת. שום דבר לא מכין אותך לכך ושום דבר כבר לא יהיה מה שהיה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות