fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך שהזמן רץ: פסטיבל המחול ה-27 יוצא לדרך

הנושא המרכזי השנה: סשה ארגוב, שהשנה מציינים 100 שנים להולדתו
פסיפס של זמר ומחול ישראל. פסטיבל כרמיאל (צילום: מתי אלמליח)
פסיפס של זמר ומחול ישראל. פסטיבל כרמיאל (צילום: מתי אלמליח)

ביום שלישי, 8 ביולי 2014, ייפתח פסטיבל המחול ה-27 שיימשך שלושה ימים ושלושה לילות. כמו בכל שנות קיומו של הפסטיבל, גם השנה ישולבו מיטב ומרב הרקדנים והיוצרים של המחול העממי והמקצועי, הישראלי. הנושא המרכזי השנה: סשה ארגוב, שהשנה מציינים 100 שנים להולדתו. הפסטיבל הוא הגדול בעולם למחול והגדול מכולם בישראל.

ביום שישי האחרון, התאספו בגבעתיים להצגת פסטיבל 2014 אנשי מטה הפסטיבל, המנכ"ל אהרון סולומון, המנהל האמנותי שלמה ממן, מנהל ההפקה אלי שדה ולילך רנה, אף היא מפיקה, עם הכוריאוגרפים, מנהלי הלהקות, אסיסטנטיים ורקדנים. האווירה הכללית במפגש הייתה כמילות השיר "ושוב נצאה אל הדרך, עם אחד לדרך". אווירה של יצירה ותחושה שהכוריאוגרפים והרקדנים מצפים לפסטיבל.

התוכנית השנה כפי שהוצגה היא פסיפס של זמר ומחול ישראל בהדגשים מיוחדים לשנה זאת. מופעים אחדים מבוססים על יצירתו של אריק איינשטיין, ומופע נוסף של להקות ותיקים על יצירתו של שמוליק קראוס. יצירתה של חמוטל בן זאב גם כן משולבת השנה במופע ייחודי.

פסיפס של זמר ומחול ישראל. פסטיבל כרמיאל (צילום: מתי אלמליח)
פסיפס של זמר ומחול ישראל. פסטיבל כרמיאל (צילום: מתי אלמליח)

ממש עם תחילת המפגש, הודיע אלי שדה כי זה עתה קיבל שיחת טלפון המודיעה על פטירתו של דידי מנוסי. שמו של מנוסי נקשר בפסטיבל במשך שנים רבות, מאז היווסדו. הוא היה זה שנתן את השמות לכל אחד מהמופעים, היה אורח קבוע בפסטיבל ואף הנחה את המופע המרכזי.

שלמה ממן המנהל האמנותי של הפסטיבל, חזר והדגיש בפני הכוריאוגרפים את החשיבות של המחול הישראלי וחזרה לשורשים הראשוניים הנותנים צביון ארץ ישראלי. ממן ביקש מהם לא להתפזר לכיוונים של מחול מודרני, שכן לאלו יש מסגרות בתוך הפסטיבל.

גם השנה הפסטיבל ייתן דגש לקירוב הצעירים לכל סגנונות המחול והריקוד שכן הוכח בשנים האחרונות כי כאשר קיימות מסגרות המעוררות עניין בקרב הדור הצעיר, באופן כללי הם גם עורכים היכרות וממשיכים בריקודי עם, ואף בהשתלבות בלהקות מחול .

מנכ"ל הפסטיבל אהרן סולומון, הדגיש בסקירתו בין השאר את השתתפותה של הלהקה הלאומית של ארמניה, בפעם הראשונה בישראל.

פסטיבל מחול כרמיאל הוא פסטיבל מחול שנתי המתקיים בעיר מדי קיץ. הפסטיבל נוסד בשנת 1987 על ידי שניים מגדולי מחברי ריקודי העם בארץ, יונתן כרמון ותרצה הודס. הפסטיבל הוא הגדול מסוגו בעולם המשלב את המחול על כל גווניו, מהמחול הקלאסי, מודרני, עממי והמחול הישראלי המתהווה ומתפתח. הפסטיבל מתפרש על פני שלושה ימים גדושים בתוכניות מיוחדות ובמגוון רב של הופעות רקדנים מהארץ ומחו"ל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות