fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלומי: פונה מבנה בלתי חוקי השייך לרועה כבשים

הפולש הקים דיר כבשים, ללא היתר ובניגוד לחוק, על קרקעות המדינה באזור התעשייה של שלומי. רק אחרי שהרשות למקרקעי ישראל תבעה את האיש, הוא הסכים להריסת המבנה
פינוי מסיג גבול מקרית אתא
הסכים להתפנות רק אחר איומים בתביעה (צילום: דוברות מינהל מקרקעי ישראל)

מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל באזור התעשייה שלומי הסתיים בפינוי סככה, גדר ורצפת בטון בלתי חוקיות, שהוקמו ללא היתר על אדמות מדינה.

הפולש, המתגורר בשטח סמוך, פלש לאדמות מדינה בגודל של כ-1,000 מ"ר, גידר את השטח לצרכיו הפרטיים, יצק רצפת בטון בגודל 30 מ"ר והקים סככה במטרה להאכיל עדר כבשים שבבעלותו אשר הוא רועה באזור.

 מסיג הגבול השתמש בקרקע המיועדת לשיווק לתעשייה למטרותיו האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק, עד שאותר ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל האמונים על השמירה על אדמות המדינה. המפקחים הבהירו לפולש כי מדובר בעבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל וכי אם לא יפנה את הקרקע, המיועדת לשיווק לתעשייה, היא תפונה לפי החוק ויינקטו נגדו צעדי ענישה, ואף תביעות כספיות להחזר עלויות הפינוי הנגרמות לקופת המדינה, אולם  הפולש  לא התפנה.

רק לאחר שהחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל הגישה תביעה משפטית כנגד הפולש לפינוי השטח, הסיר הפולש את החזקתו בקרקע והסכים להריסת הסככה, רצפת הבטון והגדר ולהחזרת הקרקע למדינה, על מנת להימנע מתשלום עלויות השימוש בקרקע ועלויות הפינוי וההוצאות המשפטיות שמוטלות במקרה של פלישה לאדמת מדינה על הפולש.

פינוי מסיג גבול מקרית אתא
הסכים להתפנות רק אחר איומים בתביעה (צילום: דוברות מינהל מקרקעי ישראל)

מפקחי רשות מקרקעי ישראל הרסו את רצפת הבטון, והסככה שבנה הפולש, הסירו את הגדר, החזירו את הקרקע לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי, והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות. עתה יוכלו ברשות להוציא לשיווק את הקרקע במכרז לתעשייה.

 לדברי שי קרפ סגן מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל: "מדובר באדם שפעל כדי לגרוף ממון לכיסו הפרטי על חשבון הציבור.

"לא נאפשר לפולשים ומסיגי גבול להשתלט על אדמות מדינה לצרכיהם הפרטיים ומקרים אלה ממחישים את החשיבות בפעולות האכיפה המסודרות של הרשות בשטח. אנו פועלים בכל הכלים והדרכים העומדים לרשותינו במטרה לשמור ולהגן על אדמות המדינה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות