fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עדות מצמררת מהקרבות בסוריה: מכתב מגואל בדם

לנער פצוע בן 15, שהובא אמש לבית החולים זיו בצפת הוצמד מכתב, ובו פירוט הטיפול שקיבל בסוריה. מנהל יחידת הטראומה, ד"ר עמרם הדרי: "צוותים רפואיים בסוריה נמצאים בסכנת חיים ופוגעים בהם באופן מכוון כעונש על סיוע לפצועי הקרבות"
המכתב המגואל בדם שהוצמד לנער בן ה-15
המכתב המגואל בדם שהוצמד לנער בן ה-15 (צילומים: חנה ביקל, ביה"ח זיו)
המכתב המגואל בדם שהוצמד לנער בן ה-15
המכתב המגואל בדם שהוצמד לנער בן ה-15 (צילומים: חנה ביקל, ביה"ח זיו)

בין 30 הפצועים הסורים שהובאו עד כה על ידי צה"ל למרכז הרפואי זיו בצפת, במהלך החודשיים האחרונים, מאז תחילת הקרבות בסוריה, מטופלים כיום ילד בן 9 ושני נערים בני 15 ו-16. בן ה-15 מטופל במחלקת טיפול נמרץ ילדים במצב קשה, בן ה-6 1 במחלקה הכירורגית ובן ה-9 במחלקת עיניים, לאחר שאיבד בסוריה את עינו הימנית מרסיס שחדר לעינו בהפגזה על הכפר בו הם מתגוררים.

הילד בן ה-9, שהגיע אמש, הוא צעיר הפצועים שהגיע עד היום לישראל. זו גם הפעם הראשונה, בה מגיע פצוע מלווה על ידי הורה, עקב גילו הצעיר ופגיעה מורכבת בעין ופגיעות רסיסים בכל חלקי גופו. גם אביו סובל מפגיעה ברגלו.

האב סיפר לד"ר יוסי פיקל, מנהל מחלקת העיניים, כי הם מתגוררים באזור דרעא ואינם משתייכים לאף אחד מהצדדים הלוחמים. הוא אמר, כי החיים באזור הפכו לבלתי נסבלים. בכל יום הם סופגים לפחות ארבעה מטחים של -20עד 25 פגזים שנורים על בתי הכפר שלהם וכי יש נפגעים רבים.

בן ה-15, שהובא אתמול במצב קשה, נשא על גופו מכתב הסבר לגבי ניתוח בטן שעבר בסוריה והטיפול שבוצע בו בבית חולים שדה. במכתב, שניכר כי נכתב בחופזה ועליו כתמי דם, מצוין הטיפול המקצועי שקיבל הנער. זהו המסמך השני המתקבל מרופאים סורים ומוצמד לפצועים.

 פצוע סורי ממלחמת האזרחים מטופל בחדר הטראומה במרכז הרפואי זיו
פצוע סורי ממלחמת האזרחים מטופל בחדר הטראומה במרכז הרפואי זיו

מנהל יחידת הטראומה, ד"ר עמרם הדרי: "נודע לנו כי צוותים רפואיים בסוריה נמצאים בסכנת חיים ופוגעים בהם באופן מכוון כעונש על סיוע לפצועי הקרבות. זו שמועה מזעזעת. הרופאים הסוריים עובדים תחת אש בתנאי בתי חולים שדה. אנו רואים על הפצועים המגיעים אלינו כי נעשים מאמצים רבים לטפל בהם, למרות התנאים הקשים".

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר אוסקר אמבון: "תפקידם של צוותי הרפואה הוא להציל חיים ולטפל באלו הנזקקים לכך וכי הרופאים ימשיכו ויטפלו בכל פצוע שיובא על ידי צה"ל, ללא קשר ללאומיותו או דתו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות