fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נילחם שלא יקום מתקן התפלה בלוחמי הגטאות"

המאבק כנגד הקמת מתקן התפלת מי ים בשטחים החלקאיים של הקיבוץ עולה שלב
מתקן התפלה בשבי ציון. (הדמיה באדיבות מטה המאבק)
יהרוס את החוף. מתקן התפלה בשבי ציון. (הדמיה באדיבות מטה המאבק)

בשבוע שעבר ביקרו בקיבוץ לוחמי הגטאות נציגים מטעם רשות המים שבחנו את השטחים, בסמוך להרחבות הבניה החדשות, בהם צפוי לקום מתקן ההתפלה. בלוחמי הגטאות צפויים לקום 80 יח"ד של בתים פרטיים חדשים, ואילו הדיירים החדשים מודאגים מאוד מהקמת מתקן ההתפלה.

יובל הדר, תושב השכונה החדשה וחלק ממטה המאבק החדש שקם לפני מספר חודשים, מסביר ל"צפון-1" כי ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי, אינו מספר את כל האמת על מתקן ההתפלה החדש שיקום ומקדם אותו במרץ למורת רוחם של חברי הקיבוץ והמתיישבים החדשים.

הדר מסביר כי העתיק את מגוריו מחיפה לקיבוץ בשל השאיפה לאיכות חיים עבור בני משפחתו ואיש מהם לא עודכן על מתקן ההתפלה הצפוי. לדבריו, עד כה בארץ קיימים שני מתקני התפלה גדולים שלא עובדים ומקבלים מענקים מהמדינה על אי התפלה מי ים היות ונדרשו שלא להתפיל מי ים.

"יורם ישראלי תיאר כי אין קיום לגליל המערבי ללא מתקן התפלה וזה לא נכון. אם המתקנים הקיימים לא עובדים, הם זוכים למענק של 50 אחוז, (מענק אי התפלה) אז למה להקים עוד אחד. אנחנו מדינה קטנה ואין סיכוי שלא יהיה קיום לגליל המערבי ללא מתקן תפלה כפי שטוען ישראלי".

לדברי הדר לא ברור הלהט האדיר לקחת אדמות חקלאיות באמצע שדה בגליל ולהפוך אותם לאזור תעשייה בזמן שיש אזורי תעשייה ייעודים לכך. צריך הילחם בגורמים אינטרסנטים שמחשבים את החיבור הקל לתשתיות והפתרון הוא לקחת אדמות חקלאיות זולות. המחיר שלהם הוא 6000 שקלים לדונם, כלומר ב-600 אלף שקלים יקום מתקן התפלה.

יש קוביות מסומנות על המפה היכן יקום מתקן ההתפלה וזה מאוד קרוב לבתים שלנו וזו התוכנית המועדפת כיוון שהצינור קצר יותר. השיקול היחיד שבונים כאן מתקן כזה, הוא כדי לאפשר תחנת כוח מפלצתית והוא בכלל יוכל להפעיל אותה על גז".

הדר מסביר שיש קריאה להתעוררות בנושא ברחבי הקיבוץ ומחוצה לו. "הקיבוצניקים רדומים, נעשה ככל שביכולתנו לעצור את זה ויהיו גם הפגנות בשטח. שיקול הדעת כאן מוטעה. כל אחד השקיע כאן 2 מיליון שקלים כדי לגור במקום עם איכות חיים ומתחת לאף מקימים לנו מפלצת תעשייתית. יצוין כי נקודת הגישה למתקן ההפלה נשארה בשבי ציון וזו רעה חולה גם לחוף".

מהמועצה האזורית מטה אשר לא נמסרה תגובה עד לסגירת הגיליון.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות