fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יריד זמן יין יתקיים בשבת בצפון

עמותת "זמן גליל מערבי" עורכת בפעם ה-6 ברציפות את בהשתתפות 5 יקבי בוטיק ומזקקה בגליל: יקב שטרן, יקב יפתחאל, יקב אורגני לטם, יקב כישור, יקב אשקר ומזקקת יוליוס 
יקב שטרן, צלם אנטולי מיכאלו

עמותת זמן גליל מערבי, המקדמת את התיירות והפנאי באזור הגליל המערבי, עורכת זו השנה ה-6 ברציפות, את יריד היין- "זמן יין" בהשתתפות 5 יקבי בוטיק ומזקקה בגליל: יקב שטרן, יקב יפתחאל, יקב אורגני לטם, יקב כישור, יקב אשקר ומזקקת יוליוס.  יריד היין יתקיים בשבת, ה-10.3.18 בין השעות 10:00-16:00 בחורשת אקליפטוסים מול הכרמים של יקב יפתחאל באלון הגליל.

מסגרת היריד ייהנו האורחים מיין ואלכוהול משובח, אוכל טוב, מוסיקה ואווירה קלילה, כיפית ושמחה. יריד "זמן יין" הינו חלק מחזון העמותה לקידום התיירות בגליל המערבי, בדגש קולינרי ותוצרת מקומית, על בסיס שיתוף פעולה מלא בין התיירנים העוסקים במלאכה מידי יום.

עלות הכניסה ליריד הינה 50 שקלים למבוגר (הכניסה לילדים ללא תשלום) והכרטיס כולל קבלת כוס יין במתנה וטעימות משלל היינות של היקבים והמזקקה, ביניהם גם יינות שזכו במדליות בתחרויות יין שהתקיימו בארץ ובעולם. במקום יוצב דוכן אוכל בתשלום. ניתן יהיה לרכוש במקום יינות של היקבים המשתתפים ביריד.

עמותת זמן גליל מערבי הוקמה בשנת 2011 על ידי תיירנים שונים מהגליל המערבי, על מנת לקדם יחדיו את העושר התרבותי, ההיסטורי והגיאוגרפי של האזור ושמה לה למטרה לקדם את תרבות היין והכהלים, האוכל והתוצרת המקומית ומלאכת יד מסורתית בשילוב תרבות הטיול באזור, על נופיו המרהיבים המחברים בין ההר לים, פסיפס אנושי המורכב משלל דתות, עדות ומגזרים, סיפורי היסטוריה ומורשת, מוקדי תיירות וסיפורים גליליים, ומפגש בלתי אמצעי עם האנשים היוצרים באזור, הסיפורים שלהם והחלום שהגשימו. העמותה מקדמת את התיירות והפנאי באזור הגליל המערבי ומובילה מסלולי טיולי איכות קולינריים ותרבותיים בשילוב עסקי הבוטיק המובילים באזור. כמו כן מקדמת העמותה פעילות יזומה של מפגשים, סדנאות, סעודות, טיולי יין, טיולים וסופי שבוע נושאיים שכולם בתפיסתם אנינים, איכותיים ומותאמים לדרישות הקהל, עצמאי או מאורגן, פרטי או עסקי.

יקב יפתחאל

נוסד בשנת 1999 על ידי צביקה, דור שני למשפחת כוורנים וכורם ותיק. הכרמים הראשונים נטעו לפני כעשרים שנה בגבעות אלון הגליל, על אדמות הגיר האווריריות. ההתחלה היתה עם ענבי קברנה סוביניון ומרלו וברבות השנים נוספו זנים יחודיים ונדירים: פטיט סירה, סנג'בזה ושיראז שנהנים מטרואר מותאם. יקב יפתחאל הוא מהיקבים הבודדים בארץ המייצר יינות שכולם על טהרת הענבים המקומיים שמטופחים ע"י בעל היקב בקפדנות ובאהבה. היקב מייצר כ-10,000 בקבוקים בשנה. מתבצעת בו בקרה אופטימלית על איכות הענבים והיינות. בקרה זו מתאפשרת לאור גודלו של היקב, עבודת הכורם המקצועית, הכבוד שרוחש לאדמה וקירבתם הגיאוגרפית של הכרמים ליקב. היינות מיוצרים בהדרכתו ובפיקוחו של היינן קובי טוך, מייסדו של יקב הבוטיק הראשון "הר מירון".

אודות יקב שטרן

יקב בוטיק גלילי משפחתי, השוכן בקיבוץ תובל. היקב הוקם בשנת 2004 על ידי ג'וני שטרן בסיועה ובתמיכתה של רוני לנדאו, והעבודה בו נעשית תוך הקפדה על הפרטים הקטנים, המון תשומת לב והכי חשוב אהבה גדולה ליין. היקב מתאפיין בקשר הדוק עם "ידידי היקב"- קבוצה גדולה של חברים, קרובי משפחה ומכרים, המתגייסת לעבודה החל מהבציר בעונה הבוערת וכלה בעבודות היקב במהלך העונה "השקטה". ג'וני שטרן, יינן היקב, רכש ידע רב בנושא ייצור יין מספרות מקצועית ולימודים במכללת תל חי בקורס "מתמחה בייצור יין".

יקב לטם. צילום אנטולי מיכאלו
יקב לטם. צילום אנטולי מיכאלו

אודות יקב כישור

יקב בוטיק ייחודי הכולל כרם, מרכז מבקרים חדש ועשייה ייחודית המשלבת אנשים בעלי צרכים מיוחדים. כרם כישור, המשתרע על פני שטח של 80 דונם, שוכן בכישורית על רכס הרי הגליל המערבי העליון, משקיף אל הים ונושם אוויר פסגות. הכרם ממוקם בגובה 500 מ' מעל פני הים, כאשר האקלים הייחודי בסביבתנו, המאופיין בהפרשי טמפרטורות גבוהים בין היום ללילה, בשילוב הקרקע הסלעית באזור (טרה רוסה) מהווים סביבה אידיאלית להבשלה ארוכה ואיטית של הפרי ומעניקים ליין את צבעו, ריחו וטעמו המיוחד.

מזקקת יוליוס,  קיבוץ חניתה. צילום אנטולי מיכאלו
מזקקת יוליוס, קיבוץ חניתה. צילום אנטולי מיכאלו

אודות יקב אורגני לטם

יקב לטם אורגני משלב בין איכויות אדם ואדמה. היקב ממוקם בנקודת תצפית יפה בקיבוץ לטם מעל בקעת סכנין, במקום הצופה לכנרת ולכל הגליל התחתון. ביקב נעשה שילוב של איכות בלתי מתפשרת של עשיית יין מענבים אורגניים איכותיים מכרם קיבוץ צבעון על יד הר מירון ותהליכים אנרגטיים ייחודיים כגון השמעת מוזיקה ליין בכל תהליך ייצורו והתיישנותו. התהליך מבוסס על נסיונם של הייננים יניב קמחי ויונתן קורן במשך 12 שנה. השילוב של איכויות האדם, האדמה, האנרגיות, הענבים האורגניים המובחרים והמוזיקה ממזגת אותם לתרכובת של יין ייחודי! ביקב פועל מרכז מבקרים אשר פתוח בכל ימות השבוע. ניתן לבקר וליהנות מיין טוב, נוף מדהים ואוירה ייחודית.

יקב אשקר  צילום יחצ
יקב אשקר צילום יחצ

אודות יקב אשקר

יקב אשקר הינו יקב בוטיק, הממוקם במרתף בית המשפחה של ניעמי ואמירה אשקר, אשר שוכן על גבעה פסטורלית ומשקיף על מטעי זיתים בכפר-יאסיף שבגליל המערבי. ניעמי, איש היי-טק ותיק, מילא תפקידים מקצועיים וניהוליים בכירים בחברות גלובאליות. הוא נחשף לנושא היין במסגרת עבודתו בעמק הסליקון ואף עבר כמה קורסים וסדנאות באיזור נאפה, ארה"ב (Napa Valley). היקב נוסד בשנת 2010 והוא המשך של מסורת ארוכת שנים, אשר החלה בכפר המולדת של המשפחה, "איקרית", היכן שנמצאים עשרות גתות עתיקות אשר שימשו לעשיית יין לאורך שנים. יינות יקב אשקר מיוצרים בקפידה לפי תפיסות "העולם הישן" , עם התערבות מינימלית של היינן בתהליך, החל משלב התסיסה וההשבחה בחביות עץ, עד הבקבוק. היקב מייצר כ- 20,000 בקבוקים בשנה, רובם מענבים זניים שנבצרים ידנית ובהקפדה מירבית.

יקב שטרן, צלם אנטולי מיכאלו
יקב שטרן, צלם אנטולי מיכאלו

אודות מזקקת יוליוס

מזקקת הבוטיק הראשונה בישראל, המייצרת אלכוהול משובח, אך ורק מחומרי גלם עונתיים מקומיים. המזקקה מתמחה בייצור תזקיקים משובחים עשויים ענבים, דבש ופירות מקומיים אשר גדלים בגליל ובכרמל. כל תהליכי הייצור של המזקקה הינם ידניים וטבעיים לחלוטין, משלב בחירת חומר הגלם החקלאי ועד הביקבוק והאריזה. עקרונות הייצור הללו בשילוב עם מחזורי זיקוק קטנים שמתבצעים באמצעות אביק נחושת דודי, מהמתקדמים מסוגו בעולם, מביאים לכך שכל בקבוק יוליוס הוא יצירה חד פעמית, איכותית ונדירה מסוגה, אשר נושאת מספר סידורי וחתימה אישית.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות