fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בצפון הארץ: רק  2.2 רופאים לאלף נפש

ישיבת הועדה (צילום יח"צ)
ישיבת הועדה (צילום יח"צ)

הועדה לצמצום פערי הבריאות החלה את פעילותה. יו"ר הועדה חבר הכנסת מוטי יוגב: "תוחלת החיים בצפון קטנה יותר,חסרים רופאים.  השבוע נקטו  הרופאים בעיצומים במרכז הרפואי לגליל

ועד הרופאים במרכז הרפואי לגליל, קיים  השבוע שביתה חלקית כחלק מסכסוך עבודה שהכריז בשל מחסור בתקני רופאים. בשל השביתה, לא התקיימו ביום שני השבוע ניתוחים אלקטיביים.  ביום רביעי  החלה את פעילותה בכנסת הועדה המיוחדת לשיפור וצמצום פערי הבריאות בצפון בראשות חבר הכנסת מוטי יוגב. הועדה הוקמה לפני כשלושה חודשים ומטרתה העיקרית לדחוף ולוודא את קיום התכנית המיוחדת לצמצום פערי הבריאות מתוך כלל תכנית הצפון שהוכרזה על ידי הממשלה. בישיבת הועדה הראשונה נכחו המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, מנהלת מחוז צפון ד"ר מיכל כהן, נציגי האוצר, קופות החולים, ארגונים אזרחיים ועוד. בנוסף, נכחו בדיון חברי הכנסת איל בן ראובן, עופר שלח, ושרת הבריאות לשעבר יעל גרמן.

ישיבת הועדה (צילום יח"צ)
ישיבת הועדה (צילום יח"צ)

בפתיחת הדיון, פרש המשנה למנכ"ל הבריאות פרופ' גרוטו את עיקרי דוח פערי הבריאות בצפון. לפי הנתונים, בצפון הארץ יש 2.2 רופאים לאלף נפש, לעומת 4.4 במרכז. תוחלת החיים של נשים ושל גברים בצפון נמוכה בשנתיים לעומת הממוצע הארצי (78.1 שנים לעומת 80.1 לגברים, 82.2 לעומת 84.1 לנשים). עוד אמר פרופ' גרוטו כי שיעורי התמותה הגבוהים ביותר עקב מחלות לב הם בנפת עכו וכנרת. עם זאת, ציין כי לאורך השנים יש ירידה מתמשכת בשיעור תמותת תינוקות במחוז הצפון, על אף כי עדיין שיעור זה גבוה במקצת מהממוצע הארצי.

ח"כ  יוגב: "תושבי הצפון אינם אזרחים סוג ב'. שירותי בריאות הם הזכות לחיים, ותושבי הצפון זכאים לכך בדיוק כמו תושב תל אביב. אין שום הצדקה למצב בו קיימים בצפון רק מחצית מכמות הרופאים מאשר במרכז. אינני רואה שום סיבה שחולים יצטרכו לנסוע למרכז כדי לקבל שירותים בסיסיים או חיוניים. אנו מתכונים לדרוש ולקבל תשובות מסודרות ממשרד הבריאות ומשרד האוצר כדי להבין כיצד הם מתכוונים ליישם את תכנית הצפון בהקדם, בראש ובראשונה תכנית קיצור תורים והבאת מתמחים. הועדה תנחה את נציגי האוצר והבריאות להציג תכנית קונקרטית ומפורטת לקראת יום הגליל שיערך בכנסת ובוועדה בתחילת ינואר. אנחנו נבקש את תכנית קיצור התורים ואת תכנית בית החולים השיקומי בטבריה. בנוסף, סוגיית כח האדם היא סוגיה משמעותית. אנחנו נבקש לראות גם בסוגיה זו א הדרך להבקיע את הבאת המומחים והמתמחים לצפון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות