fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט הכריע: ראש מועצת שלומי גבי נעמן נבחר כחוק

השופט דחה את הערעור שהגישו דודו זר, מנו שלי וישראל אווקרט על כל חלקיו וחייב אותם בהוצאות. דר בתגובה: "נלמד את ההחלטה ונחליט על המשך הדרך"
נעמן ועו"ד שלוש (צילום: יח"צ)
נעמן ועו"ד שלוש (צילום: יח"צ)

 בית המשפט המחוזי בחיפה דחה בשבוע שעבר את הערעור שהוגש על תוצאת הבחירות בשלומי על כל חלקיו. את הערעור הגישו יריביו של ראש המועצה המקומית שלומי, גבי נעמן, שנבחר לקדנציה נוספת לאחר שהביס אותם בבחירות לראשות המועצה בהפרש של כ-14 אחוז.

בערעור נטען כביכול לאי סדרים בספירת הקולות והחלפת מעטפות הצעה. בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתו של עו"ד אושרי שלוש, בא כוחו של ראש המועצה המקומית, גבי נעמן, כי אין צורך לבטל את הבחירות כולן או באחת הקלפיות.

השופט רן סוקול קבע בהחלטתו: "הגעתי למסקנה כי דין הערעור להידחות כל על חלקיו וכי אין בטענות המערערים די כדי להביא בליטול הבחירות כולן או באחת מהקלפיות, או להתערב בדרך כלשהי בתוצאות הבחירות". השופט חייב בהוצאות את המערערים, דוד דר, יו"ר סיעת הבית היהודי ביישוב, מנו שלי, חבר מועצה מטעם הבית היהודי וישראל אווקרט, יו"ר תנועת "אופק חדש" בשלומי.

נעמן ועו"ד שלוש (צילום: יח"צ)
נעמן ועו"ד שלוש (צילום: יח"צ)

עו"ד שלוש טען בבית המשפט: "כל הנטען בבקשות מטעם המערערים ובתצהירים הם מהווה במקרה הטוב רכילות זולה ובמקרה הפחות טוב שקרים בוטים שמטרתם להטעות באופן מכוון את בית המספר הנכבד".

על כך כתב השופט בהחלטתו: "למערערים טענות למכביר בדבר אווירה של איומים, מעקבים והפחדות. המערערים אף צרפו תצהירים של מספר פעילים, אולם מעיון בתצהירים, ניתן לגלות כי מדובר בעיקר בשמועות ובמחשבות ולא במעשים של ממש".

עו"ד שלוש בירך על החלטת בית המשפט: "הוכח חד משמעית בבית המשפט כי המערערים שהובסו בבחירות לא עמדו ולא בבדל ראיה לכאורה לליקויים שטענו ולבטח לא עמדו בנטל להוכיח כי היקף הליקוי הנטען והמוכחש עלול היה להשפיע על חלוקת המנדטים".

ראש המועצה גבי נעמן: "מדובר בקבוצת אנשים שחברו יחד, הגישו תצהירים שקריים, תיאמו עדויות, הוציאו שם רע ליישוב שלומי וביקשו לפגוע ברצון הבוחרים. יש בי תקווה שהחלטתו הנחרצת של השופט תוביל את שלושת חברי המועצה לסייע בידי להמשיך ולהוביל את שלומי בתחומים רבים".

דודו דר מסר בתגובה: "השופט החליט לדחות את העתירה בנימוק שאין בראיות די כדי להורות על בחירות חוזרות. לא שלא היו ליקויים חמורים או כשלים ניהוליים, רק שאין בכך די בכדי לפסוק על ביטול הבחירות. בימים הקרובים נלמד את פסיקת בית המשפט ונקבל את ההחלטות על המשך הדרך".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות