fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תתמקדו

עסק קטן זקוק לקמפיין פרסום ממוקד, חד ובגובה העיניים. הכל תלוי בשלוש שאלות: מה אומרים, איך והיכן
איור: פוטוליה

 

מאת: חגית יצחק

לעסק קטן ובינוני קשה להתמודד מול ענקי השוק שמחזיקים במשרדי פרסום גדולים ובתקציבי שיווק של מיליוני שקלים. ההבנה הראשונית החשובה בתהליך בניית החומרים השיווקיים עבור העסק שלך היא לא להתפשר על אנשי מקצוע טובים כמו מעצבים, קופירייטרים, יועצי שיווק ופרסום, וכל מי שנחוץ להצלחת שיווק העסק. הסכומים הראשוניים שתוציא במקרה זה יתגלו כחיוניים ולא יקרים מדי ביחס לתוצאה ולכברת הדרך שילוו אותך.

חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)
חגית יצחק (צילום: אושרי כהן)

הכלל הראשון והחשוב ביותר מכולם עליו צריך לשמור באדיקות הוא בראש ובראשונה לדעת למי אתה פונה. מי האנשים האלה? איך קוראים להם? מה אתה יודע עליהם? כשיהיו לך את התשובות, תוכל לבנות מסע פרסום אפקטיבי מדויק. האנשים המתאימים הם אלה שרכשו ממך בעבר. הם כבר גילו עניין בשירות או במוצר פעם אחת, אז למה לא לעודד אותם לרכוש ממך שוב או להמליץ עליך לחבריהם? לשם כך, אתה צריך שיהיה לך מאגר נתונים, שמכיל את כל לקוחות העבר שלך, כולל שמות ופרטי התקשרות. כאשר יודעים משהו על האדם שמופיע במאגר הנתונים, ניתן לפנות אליו בצורה הרבה יותר רלוונטית ומעניינת עבורו.

השאלה היא איך עושים את זה? איך מדייקים? איך מחדדים? איך ממקדים? שלוש שאלות הבסיס שעליך לענות עליהן הן: מה אומרים? איך אומרים? היכן אומרים?

שאלת ה"מה אומרים" היא השאלה הסופית אליה תגיע אחרי שניתחת את השוק שלך, הגדרת את המטרות שלך ואת קהל היעד שלך. שאלת ה"איך" תענה על הסגנון והטון. השפה התקשורתית צריכה להיות ממוקדת. המסר צריך להיות חד וברור ועדיף מסר אחד על פני בליל מסרים שלא יאמר דבר. שאלת ה"היכן" תענה על השאלה באיזו מדיה אבחר להעביר את המסר שלי? התשובה לשאלה זו היא פונקציה של התקציב העומד לרשותך, אך לאחר שהגדרת במדויק את קהל, המטרה התשובה תהיה ממוקדת יותר.

כדי שהפרסום יהיה אפקטיבי הקפד לדבר בגובה העיניים. הלקוחות מעדיפים לקבל את הדברים בעברית פשוטה, ישירה וברורה.

 

© הכותבת היא בעלת match point, תקשורת שיווקית, ייעוץ וליווי עסקים וחברות

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות