fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צבע, תפוקת עבודה ומה שביניהם

אם בחרתם לצבוע את המשרד באפור ותהיתם מדוע תפוקת העבודה ירדה, הגיע הזמן ללמוד דבר או שניים על צבע. עופר בן יעקב, מנכ"ל נדיר תעשיות צבע, נותן טיפים לבחירת הגוון הנכון
צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

 

מאת: עופר בן יעקב

צבע הוא הרבה מסתם אמירה עיצובית ואסתטית. מחקרים מוכיחים פעם אחר פעם את הקשר בין הצבעוניות של סביבת העבודה לבין תפוקת העובדים. יש חשיבות בבחירת הצבע שנבחר למשרד או למפעל, בדיוק כמו שמשקיעים מחשבה בבחירת התאורה, האקוסטיקה והמיזוג.

התייעצו עם איש מקצוע בכל הנוגע לשילוב הצבע בחלל. הגוון האידיאלי יכול לבוא לידי ביטוי בצביעת החלל כולו, מספר קירות או דווקא בריהוט שנבחר. יש צבעים מסוימים שברור שמתאימים במקרים מסוימים וממש לא באחרים. הכל תלוי באופי החברה ובצרכיה.

עופר בן יעקב (צילום: מאיה מזרחי)
עופר בן יעקב (צילום: מאיה מזרחי)

גוונים רכים ושקטים לכאורה, כמו לבן, בז' ואפור מתגלים ככאלה המשרים, ברוב המקרים, תחושת עצב ודיכדוך בקרב העובדים, בעוד שגוונים כחולים וירוקים משרים רוגע. לכן, במקומות עבודה בהם נדרשת עבודה מדויקת וריכוז כמו משרדי רואי חשבון, כדאי לשקול שילוב של גוונים וטונים כחולים וירוקים.

בחללים שדורשים קריאיטיביות, מומלץ להשתמש בצהוב מכיוון שהוא גוון מעורר שמחה, אופטימיות ויצירתיות. הצהוב על גווניו מתאים למקומות עבודה שבהם היצירה, העיצוב והפיתוח הם העיקר – משרדי אדריכלות, חברות הזנק (סטארט~אפ) וכיוצא בזאת.

האדום נחשב לצבע מעורר שמקפיץ את קצב הלב, לכן, אלא אם מדובר בחדר כושר, יש להשתמש בו במתינות. הוא לא מתאים לחללים בהם שוהים העובדים רוב היום, אלא לחללים אחרים כמו פינת האוכל המשותפת, המטבח, המסדרונות ואפילו השירותים.

בכל מקרה, יש להשתמש בצורה מאוזנת בכל צבע שנבחר. מומלץ לבחון היטב את החלל, את ייעודו, את התאורה בו ומשתנים נוספים בטרם מחליטים על הצבע ואפילו על הגוון. החוכמה היא להשתמש במסות נכונות, כלומר לייצר תמהיל של צבע בחלל שיפעל לטובתכם ולטובת העובדים ולא יגרום לתחושת תזזיתיות או לחילופין עייפות ומחנק.

 

© הכותב הוא מנכ"ל נדיר תעשיות צבע, א.ת פרדס חנה, www.nadir.co.il

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות