fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יחצן זאת בעצמך

הדרך היחידה, שבאמצעותה יכולים בעלי העסקים הקטנים להגיע לקהלי היעד שלהם, ללא עלות או בעלות נמוכה, היא יחסי ציבור
צילום: פוטוליה

מאת: אורית בלום

כל עסק צריך שיווק. גם בעלי עסקים קטנים יודעים זאת, אבל כשמגיעים לשלב שבו צריכים להחליט כיצד לשווק את העסק, מבינים שזה לא פשוט כמו שזה נראה ובדרך כלל הבעיה העיקרית היא תקציב.

אורית בלום (צילום: ספיר גורודיש)
אורית בלום (צילום: ספיר גורודיש)

הדרך היחידה, שבאמצעותה יכולים בעלי העסקים הקטנים להגיע לקהלי היעד שלהם, ללא עלות או בעלות נמוכה, היא יחסי ציבור. ידיעה או כתבה בתקשורת נתפסת על ידי הקוראים, הצופים או המאזינים כ"חדשות" לכל דבר. הופעה בתקשורת נתפסת כאמינה וכאובייקטיבית יותר מאשר פרסום במדורי פרסום וממתגת את העסק כמומחה בתחומו.

אז איך עושים את זה? 10 דרכים להשגת חשיפה תקשורתית ללא תשלום למדיה:

1. הפצת ידיעה (קומוניקט) על עסק, מוצר, או שירות חדש ושליחתה לכל אמצעי התקשורת הרלוונטיים, לרבות טלוויזיה, רדיו, עיתונות.

2. עריכת אירוע השקה אליו נזמין סלבס ועיתונאים המסקרים את תחום עיסוקנו (גם עסקים קטנים כמו חנויות ו/או גלריות עושות זאת).

3. הזמנת עיתונאים בודדים לסיור אישי בעסק – הסיור מאפשר לכתב לחוות מקרוב את אופי העסק שלנו ולקבל הסבר מפורט ומוחשי, שיבוא לידי ביטוי בכתיבה מפרגנת, המעבירה את החוויה האישית לקוראים.

4. כתיבת מאמרים מקצועיים וטיפים בתחומי מומחיותנו – באתרים ייעודיים או רגילים ובמדורים הרלוונטיים.

5. הצעה לכתבה שתכלול ראיון עם גורם בכיר מטעם חברתנו, עדויות אישיות של לקוחותינו, נתונים וסטטיסטיקות מהארץ ומהעולם ועוד.

6. עריכת סקר קצר בנושא מעניין, שתוצאותיו יהיו "עילה" לפרסום בתקשורת.

7. עריכת אירוע חווייתי, גימיקי, כגון תחרות (היתולית או אמיתית), תערוכה ייחודית, השתתפות בשיא גינס ועוד.

8. עריכת כנס מקצועי בתחום מומחיותנו – אליו נזמין אורחים חשובים ומעניינים מהארץ ומהעולם, נציג מחקרים ונאיר את הנושא מזוויות שונות. מתאים לתחומים רבים ומגוונים, כגון טכנולוגיה רפואית, סייבר/מחשוב, שיווק, איכות הסביבה ועוד.

9. השתלבות כמומחים בכתבות היזומות על ידי התקשורת – מתאים בעיקר לנותני שירותים כמו פסיכולוגים, עורכי דין, מעצבים, מחנכים, יועצים עסקיים ועוד.

10. פרסום סיפור אישי מרגש/מעניין/מפתיע אודות בעל/ת העסק, עובדיו או לקוחותיו.

 

© הכותבת היא בעלת משרד יחסי הציבור "אורית בלום תקשורת"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות