fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המפתח שלכם לחיסכון

משכנתא זה לא משחק, וכדי להיכנס לבית חדש עם מינימום התחייבויות בתנאים הכי טובים, כדאי לכם להצטייד ביועץ אישי * גולן עזריה, עם ניסיון עשיר בתחום ובשוק ההון כולו, מסביר איך הוא יכול לעזור לכם (והוא יכול!) ומדוע זה משתלם
גולן עזריה. "מאז שאני זוכר את עצמי עסקתי במספרים" צילום: יח"צ
גולן עזריה. "מאז שאני זוכר את עצמי עסקתי במספרים" צילום: יח"צ

"אני מבין שכל מקרה הוא עולם ומלואו. כאשר אני מקבל תיק חדש, אני נכנס לנעליהם, בגדיהם ולראש של הלקוחות, להבין לעומק מול מי אני עומד. הניסיון שלי והאינטראקציה עם משפחות חוצה את האלפים. חשוב יותר לא להיכנס לתבניות של אנשים, אלא לשמור על כל מקרה ומקרה כאילו הוא הראשון והאחרון. כל משפחה מרגישה שהיא היחידה אצלי"

גולן עזריה, 40, שומע כמעט בכל יום את השאלה "למה צריך יועץ משכנתאות, הרי יש אחד כזה בבנק?". אבל לעזריה, יועץ מנוסה ומשופשף, יש תשובה לכל שאלה. בטח בנושא בו הוא מתמחה.

"נפתח בדוגמא. אם אתה יודע להשיג חיסכון כזה בשישה ימים – אינך זקוק ליועץ משכנתאות פרטי. אתם באים לבנק עם בקשה למיליון שקל משכנתא. ובקשה נוספת להשלמה להון עצמי. כלומר רכישת בית עם 10% מימון. ושלושה בנקים רודפים אחרי הלקוח לגיוס. מצבכם טוב. אז איך בכל זאת אני יכול לעזור?".

איך באמת?

גולן עזריה. "מאז שאני זוכר את עצמי עסקתי במספרים" צילום: יח"צ
גולן עזריה. "מאז שאני זוכר את עצמי עסקתי במספרים"
צילום: יח"צ

"עורכים פרומו ללקוח, מגישים הצעה לתמהיל בבנק א' ו-ב', עורכים שינוי תמהיל ראשון. לאחר קבלת מחירים משניהם, מעדכנים תמהיל שני עם בקשה לשינוי נוסף, כאשר לאורך כל המו"מ יש כיוון ברור לאן אני רוצה להגיע ויודע מהם גבולות הגזרה של הלקוח. וכל זאת אני מזכיר בפרק זמן של 6 ימים, מבניית תמהיל א' שהיה מקצועי ויעיל מלכתחילה ועד מקצה שיפורים שלי בתוך התמהיל. בסופו של דבר הושג חיסכון כספי נוסף עבור המשפחה של כ-100,000 שקל ב-75% מימון ובריביות מעולות!".

אז למה לא לעבוד ישר על התמהיל הסופי?

"ניתן לענות על זה בשתי דרכים. האחת דינמיקה של מו"מ _ כדי להביא מישהו מצד א' לצד ב' צריך לעשות זאת בשלבים, צריך ליצור מקרה יוצא דופן, לא עוד לקוח, לא עוד תיק. אלא לתת לבנק להבין שהוא חייב את הלקוח אצלו! מכאן המלאכה מתחילה ונושא המו"מ מתחיל להתגלגל. צריך לשכנע את הצד השני שיש לך הצעה על השולחן ועליו לשפר אותה ללא הצגת ניירת _ אמינות, יושרה ושקיפות אמרנו? וכשפועלים ממקום כזה זוכים ליחס זהה מהבנק. כל תהליך המו"מ נעשה בכבוד, בהגינות ובשקיפות מלאה עבור הלקוח מול הבנק, כאשר מציגים ללקוח כל הצעה שהתקבלה ע"י הבנק".

התחלנו עם מספרים…עכשיו ספר קצת על עצמך?

"בן 40, נשוי לבת זוג, מדהימה, פנינה, כשמה כן היא. נותנת לי יד חופשית בכל נושא הכספים, תומכת, אב לאורי בן 10 ועידו בן 7. בעל תואר ראשון ושני מאוניברסיטת חיפה החוג לכלכלה, בהצטיינות. לפני מספר חודשים ביקרתי באוניברסיטה. תוך כדי שיחה המרצה שלי לכלכלה מתייעצת איתי על משכנתא של בנה…ואני עונה כרגיל…ואז בדרך חזרה אני תופס את הראש! היא שואלת אותי?! מצד אחד זה החמיא לי ומצד שני הבנתי שכל אחד – גם אם הוא אדם בעל זיקה לתחום, חייב להיוועץ עם איש מקצוע מומחה בתחומו".

מה האהבה הזאת למספרים?

"מאז שאני זוכר את עצמי עסקתי במספרים, מתמטיקה, מניות וגרפים בבורסה, ההשקעה הראשונה שלי הייתה מכספי הבר מצווה, הודות לאבא שלי שיבדל לחיים ארוכים, שתמך וכיוון. הכי טבעי מבחינתי אחרי הצבא היה להירשם ללימודי תואר ראשון בכלכלה, בלי לטייל…כאשר כבר בסיומם הוצע לי לתרגל במימון בחוג של פרופ' יאיר זימון, גדול המומחים בארץ (שאגב אני מחזיק בהמלצה אישית ממנו)".

מה הרקע התעסוקתי שלך?

"בסיום תואר השני התקבלתי לעבודה בבנק אגוד נהריה _ לסטאג' בייעוץ השקעות, בשביל 'התעודה'. הגעתי למורה הרוחני שלי איציק נח, מנהל בנק אגוד בכרמל כיום. עד אז ידעתי על השקעות, היה לי ניסיון עשיר בניהול כסף ואפילו גדול יחסית לילד בן 22. אלא שמדובר בניסיון בניהול הכסף של עצמך…לא של אחרים.

"שרות הלקוחות מוכר לי היטב, תמיד עבדתי עם אנשים. בצבא _ קצין העיר נהריה, בעסק המשפחתי _ אלאדין תבלינים, ובבנק כיועץ השקעות בכיר ובשנת 2006, לאחר ועדת בכר, הבנקים הפכו ליועצים. סיימתי מחזור ראשון כיועץ פנסיוני במערכת הבנקאית.

"לאחר מספר שנים בהם עבדתי בנהריה, איציק נח משך אותי אליו לסניף לכרמל לטובת פרויקט מנכ"ל שהיה הבייבי שלו, הקמת מרכז ייעוץ השקעות ארצי של הבנק ועליי הוטלה המשימה. הלקוחות החדשים שלי היו מסניפי נתניה, חדרה, רחובות, הרצליה פיתוח…הזמנים היו לאחר משבר 2008, כולם ברחו אז מהשוק. הריביות היו נמוכות וב-2010 נפתח המרכז, הרעיון היה ללוות לקוחות פוטנציאליים בעלי עושר פיננסי גבוה, לשוק ההון".

איך הגעת לייעוץ משכנתאות פרטי?

"לאחר כשנתיים בהם המרכז פעל הגעתי למיצוי. לחזור לסניף לא הייתה אופציה מבחינתי והגיעה הצעה מקולגה לשמש מפקח פיננסי באזור צפון במנורה חברה לביטוח. תפקיד מאתגר, מכירתי בעיקרו. לאחר כשנה החלטתי לצאת לדרך חדשה, הפעם עצמאי, בתחום שהיה נראה לי נדוש ולא מעניין, ייעוץ משכנתאות פרטי. עד אותו יום עסקתי בנושא כתחביב, עזרה מהיבט מימוני בנקאי".

ומה אתה חושב כיום?

"אני מבין שכל מקרה הוא עולם ומלואו. כאשר אני מקבל תיק חדש, אני נכנס לנעליהם, בגדיהם ולראש של הלקוחות, להבין לעומק מה הביא אותם למצב היום….הכל כדי להבין מול מי אני עומד וזאת הגדולה שלי כיועץ. לדעתי, הרי הידע בשוק ההון הוא בר לימוד. הניסיון שלי והאינטראקציה עם משפחות חוצה את האלפים. הקטע של לדעת לקרוא אנשים העומדים בפני ביצוע מהלך כלכלי משמעותי, אם יוכלו לעמוד בזה תקציבית או לא. חשוב יותר לא להיכנס לתבניות של אנשים, אלא לשמור על כל מקרה ומקרה כאילו הוא הראשון והאחרון. כל משפחה מרגישה שהיא היחידה אצלי. נושא השירות והמקצועיות הכי חשוב לי. כמו כן המענה המקצועי המהיר ללקוח קריטי בנושא משכנתאות. זה גובה ממני מחיר יקר, הן בהשקעת שעות עבודה והן בהקרבה של שעות עם המשפחה. אבל כאשר הלקוחות שלך מקבלים את מה שרצו, עושים חנוכת בית ומודים לך מאוד, זה שווה הכל".

אתה מאוד אוהב את מה שאתה עושה.

"נכון. אני מאוד אוהב את עבודתי. פעם מישהו ששאל אם זה שווה את ההשקעה. עניתי לו שכאשר אתה עובד במשהו שאתה באמת אוהב, זה כאילו שאינך עובד כלל, וכך אני מרגיש".

אז מה מחכה לנו בתחום הריביות במשכנתא?

"אני לא רוצה רוצה לעסוק בנבואות. אבל אני כן ממליץ למשפחות ללכת למהלך כזה רק בליווי של יועץ מקצועי שאתם סומכים עליו".

ספר קצת על השירות החדש שלך, ליווי משפחות לבנק?

"אני כל הזמן חושב איך לשפר, להשתפר וללמוד ממקרה למקרה עבור הלקוחות. רוכש ידע וניסיון. חושב על החידושים והפתרונות היצירתיים בשוק. גם חשוב לדעת מה לא לעשות! ואכן התחלתי בשירות חדש של ליווי לבנקים של משפחות לאלו הרוצים להיות שותפים מלאים בתהליך. זה אומר שאני מלווה את המשפחות לבנקים, מנהל עבורם את כל תהליך המו"מ הפיננסי, עורך בדיקות והשוואות בין ההצעות עם המלצות סיכום וכן אופציה ליווי לחתימה. אגיע לכל מקום שהמשפחה תרצה אותי".

מה התוכניות ל-2017?

"2017 הולכת להיות שנה מאתגרת עבורי. אני פותח תוכנית חניכה וליווי של משפחות או יזמים השואפים לרכוש נדל"ן להשקעה וליצור תזרים מזומנים, התוכנית כוללת לימוד ידע תיאורטי לצד ניסיון מעשי ומכוונת לאלו שכן רוצים לקפוץ למים וזקוקים להנחיה וליווי על כל ההיבטים. אני משלב לימוד ידע בסיסי, בדיקת הרעיון, שכירת אנשי מקצוע, בחינת השקעות בפועל, סיורים בבתים המוצעים למכירה, על מה להסתכל? ממה להיזהר? כמו כן מימון והשלמת העסקה ועד השכרת הנכס ודרך ניהולו עם שוכרים. ואיך מתפתחים מנכס אחד לעוד נכסים.

"כמו כן אני חוזר לתחום עיסוקי מלפני 10 שנים, תמ"א 38. הנושא מתחיל להיות מעניין כעת, חברתי לאיש עסקים בעל ניסיון בתחום הבנייה ותמ"א 38 בפרט. הצלחתי לשכנעו שנהריה היא המקום. מדובר על תוספות בנייה ופינוי בינוי, במתן ערבות מלאה לדיירים. אני נמצא כעת בשלבי בחינת מספר פרויקטים בעיר וממליץ בחום לכל מי שחושב על בנייה כזאת לפנות אלי ואגיע לפגישת היכרות ובחינה של האופציות.

"ולא לשכוח: משכנתא היא בחירה ולא חובה – ואם חייבים אז מומלץ להיוועץ עם מומחה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות