fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בערב אלעראמשה הושק מיזם "נשים מבשלות"

המיזם החברתי-כלכלי נולד במטרה לחשוף את ההווי העדתי והקולינרי של נשות הכפר הבדואי וישמש מוקד תיירותי נוסף בגליל המערבי
נשות המיזם עם משה דוידוביץ, גלי רז, לירון שוסטרמן ולדועא סוידאן | צילום: RITVO PHOTOGRAPHY
נשות המיזם עם משה דוידוביץ, גלי רז, לירון שוסטרמן ולדועא סוידאן | צילום: RITVO PHOTOGRAPHY

בערב חשיפה חגיגי שהתקיים ביום ראשון השבוע הושק בכפר הבדואי ערב אלעראמשה המיזם הקולינרי "נשים מבשלות". מדובר במיזם חברתי–כלכלי בהובלת היזמית סמדר קפילנסקי, שנועד לספק פתרון תעסוקתי לנשים בפריפריה תוך שהוא מעצים וחושף את יכולותיהן האישיות בתחום הקולינריה ומאפשר להן לקבל הכשרה מקצועית, תנאי העסקה נאותים ומגוון אפשרויות לעתיד. להקמת המיזם חברו המועצה המקומית מטה אשר והחברה הכלכלית, מרכז מעברים, "אוצרות הגליל" והרשות לפיתוח הגליל.

בערב החשיפה השתתפו ראש מועצת מטה אשר משה דוידוביץ; מנהל אגף תיירות מטה אשר גלי רז, מנהלת מרכז מעברים לירון שוסטרמן, רכזת התעסוקה של מרכז מעברים הנאדי עלי, מנהלת המרכז הקהילתי בערמאשה לדועא סוידאן,  מנהל תוכנית "ריאן" להכוון תעסוקתי בחברה הבדואית עיסאם חג'אג'רה, היזמת סמדר קפלינסקי, מנהלת מחוז צפון של המיזם תמי מניס ונציגי אוצרות הגליל והרשות לפיתוח הגליל.

דוידוביץ אמר כי הוא רואה במיזם פוטנציאל גדול ברמה האישית, המקומית והאזורית. "הרעיון ליצור פרויקט המקדם נשים מתוך חיי היום-יום שלהן, מתוך העשייה, הידע והמסורת רבת השנים, כזה שיספק להן כלים שיאפשרו להן להתפרנס, לצמוח ולהתפתח, ברמה האישית והמשפחתית, ובמקביל יהווה מנוע תיירותי וכלכלי הוא חלום שמתגשם כאן בערמאשה. אני מאמין כי פרויקט 'נשים מבשלות' יעצים את הסיפור היישובי, את הקשר למקום ולאזור וידגיש את הרב תרבותיות הקיימת בו, את החברה הבדואית ואת הייחודיות, הגיוון והעושר המתקיים כאן בגליל המערבי. לטובת עראמשה, האזור ולטובת העתיד".

גלי רז: "אנו מברכים על האפשרות לייצר כאן משהו ייחודי ואותנטי, לספר את סיפורן של הנשים דרך מטעמי המטבח הבדואי ולהפוך את ערמאשה למוקד תיירותי בעל ערך".

מיזם "נשים מבשלות" פועל בהצלחה רבה במקומות נוספים בארץ. בעתיד הקרוב, כך צופים באגף התיירות מטה אשר, יהפוך המיזם למוקד תיירותי נוסף בגליל המערבי. את המיזם בערמאשה תוביל תמי מניס.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות