fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מזל של חתלתול

מעשה בגור חתולים עיוור שמצא בית חם, וגם: כמה דברים שחשוב לדעת על גורי חתולים בכלל ודלקות עיניים בפרט
גורי חתולים (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
גורי חתולים (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

הבחורה הצעירה הביאה למרפאה גור חתולי בן כחודש שעיניו עם דלקת עיניים קשה מאוד, עד שכמעט העיניים יצאו מחוריהן. היא ביקשה שאעשה ככל יכולתי לרפאו ובמחיר נמוך ככל האפשר משום שאין לחתול בעלים. עקב מצבן הבלתי הפיך של העיניים והחשש שמא לא יוכל לתפקד ברחוב בלעדיהן שוחחנו על אפשרות של המתת חסד. הצעירה דחתה רעיון זה מכל וכל והביעה ביטחון כי תמצא לו פתרון ובלבד שהחתלתול יינצל.

כמה דברים שחשוב לדעת על גורי חתולים: גורים הנולדים ושוהים לצד אמם זוכים באופן טבעי להאכלה וניקוי אינטנסיביים. אם שמלקקת את גוריה מבצעת עיסוי שתפקידו, בין היתר, להגביר את זרימת הדם במערכת העיכול, הפנים והראש ולחטא את האיברים לרבות העיניים. גורי חתולים נולדים עם עיניים סגורות שמתחילות להיפתח לאחר כ-10 ימים. תחילה, העיניים הן בגוון כחלחל ורק כעבור זמן מה מתקבל צבען הסופי. על מנת לטפל בגור שאמו אינה לצידו, יש לדאוג לסביבה יבשה ונקייה, למזון, לניקיון הגור וכמובן להרבה אהבה.

גורי חתולים (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
גורי חתולים (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

כדאי למקם בקבוק חם ליד הגור כדי לווסת את חום גופו ולהאכילו בתחליף חלב לגורי חתולים. כתחליף לעיסוי בליקוק, אותו מבצעת האם, יש ליטול חתיכת צמר גפן לחה ולעסות קלות את גופו של הגור על מנת לעודד פעילות מעיים. את ההפרשות בעיניים יש לנקות עם בד לח ולהשתדל לא להעביר את אותה פיסת הבד בין עין לעין. אם כבר התפתחה דלקת, דרוש טיפול תרופתי בטיפות או משחה.

הערה חשובה: חתולות ידחו גור, שנגעה בו יד אדם (אלא אם כן, זו חתולה ביתית וריח יד בעליה מוכרת לה). לכן, אין לגעת בגור חתולים לפני שווידאתם שבאמת אין לו אמא).

אצל הגור שהגיע למרפאה הוזנחה הדלקת במשך זמן רב ואובחנה פגיעה בלתי הפיכה בקרנית. בדיקות נוספות הראו אובדן ראייה ועצבים המובילים לעין. לכן לא היה מנוס מניתוח להסרת העין על מנת למנוע המשך סבל וסיבוכים. שבועיים שהה החתול במרפאה והתאושש אט-אט. הוא יכול להבחין בצללים, עובדה שתעזור לו לשרוד. בנוסף, הוא התגלה כסימפטי ואוהב חתולים ואדם. הוא נח לו בכלוב, שקט, חביב ומתלטף.

הילדה שהגיעה למרפאה עם אמה, כדי לטפל בחתולתם הבוגרת, ראתה את החתלתול וסירבה להיפרד ממנו. לאחר שקיבלה את אישור אמה ואת הסכמת הצעירה, שהצילה את החתול, אימצה אותו לביתה. ליווינו את הגור מחובק לדרכו ואיחלנו לו חיים טובים ושקטים בביתו החדש, שכבר גרות בו שתי חתולות בוגרות שבוודאי יאמצוהו אל חיקן בחום.

ד"ר פביאן בן זקן, וטרינר 

להשיג במספר: 2851972~052

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות