fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משייטים לברזיל

צמד שייטי ה-470 משדות ים, אייל לוין ודן פרויליך, השיגו את הקריטריון לאולימפיאדת ריו. כדי להופיע שם הם יצטרכו להצטיין גם באליפות אירופה בספרד
משייטים בדרך לאולימפיאדה. אייל לוין ודן פרויליך (צילום: עמית שיסל)
משייטים בדרך לאולימפיאדה. אייל לוין ודן פרויליך (צילום: עמית שיסל)

הישג נפלא לצמד השייטים משדות ים, אייל לוין ודן פרויליך, שהשיגו את הקריטריון להשתתפות באולימפיאדת ריו 2016. את ההישג רשמו שייטי ה-470 באליפות העולם שנערכה בשבוע שעבר בחיפה, והם השיגו את הכרטיס הפנוי האחרון לברזיל לאחר שהקדימו בדירוג הכללי צוותים מסין וקוריאה.

התוצאה של לוין ופרויליך העניקה לישראל כרטיס השתתפות למשחקים האולימפיים בריו, כאשר זהות הצוות שייצג את המדינה, ייקבע בגמר בסדרת המבחנים, באליפות אירופה בפלמה דה מיורקה, באפריל 2016.

"הצלחנו לעשות את זה ולעמוד במטרה שלנו בשבוע שהיה מבחינתנו לא כל כך טוב", ציין אייל לוין והוסיף: "יצאנו לים עם תחושת ביטחון שאנחנו יותר טובים מהסינים והקוריאנים וידענו שאם נתמקד נצליח לעמוד במטרה. צריך לזכור שאנחנו צוות צעיר שמפליג ביחד שנה, בעוד שרוב הצוותים שהשתתפו באליפות העולם מפליגים ביחד 5-6 שנים.

משייטים בדרך לאולימפיאדה. אייל לוין ודן פרויליך (צילום: עמית שיסל)
משייטים בדרך לאולימפיאדה. אייל לוין ודן פרויליך (צילום: עמית שיסל)

"כעת נותרה לנו התחרות בפלמה דה מיורקה שתכריע את זהות הצוות הישראלי שייצג את המדינה בריו. אנו מרגישים שיש לנו הרבה מה לשפר ועדיין לא הצגנו את מלוא היכולות שלנו. יש לנו שנה לעבוד ולהתאמן כדי שנגיע לריו במיטבנו".

שותפו של לוין, דן פרויליך, הביע תחושת החמצה קלה אמנם, על כך שהאליפות נערכה בישראל והצמד יכול היה להשיג תוצאות משופרות עוד יותר אך בשורה התחתונה, אמר: "אני שמח שעשינו את הקריטריון והשגנו כרטיס השתתפות למדינת ישראל במשחקים האולימפיים בריו. ידענו שאנחנו יותר טובים מהסינים ומהקוריאנים ושזה תלוי רק בנו".

אלי צוקרמן המנהל המקצועי של איגוד השייט: "במהלך השבוע האחרון נערכה בחיפה אליפות העולם ברמה הגבוהה ביותר שהדגם קיים. כל הספורטאים מרחבי העולם מאוד נהנו מתנאי השייט והאירוח. הספורטאים שלנו, בבנים, עמדו במטרה להשגת הקווטה ועד לריו נמשיך בהכנות כדי להגיע מוכנים בצורה מיטבית".

בין הבנות, שייטות ישראל לא השיגה את הקווטה לריו ותינתן להן הזדמנות אחרונה באליפות אירופה שתיערך בפלמה דה מיורקה. צוף זמט וסתיו ברוקמן, גם הן ממועדון השייט בשדות ים, סיימו במקום ה-18.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות