fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסופקים

כנס הטנטריקס הישראלי שנערך במשך שלושה ימים בקיסריה משך אליו מאות אנשים שבאו ללמוד על אמנות האהבה מנקודות מבט שונות. היוזמים, בני הזוג רפיק ידידיה (פעם תמיר קמחי) ורותי פריש מפרדס חנה, מספרים ממה מורכבת האהבה שלהם
"כל שנה באים יותר אנשים". רפיק ידידיה ורותי פריש (צילום: נעה זני)
"כל שנה באים יותר אנשים". רפיק ידידיה ורותי פריש (צילום: נעה זני)

יום ראשון השבוע, הבוקר שאחרי כנס אמנויות האהבה "טנטריקס" השנתי שהתקיים בקיסריה במשך שלושה ימים. היוזמים והמוציאים לפועל, בני הזוג רפיק ידידיה ורותי פריש מפרדס חנה משדרים התרוממות רוח אמיתית. "הרגשתי שקרה פה דבר גדול", אומרת פריש, "זה עלה על הכנסים הקודמים מבחינת הסיפוק וההצלחה. אנחנו מתמקצעים וגדלים ומדייקים. אני קוראת לנו 'מאסטרס וג'ונסון הטאנטריים'. כשאני חוזרת מהטנטריקס, אני מרגישה שאני אמא יותר טובה לילדות שלי, שכנה יותר טובה וחברה יותר טובה. האנרגיה הזאת מידבקת".

בכנס שערכו בני הזוג השתתפו 50 מורים שהעבירו יותר מ-50 סדנאות – כולן עסקו באמנות האהבה מנקודות מבט שונות. "היו שם אנשים שנמצאים בזוגיות וגם סינגלים, ותיקים בטנטרה וחדשים בתחום. יחד עם הצוות והמורים היו בכנס כ-250 משתתפים", מעריכה רותי. "הגיל הממוצע היה 43. היו חמישה אולמות, שבמרכזי שבהם היו פעילויות שמתאימות לכולם, סדנאות בתחום הטנטרה תרפיה וסדנאות שמתעסקות בפסיכולוגיה של יחסים ושל עצמי".

טרום הכנס נתקלה רותי בשאלות שנבעו מחוסר הבנה של מהות הכנס. "למשל, שאלו הרבה אם מדובר בחילופי זוגות". ובכן, לא בזה עסק הכנס. אז מה כן? "אני, רפיק ומפיקת האירוע, קרן שפע לב מפרדס חנה, העברנו שם סדנה בשיטת אימגו, תחת הכותרת 'להוציא את אבא ואמא מהזוגיות שלנו'. זה מאוד חשוב לאנשים שנמצאים בזוגיות ממושכת. יש מצבים שבת הזוג מזכירה לגבר את אמו ועוד. פתחנו ואווררנו את זה. היה שם זוג ש-15 שנים לא דיברו על הדברים. הם ישבו שם ובכו, ואני בכיתי איתם".

הרווקים השתתפו בסדנאות אחרות, אחת מהן, "מפחד לאהבה", העבירה המורה סוג'יי. "זו סדנה שעושים בה שיתופים ותרגילים, נשימות ומגע. אנשים באים ללמוד את עצמם, בין אם הם סינגלים ובין אם הם בזוגיות".

פריש סבורה שה"פתרונות" שמציעה לזוגות התפיסה המערבית מכשילים לעיתים קרובות את המיניות בזוגיות לאורך זמן: "אנשים חיים עם בן זוג במשך שנים, יש ילדים, והמין מתחיל לחזור על עצמו. הרבה זוגות אומרים: 'טוב, מה עכשיו?'. בתגובה לזה, לפעמים יש בגידות, ולפעמים הגבר צורך הרבה פורנו ומתקשה לגעת באשה ה'רגילה' שלצידו, שאיתה יש לו אינטימיות יומיומית. אנשים רוצים להתרגש, אבל גם רוצים בכנות להישאר עם בן/בת הזוג שלהם לכל חייהם.

"מה עושים? יש תפיסה מקובלת שלפיה כדי שיהיה ריגוש צריכים להיות אביזרים, תחושת זרות, ריגוש אינסטנט. סף הריגוש עולה בימינו, בכל תחום, ואנשים רוצים ריגושים קלים ומהירים. הם לא יודעים שזו אמנות ההתמסרות, שכוללת תרגול וסבלנות, הקשבה ושיתוף.  זה כל כך פשוט לאהוב, וזה כל כך הסתבך בחברה שלנו".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "כל הפרדס".

"כל שנה באים יותר אנשים". רפיק ידידיה ורותי פריש (צילום: נעה זני)
"כל שנה באים יותר אנשים". רפיק ידידיה ורותי פריש (צילום: נעה זני)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות