fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בקיסריה רוצים את כבשת הרש"

החברה לפיתוח קיסריה הגישה ערר לוועדה הארצית לתכנון ובנייה, בהמשך להתנגדותה לתוכנית המתאר החדשה של פרדס חנה כרכור. העילה: אזור תעשייה קטן המתוכנן סמוך לאזור התעשייה קיסריה. החברה לפיתוח קיסריה: הערר נועד לאפשר מימוש של הפיתוח
עו"ד אביעד סיני \ צילום: פרטי
עו"ד אביעד סיני צילום: פרטי

 

 

ביום חמישי הייתה אמורה ועדת המשנה לערר של הוועדה הארצית לתכנון ובנייה לדון בערר שהגישה החברה לפיתוח קיסריה בהמשך להתנגדותה לתוכנית המתאר החדשה של פרדס חנה כרכור. העילה להתנגדות: אזור תעשייה ותעסוקה קטן המתוכנן בתוכנית סביב תחנת הרכבת קיסריה-פרדס חנה, סמוך לאזור תעשייה קיסריה.

המחסור באזור תעשייה מתקדם בפרדס חנה כרכור ידוע, והיישוב יכול להפיק תועלת מאזור תעשייה כזה, בייחוד מכספי הארנונה לעסקים, שניתן יהיה להפנות לצורכי היישוב. אזור תעשייה קיסריה קרוב הרבה יותר לפרדס חנה כרכור מאשר לקיסריה, אך נמצא בשליטת החברה לפיתוח קיסריה, ש-50 אחוז ממנה בבעלות ממשלתית והיתר בבעלות משפחת רוטשילד. טענות החברה בהתנגדותה לתוכנית להקמת אזור תעשייה בשטח פרדס חנה כרכור הן בין השאר כי יישום התוכנית יגרום לעומסי תנועה בלתי סבירים בכל האזור, כי בתוכנית המתאר המחוזית נקבע אזור תעשייה קיסריה כאזור תעסוקה מרכזי במחוז וככזה הוא אמור לשמש "עוגן כלכלי" לסביבתו שיש לשמר ולחזק, וכי החברה לפיתוח קיסריה הודרה מתהליך התכנון למרות היותה גוף כלכלי בעל עניין באזור.

מועצת פרדס חנה כרכור והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הגישו לוועדה תגובות לערר. ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר השבוע: "אחד היעדים המרכזיים העומדים לנגד עינינו בשנים הקרובות הוא חיזוק עצמאותו הכלכלית של היישוב וקידום כלכלה אורבנית. במסגרת תוכנית המתאר החדשה אנו מקדמים אזורי תעסוקה חדשים והרחבת הקיימים בדיוק למטרה זו. פיתוח אזורי תעסוקה ומסחר מאפשרים גידול בהכנסות העצמיות, הרחבת אפשרויות התעסוקה באזור וקידומו הכלכלי והעסקי של היישוב הצומח. מיקום המתחם סמוך לרכבת נקבע על בסיס היתרון הגלום באזור תעסוקה הנהנה מנגישות גבוהה. עצירת התוכנית החשובה אינה רק עצירת התפתחותו הטבעית של היישוב, אלא נסיגה של שנים לאחור ואת זאת אנו מנסים למנוע. למעשה, התנגדות החברה לפיתוח קיסריה מקורה בניסיון למנוע תחרות עסקית, שתאפשר לרשות ליהנות מגידול במקורות מימון עצמיים באמצעות מתחם תעסוקה מקומי כמקובל ביישובים רבים. לאחר שטיעוניה של החברה לפיתוח קיסריה נדחו בוועדה המחוזית, המחלוקת תוכרע כעת במועצה הארצית".

במקביל לדיון המשפטי, תושבים מפרדס חנה כרכור מתארגנים בימים אלה למאבק בנושא התנהלות החברה לפיתוח קיסריה בנושאים הנוגעים לתושבי פרדס חנה כרכור ומתכננים פגישה בנושא בשבוע הבא. מפנייתם לתושבים: "לא רק שהקרן מעמיסה את תשתיות פרדס חנה ולא משתפת את היישוב בהכנסותיה בהתאם, אלא גם בוחרת להכשיל את המהלך לפיתוח פרדס חנה ולשמר את המצב בו פקידי הברונית קובעים כיצד ייראו יישובי הסביבה וממה יתפרנסו תושביהם".

 

הערר הוא ניסיון לקחת מאיתנו את כבשת הרש. עו"ד אביעד סיני. צילום: פרטי
הערר הוא ניסיון לקחת מאיתנו את כבשת הרש. עו"ד אביעד סיני. צילום: פרטי

עו"ד אביעד סיני, מזכיר תא מפלגת העבודה ביישוב, קורא לכל התושבים להצטרף למאבק, בלי קשר להשתייכותם הפוליטית: "אנו חשופים לעומס המסוכן שמטיל אזור התעשייה על התחבורה בפרדס חנה כרכור, ובראש ובראשונה על דרך הים, למפגעי רעש וזיהום ולסכנות. הערר הוא ניסיון לקחת מאיתנו את כבשת הרש על ידי גוף שמשחק בשתי זירות, נדל"נית ומוניציפאלית. משרד הפנים רשאי על פי דין להסמיך ועדת חקירה לגבולות לתיקון העיוות הזה".

מהחברה לפיתוח קיסריה נמסר: "הערר לא נועד למנוע פיתוח אלא להיפך, לאפשר את מימושו מעבר לסיסמאות. המגבלות התעבורתיות יפגעו קודם כל בתושבי פרדס חנה, כאשר כל התנועה היוצאת מהיישוב מערבה בכיוון כביש החוף תיתקע וכך גם בכיוון ההפוך. מועצת פרדס חנה מטעה במזיד בתגובתה המכפישה. שטח השיפוט של המועצה המקומית פרדס חנה כולל כבר כיום מאות רבות של דונמים בתחומי פארק העסקים והתעשייה של קיסריה. החברה לפיתוח קיסריה לא רק שאינה מעכבת פיתוח אלא היא (ולא המועצה) זו שהכינה בהשקעה אדירה ואף אישרה אצל כל הרשויות הרלבנטיות מגוון רחב של תוכניות להקמה מיידית של עשרות אלפי מ"ר של מבני תעסוקה ותעשייה בשטחים שבתחום שיפוט פרדס חנה. למרות העובדה שמימוש תוכניות אלו יניב למועצה ארנונה בהיקפים אדירים לרווחת כלל התושבים, פרנסי היישוב לא עושים כל ניסיון לקדם את מימוש הפוטנציאל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות