fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנתיים הם מחכים ועדיין אין כביש

הדיירים ברחוב גבע בפרדס חנה איבדו את הסבלנות. בקרוב יחלו גשמי החורף, והם זועמים וכועסים על המועצה. "מה היה קורה אם לא היינו משלמים ארנונה בזמן?" המועצה בתגובה: "נבחר קבלן מבצע חדש. השבוע התקיים סיור עם נציגי בזק להעתקת התשתית הקיימת"
הכביש ברחוב השקד
הכביש ברחוב השקד (צילום: נועה מלכוב)

תושבי רחוב גבע בפרדס חנה סובלים מזה שנתיים ממעבר שאמור להיות כביש, אך טרם נסלל. רחוב גבע ממוקם בין השכונות חלומות כרכור וקדני. הדיירים נאצלים לחיות מעל לשנה וחצי בלי כביש סלול וזאת על אף ששילמו את כל האגרות הנחוצות.

השכונה מאופיינת במשפחות וזוגות צעירים עם ילדים קטנים והדרך אמורה להוביל לבתי הספר והגנים. יוסי גבע תושב הרחוב מספר: "שילמנו בזמן את כל אגרות הפיתוח שנדרשנו לשלם, אנחנו משלמים סכומי ארנונה גבוהים מאוד אך למרות זאת אנחנו כבר בפתיחתו של החורף השני שבו הכביש עדיין לא סלול. אני שואל את עצמי מה היה קורה אילו לא היינו משלמים את תשלומי הארנונה בזמן?"

הכביש ברחוב השקד
" אנחנו לא פשענו ולא חטאנו שזה מגיע לנו". הכביש ברחוב השקד (צילום: נועה מלכוב)

גבע זועם על המועצה, ונראה כי בצדק. "נגרמים כאן נזקים לרכוש, נזקים לרכבים. יש כאן אנשים נכים שלא יכולים לעבור בחורף במקום. זה פשוט זילות וזלזול בלתי מובן מבחינת המועצה".

בקיץ הקודם נבנו בשכונה  גני הילדים מרגנית ונופר ושאוכלסו כבר אז. הילדים שלמדו בגני הילדים הם בעיקר ילדי שכונות יובלים ונאות יובלים. דיירת נוספת הוסיפה: "אמרו לנו שהיה מרכז של המנהל וכי הקבלן שזכה פשוט את הרגל. ההבטחה אז הייתה כי אוטוטו שהכביש ייסלל".

בינתיים, מועצת פרדס חנה פיזרה חצץ על הכביש, המהווה מעין שביל גישה. "מדובר בכוסות רוח למת וזה לא עוזר", מספרת איריס תושבת השכונה ומוסיפה: "למה אנחנו צריכים לעבור את זה? למה כל הבוץ שנוצר בגשמים צריך להיות מנת חלקם של תושבים ששילמו את כל הכספים הדרושים בכדי שהכביש ייסלל"?.

גבע מסכם: "אני הולך לפעול בכל הדרכים המקובלות בכדי שמה שצריך להיעשות ייעשה. אנחנו לא פשענו ולא חטאנו שזה מגיע לנו. אני אפנה למבקר המדינה, לטלוויזיה ולכל הדרגים שצריך בכדי שהכביש הזה ייסלל. ייתכן שהמועצה לא יודעת לטפל בגידול באוכלוסיה".

תגובת מועצת פרדס חנה: "בעניין רחוב גבע, צר לנו על אי הנוחות הנגרמת לתושבי השכונה בשל העיכוב. המועצה עושה מאמץ להסיר המכשולים הביורוקרטים בכדי לקדם המשך סלילת הרחוב. סלילת הרחוב החלה לפני כשנתיים ובעקבות עזיבת הקבלן נדרש תהליך מחודש הכולל הוצאת מכרז על ידי המנהל וקבלת כל האישורים כחוק. כאמור, נבחר קבלן מבצע חדש לעבודה, ועד כה התקבלו אישורי חפירה מ"הוט", "חברת חשמל" ו"משאבי מים". השבוע התקיימו פגישה וסיור עם נציגי בזק בהם סוכמו הפרטים הטכניים להעתקת התשתית הקיימת, עם קבלת האישור, הקבלן ייכנס לעבודה".

מבזק נמסר בתגובה כי: "הבקשה לקבלת ההיתרים התקבלה במשרדי בזק סמוך לתקופת החגים. בתקופת החגים לא מתבצעת פעילות מסוג זה ולכן הסיור במקום התקיים בתחילת השבוע הנוכחי. תהליך קבלת ההיתר נמצא כעת בעיצומו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות