fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רומן בין לחם לחלב

אבי אסולין, בעל מכולת מכרכור, משיק רומן ראשון, "במחול תרבות המגרב" - 600 עמודים ובהם סיפור חוצה גבולות שכתב בזמן שעבד במכולת, על מחשב שאותו הניח לצד הקופה. "כתבתי את הרומן הזה מעומק ליבי במשך 20 שנה", מספר אסולין
חושב על הכתיבה. אסולין (צילום: שלומי גבאי)
חושב על הכתיבה. אסולין (צילום: שלומי גבאי)

בין החלב ללחם בין לקוח ללקוח, כתב אבי אסולין מנתניה רומן בן 600 עמודים. הספר, "במחול תרבות המגרב", מתרחש על גדות נהר הטודרה שלמרגלות הרי האטלס שבמרוקו. שם נרקמת אהבה אסורה בין שרה, בתו של ראש הקהילה היהודית בעיירה, ובין עלי, בנו בכורו של ראש חמולת אבו חמיד, מה שזעזע את העיירה ובפרט את הקהילה היהודית. הספר פורסם בהוצאת החממה של סטימצקי ונמכר ברשת.

בין אסיה, אירופה ואפריקה
זהו ספר הביכורים של אסולין, וכל מי שקורא אותו מופתע מכך. אחרי הכל אסולין הוא סופר נטול ניסיון. "כתבתי את הרומן הזה מעומק ליבי במשך 20שנה", מספר אסולין, "ואני מודה לאל שיצאה מתחת ידי יצירת מופת. אנשים שקראו את הספר אהבו אותו. חשבו שאני סופר בעל ניסיון. הוא מפגיש את הקורא עם מקומות, ריחות ותרבויות מרתקות שרבים לא מכירים והוא מרגש אנשים מכל העדות".

אסולין, תושב נתניה, הוא בעלת מכולת שכונתית בכרכור. "בין לקוח ללקוח כתבתי רומן המתרחש בעיירת הולדתי במרוקו, בה לא ביקרתי מאז שעליתי לארץ עם משפחתי", הוא אומר.

חושב על הכתיבה. אסולין (צילום: שלומי גבאי)
חושב על הכתיבה. אסולין (צילום: שלומי גבאי)

זוהי סאגה שתחילתה במרוקו, היא נפרשת על פני היבשות אסיה, אירופה ואפריקה ומגישה לקורא שילוב מיוחד של אתניות יהודית מרוקאית, ססגוניות ערבית  ושובבות צברית ארץ ישראלית. זהו סיפור מותח וחוצה גבולות, דתות, אומות ותרבויות המזכיר סיפורי ריגול מרתקים ומשלב רומן מהמציאות הישראלית. הסיפור מתחיל בתיאור חיי המשפחה היהודית, משפחה מאוד מכובדת בעיירה ובעלת אמצעים. חיי היום יום, המנהגים בשבת, ההתנהלות מול אנשי הקהילה והיחסים של המשפחה עם משפחה ערבית שקשורה עימם בקשרי מסחר.

בת המשפחה שנולדה כבת זקונים פונקה מעבר לכל קנה מידה וגם חונכה ברמה מאד גבוהה. האב שהיה מקורב למשפחה הערבית חינך את ילדיו והראה דוגמה לחיי שיתוף עד כדי שיתוף המשפחה הערבית בתוך ביתו כבני משפחה לכל דבר, מה שהוביל בהמשך הסיפור לעזיבת המשפחה את מרוקו, והניתוק מהבת, עד כדי כניסת סיפור נוסף שקשור במוסד הישראלי. הספר כולל אירועים מפתיעים, מסקרנים ומעוררי מתח.

הכתבה המורחבת תפורסם מחר ב"חדשות נתניה"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות