fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה כרכור: ממשיכים המאבק נגד המפחמות המזהמות

ראש המועצה המקומית חיים געש, החליט כי ברגע שתכונן ממשלה המועצה תפעל לחידוש המאבק כנגד פעילות המפחמות המזהמות. עד כה הוגשו בנושא שתי עתירות לבג"ץ
אחת המפחמות המזהמות (צילום: יוסי כהן)
אחת המפחמות המזהמות (צילום: יוסי כהן)

מועצת פרדס חנה כרכור והעומד בראשה, חיים געש, ממשיכים במאבק כנגד פעילות המפחמות המזהמות. בעקבות ישיבה שהתקיימה בנושא החליט געש כי ברגע שתכונן ממשלה וימונו שרים חדשים במשרדי הפנים, החקלאות והגנת הסביבה, המועצה תפעל לחידוש המאבק ביתר שאת.

בשנים האחרונות פועלת המועצה יחד עם שותפיה למאבק, הרשויות השכנות ותושבים פעילים, בכדי להביא להפסקת פעילותן של המפחמות. בחודשים האחרונים גרמה מערכת הבחירות לכך שלא הייתה כתובת ברורה בממשלה שדרכה היה ניתן להמשיך ולקדם את המאבק.

חומר הגלם העיקרי לייצור הפחם במפחמות הינו גזם חקלאי מישראל. הגזם, שמקורו בעצים ומטעים שנעקרו על ידי החקלאים בעיקר באזור מישור החוף, נמכר כחומר בעירה ומגיע ליצרני הפחם בשטחים, כאשר מכירת הגזם למפחמות היא למעשה עבירה על צו אלוף.

אחת המפחמות המזהמות (צילום: יוסי כהן)
אחת המפחמות המזהמות (צילום: יוסי כהן)

חיים געש אמרה בנושא: "עם כינונה של הממשלה החדשה נפעל בכדי להמשיך ולפעול, יחד עם שותפינו, למען רתימת מדינת ישראל למאבק. בשנים האחרונות פעלנו בכל האפיקים בכדי לקדם טיפול המדינה בנושא. הוגשו שתי עתירות לבג"צ. בעתירה הראשונה קבע בג"צ כי יש לאסור פעילות מפחמות בשטח C הנמצא בשליטת ישראל. כפועל יוצא הועבר מיקומן של המפחמות לשטחי A ו-B , בהם אין לממשלת ישראל יכולת אכיפה.

"בעתירה השנייה אנו ממתינים להמשך הדיונים ולהכרעה משפטית. בחודשים האחרונים פניתי לחברת הכנסת מירי רגב שכיהנה כיו"ר ועדת הפנים והוועדה להגנת הסביבה, בדרישה לתקן תקנות ייעודיות המחייבות את החקלאים לפנות את הגזם מהמטעים לאתר מורשה בשטח מדינת ישראל וליצירת הסדר לרכישת הגזם מהחקלאים", הוסיף געש.

על הנתונים האחרונים ממפרץ חיפה מצא געש לנכון להוסיף: "לאור ההתפתחויות במפרץ חיפה פנינו לאיגוד ערים לאיכות סביבה שרון כרמל בדרישה לספק נתונים על רמת התחלואה באזור או לקדם סקר אפידמיולוגי מקיף למטרה זו. מדינת ישראל מחויבת לדאוג לאזרחיה, לבריאותם לביטחונם ולרווחתם. העובדה כי המפחמות פועלות שלא בשטח ישראל מקשה על הליכי יישום ואכיפה, אך באמצעות מחשבה ארוכת טווח כדוגמת תקנות ייעודיות ניתן להביא למצב בו מצמצמים את המפגע ומקטינים משמעותית את הריחות וזיהום האוויר הנגרמים מפעילות המפחמות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות