fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת פרדס חנה- כרכור תבדוק את התנהלות התיכון החקלאי

מהישיבה (צילום: נירית שפאץ)
מהישיבה (צילום: נירית שפאץ)

מועצת פרדס חנה כרכור הקימה ועדה לבדיקת התנהלות התיכון החקלאי 'ברנקו וייס', ובנוגע לעתיד ההתקשרות עם רשת "ברנקו וייס". בישיבת מליאת המועצה ביום חמישי בשבוע שעבר.נכחו, פרט לרוב חברי המועצה, גם מנהלת אגף החינוך ומבקר המועצה. הישיבה נפתחה כשחבר המועצה רון לירם העלה הצעה לסדר בנושא. לירם העביר לא פחות מחמישה עמודים בהם פורטה ההצעה לסדר. בישיבה אמר: "אני מקבל ברמה כמעט יומיומית מסרים מתלמידים, הורים ומורים, שמשהו לא בסדר בבית הספר. הם מגיעים אלי כי הם מפחדים שיתנכלו להם".

רון לירם (צילום: נירית שפאץ)
רון לירם (צילום: נירית שפאץ)

ההצעה לסדר עסקה במספר נושאים, שהבולטים שבהם: תשלומי הורים, כספים שנגבו מהורים עבור פעילויות שהתקיימו ללא הסכמתם, במסגרת ליקויים שתוארו בדו"ח של רואה החשבון רון פישמן במאי של השנה שעברה, ונקבע כי יש להחזיר להם סכום שמעל למיליון שקלים, אך הוחזרו רק 300,000; מינוי דוברת לבית הספר בשכר מלא, מינוי שנעשה ללא מכרז ועל פי הטענה גם תוך חשד לניגוד עניינים; איומים בתביעת הורים בגין חוב שמקורו, לפי הטענה, בתשלומי רשות, כולל מכתבי איום בנקיטת צעדים נגדם שהגיעו אליהם בדואר; חוסר שקיפות בניהול כספי, כשלירם ציין כי הורים שפנו למנהל בית הספר בבקשה לראות דוח כספי לשנת תשע"ז לא קיבלו את הדו"ח.

כמו כן נטען בהצעה לסדר כי האלימות בבית הספר גואה, וכן ציין בהצעה לסדר את ההודעה שפרסם מנהל בית הספר, ד"ר משה הרשקוביץ, להורי בית הספר בעקבות אסון נחל צפית לאחרונה, בה תיאר את האסון כגזירת גורל ושלל חיפוש אחר אשמים, דבר שגרר מחאת הורים ואת גינויו של ראש המועצה לדברים.

לירם: "מתקבלת התחושה שהמועצה איבדה את האחיזה במתרחש בתחום החינוך העל יסודי ביישוב. יש לדון כיצד מחזירים את השליטה לידי המועצה ואת אמון הציבור. הצעות החלטה: המועצה תבטל לאלתר את אישורה הקודם לניהול עצמאי של כספי הורים, וניהול כספי הורים יחזור לניהול המועצה בשיתוף עם נציג ההורים, ככתוב בחוזר מנכ"ל משרד החינוך; תבוטלנה לאלתר דרישות התשלום שהועברו להורים בגין תשלומי רשות; המועצה תדון ותחליט על ביטול המשך ההסכם עם ברנקו וייס החל משנת הלימודים הבאה; המועצה תדון ותחליט על ביטול העסקתה של דוברת בית הספר".

מהישיבה (צילום: נירית שפאץ)
ישיבת המועצה בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

לאחר שלירם סקר בקצרה את הדברים בישיבה, התפתח דיון שבו נשאלו שאלות נוקבות על ידי חברות המועצה: רינה רונן ושרון בן צור, יו"ר ועדת חינוך במועצה. רונן שאלה בין השאר את מנהלת אגף החינוך במועצה, אילנה זגול: "מי מינה את הדוברת ובאיזה כסף?" ואילו בן צור, לאחר תיאור מורכב של הדברים מנקודת מבטה, שלא נעדרו ממנו גם נקודות חיוביות על שיפור ההתנהלות, אמרה כי החוק מחייב לתת להורים שמבקשים זאת את הדו"ח התקציבי על כספים שבוצעו השנה, והוסיפה: "אם אנחנו מגבירים את הבקרה, אנחנו אמורים לעשות בקרה על מה שהם עושים עם הכסף". מיכה מגידש, סגן וממלא מקום ראש המועצה, הוסיף כי גם אליו מגיעות תלונות של הורים על פעילויות כגון נסיעות והופעות שנערכו בבית הספר במימון כספי הורים, ועל גבייה מעבר לסכום המותר על פי חוק. מגידש הוסיף: "קיבלתי דו"ח מאילנה זגול, לפיו כל הליקויים החמורים שצוינו בדו"ח של רו"ח פישמן תוקנו. לא נראה לי".

מבקר המועצה חידד את יחסי העבודה בין הרשות לרשת בתי הספר כשאמר: "יש הסכם בין המועצה ל'ברנקו וייס' שמגדיר את חלוקת העבודה והאחריות על הבקרהה כספית. המועצה מתמקדת בכספי הורים וברנקו וייס מתמקדת בניהול בית הספר".

התיכון החקלאי ברנקו וייס בפרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)
התיכון החקלאי ברנקו וייס בפרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

זגול תיארה: "השנה שעברה הסתיימה כשנפרדנו ממנהל בית הספר הקודם, והיה הסכם של הנהגת ההורים עם ברנקו וייס עם אישור שלמשרד החינוך על החזרת הכספים להורים, והכספים אכן הוחזרו לשביעות רצונם של ההורים, משום שהיו פעולות שלא בוצעו. המנהל החדש פתח חשבון חדש ובזה הוסדר עניין החשבונות. אין השנה תל"ן ואין פגיעה בפעילויות התלמידים בשל כך. לגבי גביית הורים, הורה שבחר לאשר לילדו להשתתף בפעילויות רשות חייב לשלם, ובמידה ולא השתתף בהן, לא ישלם. ברנקו וייס אמונה על כספי בית הספר. השנה עבר בית הספר לניהול עצמי ואמרנו שנגביר את הפיקוח. אנחנו מקבלים את קרן קיסריה ובונים תקציב יחד עם בית הספר, ומקבלים אישור על כל סעיף מקרן קיסריה".

על השאלות בנוגע למינוי דוברת בית הספר השיבה זגול: "הדוברת משמשת כאשת השיווק של בית הספר. 'ברנקו וייס' ממנה וגם חותמת איתה על חוזה. היא הייתה גזברית בהנהגת ההורים, ובשל כישוריה, 'ברנקו וייס' ביקשו ממנה. אנחנו לא אהבנו את זה, אבל אמרנו בדיון עם 'ברנקו וייס' שנקבל את זה. לברנקו וייס יש נהלים מאוד ברורים ומדויקים לגבי קבלת עובדים ועבודה". כשראש המועצה, עו"ד ד"ר אלדד בר כוכבא, שאל את זגול: "את סבורה שהכל מתנהל בסדר עם מנהל בית הספר?" השיבה זגול: "אנחנו נברר".

ברוח זו, של "אנחנו נברר", הסתיים הדיון בנושא כשבר- כוכבא הציע למנות מתוך חברי המועצה ועדה שתבדוק את הטענות שהועלו: "מבקר המועצה התרשם שבית הספר מתנהל בסדר, אני התרשמתי שהמנהל רציני. יש עכשיו בחינות, אני לא מעוניין בזעזועים. נמנה ועדה שלושה חברים שתשב עם המבקר ותיתן המלצות. ההתרשמות שלי היא שצריך לתת לבית הספר צ'אנס". בר כוכבא הציע כחברי הוועדה את רון לירם, מיכה מגידש ושרון בן צור, ההצעה עברה ברוב קולות והוועדה יצאה לדרך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות