fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת פרדס חנה: הייתה הצבעה?

סדר היום של ישיבת המועצה כלל 15 נושאים, רק ארבעה מהם נדונו והשאר הועברו במהירות, תוך התבטאויות חריפות מצד חברי המועצה והקהל
השקט שלפני הסערה. ישיבת המועצה בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)
השקט שלפני הסערה. ישיבת המועצה בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

על סדר היום של ישיבת מליאת מועצת פרדס חנה כרכור ביום חמישי שעבר עמדו לא פחות מ-15 נושאים, והמליאה הצליחה לעבור, בקושי רב, רק על ארבעת הראשונים.

השקט שלפני הסערה. ישיבת המועצה בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)
השקט שלפני הסערה. ישיבת המועצה בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

בדיון בהצעה הראשונה, של הגר פרי יגור, "רישום דוחות חנייה תוך שימוש לרעה בחוק עזר בלתי רלוונטי", הסביר היועץ המשפטי למועצה, עו"ד ג'ובראן, שאין כיום חוק עזר לאכיפת חנייה. ממלא מקום ראש המועצה, עו"ד אלדד בר כוכבא, הציע להקים ועדה שתבדוק את הדוחות והמדיניות ותגיש המלצות, וחברי האופוזיציה טענו כי בהצבעה שנערכה בהצעה לא נספרו הקולות כראוי ולא ברור מי הצביע בעד ומי נגד. הצעתו של רון לירם להפוך על פני ההחלטה שהתקבלה במועצה בעבר ולהטיל היטלי סלילה על בעלי העסקים סביב מתחם השוק הישן העובר שדרוג, התקבלה בהצבעה, ואילו הצעתו של אפרים מעודה בנושא ביטול חוק המגביל הנחות ארנונה לנכים ולעיוורים נדחתה לישיבה הבאה.

המליאה חזרה לדון בנושא דוחות החנייה, כשהועלתה ההצעה לקבל חוק עזר לאכיפת חנייה שיסדיר את העניין. עו"ד ג'ובראן ציין כי תפקיד חוק העזר לאפשר אכיפת חוקים ארציים ולקנוס, למשל, ב-1000 שקלים את החונים בחניית נכים, ואמור לעבור אישור של מוסדות המדינה. פרי יגור טענה כי הצעת החוק חסרה התייחסות למקרים ולסוגיות שונים והביאה נוסח משלה שהציעה לנוכחים לעיין בו ולדון בנוסח הרצוי. הנושא הובא להצבעה, ועו"ד בר כוכבא הכריז כי עבר, אך חברי מליאה טענו כי יותר חברים הצביעו נגדו ולא בעדו. בר כוכבא הגיב: "חוק העזר מצוין ונדון בהנהלה, אתם הורסים". לאחר הצבעה חוזרת וספירת הקולות נמצא כי ההצעה לא התקבלה.

לבקשתו של איציק לב להציע הצעת נגד, לפיה תיבחן הצעתה של פרי יגור ונוסח חוק העזר יידון ויוכרע בישיבה הבאה, סירב בר כוכבא, שטען כי על לב להגיש את ההצעה לישיבה הבאה. תוך כדי, לקול צעקותיו של לב שקרא שוב ושוב כי לא יוותר על הצעת הנגד ולא ייתן לבר כוכבא להמשיך בישיבה, העלה בר כוכבא את הסעיפים הנותרים, 15-5, להצבעה מהירה וללא דיון על כל הסעיפים ביחד, שבה נראו שני חברי קואליציה בנוסף לו כשהם מרימים את ידיהם בעד, והכריז כי הישיבה נגמרה. המהומה שפרצה במקום, בה היו מעורבים חברי המועצה וצופים מהקהל, סיימה את הישיבה, שלכל אורכה נשמעו מצד הנוכחים התבטאויות רבות שהנייר לא סובל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות