fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לילדים הנכים אין חדר

השבוע, בליווי כוחות משטרה, נהרס חדר שהוסיפה לביתה אורנה אוחיון, אלמנה ואם ל-9 המתגוררת בדירת עמידר בפרדס חנה. החדר שימש את שני הילדה הנכים ונהרס בעקבות תלונה של מספר שכנים. אוחיון: "אצטרך לבנות הכל מחדש, ואני לא יודעת איך לעשות זאת. הזוועה של מדינת ישראל היא שאין בה צדק"
הדירה לאחר ההריסה צילום: נירית שפאץ
שוטרים בביתה של אוחיון (צילום: נירית שפאץ)

אורנה אוחיון, אלמנה ואם לתשעה ילדים מתגוררת בשכונת מוסקוביץ' בפרדס חנה, בדירת 3 חדרים וסלון של עמידר. שניים מילדיה הם נכים, הניזונים בהזנה תוך בטנית באמצעות צינור. לפני ארבע שנים בנתה המשפחה חדר נוסף מגבס, בגודל 3 על 3 מטרים, שחיבר את הדירה לחצר האחורית. בחדר ישנו שני הילדים הנכים, ובני המשפחה מספרים כי הוא סייע בהעברתם בכיסאות הגלגלים מהדירה לחצר.

התוספת, שהוקמה ללא אישורים, נבנתה מעל מערכת המים והביוב של הבניין, וחלק משכניה של אוחיון התלוננו בפני המועצה כי הדבר פוגע באיכות חייהם. גם חברת עמידר פנתה לערכאות ובעקבות זאת התקבל צו הריסה לחדר הנוסף. בניסיון למנוע את ההריסה, מספרים בני המשפחה כי העבירו לאחרונה את צנרת הביוב והמים אל החצר שמחוץ לבניין.

כמו כן, לדבריהם, ביום שלישי שעבר, מספר ימים לפני מועד ההריסה, קיבלו מוועד הבניין אישור חתום כי הצנרת הועברה החוצה וכי "הדבר מספק גישה לקווי המים והביוב". לדברי המשפחה, המכתב הועבר לחברת עמידר. אבל הפעולה לא הצליחה וביום שני נהרסה תוספת החדר. אוחיון עצמה, אמרה השבוע: " אצטרך לבנות הכל מחדש, ואני לא יודעת איך לעשות זאת. לשני הילדים הנכים אין חדר, והם ישנים על הספות. הזוועה של מדינת ישראל היא שאין בה צדק. זו מדינה אכזרית עם אוכלי חינם, ומי שקרוב לצלחת מקבל הכול".

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב:"כל הפרדס"

הדירה לאחר ההריסה צילום: נירית שפאץ
שוטרים בביתה של אוחיון (צילום: נירית שפאץ)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות