fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת הכנסת תדון בסגירת סדנאות

נמשך המאבק נגד סגירת בית הספר: חברת המועצה הגר-פרי יגור ביקשה להשהות את החלטת המועצה ולהקים ועדה מקצועית שתבחן את פעילות השלוחה. הורים שהגיעו לדיון במועצה התבקשו לצאת החוצה מחשש לצנעת הפרט של התלמידים
דנים במליאה על הסגירה. מתחם סדנאות חקלאי פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)
דנים במליאה על הסגירה. מתחם סדנאות חקלאי פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

 

בשבוע הבא, 15.3, תדון ועדת החינוך של הכנסת, בנושא סגירת חטיבת הסדנאות המקצועית של התיכון החקלאי ברנקו וייס.

ביום חמישי שעבר דנה מליאת מועצת פרדס חנה-כרכור, בין השאר, בנושא סגירת בית הספר בסיום שנת הלימודים הנוכחית. ההחלטה על הסגירה נעשתה על ידי המועצה בתחילת ינואר השנה, ללא אישור קודם של המליאה. ההחלטה החד צדדית, הדרך והמהירות שבהן היא מתוכננת להתבצע גררו תגובות התנגדות של רבים מהורי תלמידי הסדנאות ושל חלק מהורי תלמידים בתיכון החקלאי. עם ההחלטה על הסגירה אמרה ראש אגף חינוך במועצה, אילנה זגול, כי תלמידי הסדנאות שהם תושבי היישוב יפוזרו בכיתות הכלליות שבתיכון החקלאי, מתוך תפיסה של שילובם בקהילה הרחבה, וכי חלקם יפוזרו בבתי ספר ביישובים אחרים. "לא נפתח כיתות חדשות עבורם, נפזר אותם בכיתות הקיימות בחקלאי ונדאג להם כל אחד לפי צרכיו בהיבט הלימודי והרגשי", אמרה זגול לעיתון אז.

דנים במליאה על הסגירה. מתחם סדנאות חקלאי פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)
דנים במליאה על הסגירה. מתחם סדנאות חקלאי פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

אך כפי שעולה מדברי הורים לתלמידים בתיכון החקלאי, שמעורבים בנושא, נראה כי בינתיים נבחנות בכל זאת תוכניות להקמת כיתות נפרדות עבור יוצאי הסדנאות בתוך החקלאי, אך לא ברור אם יתבצעו.

אב לילדים הלומדים בתיכון החקלאי, שהגיע לישיבת המועצה, מסביר את עמדתו ועמדת מספר הורים אחרים מהחקלאי בנושא: "אנחנו חושבים שצריך לבחון את הנושא מחדש, לעצור ולתת למהלך הזה להיעשות בדרך הדרגתית ומסודרת, ושתקום ועדה מקצועית בלתי תלויה. הסדנאות הן פרויקט מוצלח שקיבל פרסים ותשבחות, למה להפסיק אותו? נאמר לנו שייפתחו בחקלאי 4 כיתות עבור יוצאי הסדנאות, מהן שתי כיתות חינוך מיוחד לשתי כיתות לילדים עם בעיות רגשיות ולימודיות, אך השבוע נאמר לנו שלפחות חלק מהתלמידים יפוזרו בכל זאת בכיתות הרגילות. האם זה מתאים עבורם? בנוסף, ההסעות וההזנה שקיבלו התלמידים בסדנאות יבוטלו עם שילובם בחקלאי, וכל זאת בהחלטת גורמים לא מקצועיים בתחום. גם הורים לתלמידי הסדנאות אמרו לנו שהם חוששים מאוד מהמהלך".

הדיון נערך בעקבות הצעתה לסדר של חברת המועצה הגר פרי-יגור, מסיעת "ביחד עם העבודה", שפנתה בנושא לגורמים במשרד החינוך ובמשרד הרווחה וכן לח"כ איילת נחמיאס-ורבין שמלווה אותה בנושא.

ההצעה לסדר כללה בקשה להשהיית הסגירה ולהקים ועדה מקצועית שתבדוק את פעילות השלוחה: "הוועדה תמנה עד 12 חברים, אנשי מקצוע בתחומי החינוך, הרווחה, הפסיכולוגיה, אנשי ציבור, נציגי משרדי הממשלה (חינוך, רווחה, פנים) וכן מבקר המועצה. בראש הוועדה ימונה איש מקצוע, גורם בלתי תלוי ושאינו מזוהה פוליטית, שאינו חבר מועצה או עובד המועצה. הרכב הוועדה יובא לאישור מליאת המועצה בדיון הבא. יו"ר הוועדה יגיש למליאת המועצה בתוך 14 יום ממועד מינויו מסמך ובו מתווה מוצע של עבודת הוועדה. מסקנות והמלצות הוועדה יוגשו למליאת המועצה בתוך 6 חודשים מיום הקמת הוועדה".

לדיון במליאה הגיעו הורים לתלמידים מחטיבת הסדנאות ומתיכון החקלאי. משניגשה המליאה לדון בנושא, הכריז ראש המועצה, חיים געש, כי הדיון ייערך בדלתיים סגורות מחשש לצנעת הפרט של תלמידי בית הספר ומשפחותיהם, והקהל התבקש לצאת. הקהל יצא תוך קריאות ביניים כמו "בושה" ו"שחיתות".

הדיון במועצה נערך, כאמור, בדלתיים סגורות, ופרוטוקול הישיבה לא פורסם עד כה.

 

 

ועדה מקצועית בלתי תלויה. סדנאות חקלאי (צילום: נירית שפאץ)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות