fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התחנה הקרובה: פרדס חנה כרכור

מועצת פרדס חנה כרכור מקדמת הקמת מתחם תרבות ופנאי בשוק הישן אשר ישמר את אופיו ההיסטורי של המתחם
השוק הישן בפרדס חנה כרכור (צילום: דוברות המועצה)

כחלק מתנופת התחדשות עירונית בפרדס חנה כרכור בקרוב יוקם במתחם השוק הישן מרכז תרבות ופנאי אשר עתיד לשמר ולתעד את אופיו ההיסטורי של השוק. מתחם השוק כולל את מבנה השוק המתפרס על פני שטח בן כ-250 מ"ר והמתחם המקיף את המבנה בן כשני דונם.

הפרויקט החדש הינו בעל מאפיינים תיירותיים אשר נועד לשמש בעיקר את תושבי האזור. המקום יציע בתי עסק זעירים בעלי אופי כפרי של כעשרה מטרים לכל בית עסק, חנויות בוטיק בדגש על עיצוב ותרבות המשלבים אלמנטים לשחזור התקופה ההיסטורית בה פעל השוק הישן. כמתחם תרבות ופנאי הוא צפוי לכלול מסעדות, בתי קפה , גלידריה ועוד, כאשר בלב המתחם תוקם כיכר פנימית. עוד יכלול המקום חניה מוסדרת לכלל המבקרים. הפרויקט יתחבר לוואדי החוצה את מרכז המושבה כחלק ממתחם בילוי נרחב הכולל גינון, צמחייה ואווירה כפרית.

השוק הישן בפרדס חנה כרכור (צילום: דוברות המועצה)

ראש המועצה חיים געש: "פרדס חנה כרכור היא מועצה מקומית בת 35 אלף תושבים תושבים אשר עדיין נושאת אופי כפרי קהילתי, ואינטימי של מושבה. שטח השוק הישן מוכר לכולם, ולרבים מוותיקי המושבה מעלה המקום זיכרונות וסיפורים משנותיו הראשונות של הישוב. המחשבה הייתה להביא את ניחוחות השוק הישן במעטפת עכשווית ומגוונת".

לפרויקט הייחודי גויס משרד האדריכלים הצעיר והמבטיח ויתקון- ציונוב. מבנה השוק שימש למסחר עירוני במרכז המושבה החל מראשית שנות ה~50, חלקו העיקרי הוקם בשנת 1954. במתחם מבנים בעלי חזות מודרנית אשר נבנו ותוכננו על ידי המחלקה הטכנית של הרשות המקומית. הרחבה עליה בנוי השוק משופעת קלות לכיוון מערב הוואדי החוצה את מרכז המושבה.

גזבר ומזכיר המועצה רן גלר ציין כי לצורך הפרויקט הוקמה ועדה ייעודית לה שותפים חברי מועצה, וחברי הנהלה אשר קיימה ישיבות בנושא, ביצעה סיורים בשטח ואישרה את אופי הפרויקט. "המועצה רואה חשיבות רבה במתן דגש לפן האסתטי של המושבה, חזות הישוב. מלבד מעבודות הפיתוח והשיקום הרבות המתבצעות במושבה בשנים האחרונות, אנו מתפנים להשקיע מחשבה ומשאבים באספקט העיצובי- כיכרות, מבני ציבור, גינון סביבתי. ברוח זו המתחם החדש יגלם אדריכלות עכשווית המשלבת ישן וחדש, היסטורי ומודרני, כחלק מקידום פרויקטים ברי קיימא, מהם ייהנו דורות נוספים מקרב תושבי האזור. "

הפרויקט עצמו יצא לדרך בשבועות האחרונים וההשקעה בו מסתכמת בכשני מיליון שקלים. כמו כן, בכוונת המועצה לקיים כנס את סוחרים לעשייה משותפת לטובת הפרויקט החדש. לדברי מהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט המבנה והרחבה סביבו עומדים ללא שימוש כבר שנים רבות וקיימת בו התחושה כי "הזמן עמד מלכת" ניתן להבחין בשילוט המיושן המצהיר על חנויות מסחר זעירות- חייט, נגר, שען. ראש המועצה בתמיכת המועצה החליט לשמר את ייחודו של המבנה והמתחם כולל הניחוחות והתחושות הנוסטלגיות העולות מאופן הבנייה, מהשילוט.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות