fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המאבק בתחנות הגז בקיבוץ רגבים עובר למשמרות

מההפגנות בכניסה לרגבים. צילום: אפרת סטרטינר
מההפגנות בכניסה לרגבים. צילום: אפרת סטרטינר

ביום שישי שעבר הצביעו חברי קיבוץ רגבים ברוב מוחץ נגד התכנית להקמת תחנת כוח לחשמל המבוססת על גז על שטחיהם על ידי חברת "דליה אנרגיה", בסמוך ליישובם וליישובים בסביבה.

פעילים מהאזור המתנגדים להקמת התחנה והפגינו בכניסה לרגבים בימי שישי האחרונים העבירו את המאבק לתכנית דומה שהוצעה לחברי קיבוץ משמרות, שאמורים להצביע עליה בשבוע הבא.

לפי תכנית זו תוקם תחנה על אדמות השייכות לקיבוץ, בתחומי מועצת מנשה ובקרבת מקום ליישובים רבים בסביבה. בכוונת המתנגדים להפגין בכניסה למשמרות ביום שישי הקרוב

ממטה הפעילים נמסר: "נתנו רוח גבית לתושבי קיבוץ רגבים היקרים וכעת אנו מסייעים לחברי קיבוץ משמרות שמתנגדים להקמת תחנת כוח בסמוך לישובים כפר גליקסון (1.2 ק״מ), עין עירון (1 ק״מ), ברקאי (1.8 ק״מ), שכונות מזרחיות של כרכור (2.2 ק״מ), מתחם בתי ספר מבואות עירון (2.2 ק״מ), כפר קרע (0.4 ק״מ), גבעת עדה (1.6 ק״מ), אביאל (2.6 ק״מ), משמרות (2.2 ק״מ) ועוד. מטרת המחאה לומר לשכנים שלנו במשמרות כי אנו, כלל תושבי האזור המלוכדים יחד, מתנגדים באופן הנחרץ ביותר להקמת תחנת הכוח בסמיכות ליישובים… במקביל אנו מקדמים את נושא החקיקה והרגולציה לתהליך בחירת מיקום וסוג תחנת כוח. המאבק הוא לא כנגד היזמים אלא כנגד השיטה המאפשרת להחלטה של קבוצה קטנה להשפיע, ללא שקיפות, על חייהם וסביבתם של עשרות אלפי שכניהם. יש מיקומים חלופיים מוצלחים יותר בהם ניתן להקים תחנת כוח פרטית על גז טבעי. רגולציה, חקיקה ושקיפות יאפשרו הקמה מושכלת של תחנות אלו, ולא כפי שזה מתנהל כיום".

מההפגנות בכניסה לרגבים. צילום: אפרת סטרטינר
מההפגנות בכניסה לרגבים. צילום: אפרת סטרטינר

ממועצת מנשה נמסר: "למועצה לא הוגשה תכנית שאפשר להתיחס אליה. המועצה תקבע עמדה ממשית במידה ותוגש תכנית שניתן יהיה לבחון את השפעותיה. כמועצה ירוקה שנלחמת בזיהום אויר, הן ממפגע הן ממפגע, ומנעה הקמת שדה תעופה אזרחי בשטחה, נבחן לעומק את הנושא במידה ותוגש תכנית, על כל ההיבטים הסביבתיים וההשפעה על איכות חיי תושבי המועצה והרשויות השכנות. נפעל, גם בנושא זה, בשקיפות ובשיתוף מלא של הציבור".

ראש מועצת פרדס חנה כרכור, חיים געש, מסר: "נבהיר כי אנחנו מתנגדים להקמתה של תחנת הכוח במועצה אזורית מנשה. הקמתה תוביל לפגיעה באיכות חיי תושבי פרדס חנה כרכור בהיבטים רבים, ובראשם זיהום האוויר. נזכיר כי אנו עוד בעיצומו של מאבק כנגד המפחמות ומעקב אחר ביצוע החלטות הממשלה גם בנושא זה, כמו גם מאבק לסגירת תחנות הכוח הפחמיות בחדר והפעלתן בגז. חשוב לציין כי מדובר בשלב ראשוני, ולמיטב ידיעתנו טרם הוגשה בקשה רשמית למוסדות התכנון. בכוונתנו להיאבק בכך, לערב את הרשויות ולהיעזר בכל הכלים שיש כדי למנוע את מימוש היוזמה כבר בשלב הנוכחי. נפעל בכל הכוח למען אוויר נקי יותר לתושבים שלנו".

טרם נמסרה תגובה מחברת דליה אנרגיה והיא תפורסם לכשתגיע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות