fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החופש הגדול: לא חייב לנסוע למלון באילת בעשרת אלפים שקלים

ההוצאות בחופש הגדול מרובות, אך אמהות מפרדס חנה אמרו השבוע כי בכוונתן להשאיר את הילדים בבית, להיות יצירתיות ולשאוף להגביל את ההוצאות
לשירה לוריא וילדיה
אפשר להנות בלי לצרוך בילויים יקרים. שירה לוריא וילדיה (צילום: רותי ברמן)

מה עושים עם הילדים באוגוסט? הקייטנות אוטוטו מסתיימות וכך גם הגנים של הקטנטנים. להעסיק את הילדים בבית ולספק להם בידור יש להיות יצירתיים באופן יומיומי. צריך לתכנן ולחשוב מה עושים, מה אוכלים ולאן הולכים: סרטים, בריכה, טיולים, ארוחות בחוץ או חברים. ואם יש שלושה או ארבעה ילדים חודש אוגוסט עשוי לעלות למשפחה לא מעט כסף. משיחה עם אמהות בפרדס חנה הבנתי שבכוונת רובן להשאיר את הילדים בבית, להיות יצירתיות ולשאוף להגביל את ההוצאות.

 גם משעמום יכולים לצמוח דברים טובים

לשירה לוריא שלושה ילדים: שפע 11, גוני 6 ואנה 4. שירה עובדת בעסק משפחתי "כיסכסא" המייצר מוצרים ייחודיים לתינוקות.

מה אתם עושים באוגוסט?

לשירה לוריא וילדיה
אפשר להנות בלי לצרוך בילויים יקרים. שירה לוריא וילדיה (צילום: רותי ברמן)

"ביולי הילדים היו בקייטנות שסבתא מימנה. הבן הבכור הלך לקייטנה של המתנ"ס מספר פעמים בשבוע, מבלה עם חברים בבית וגם יודע להעסיק את עצמו לבד. השנה החלטתי שהתקציב באוגוסט יהיה מוגבל מאחר והילדים הולכים ללמוד במוסדות פרטיים אנחנו משלמים הוצאות לימוד לכל השנה לכך יש להוסיף את הקייטנות. תמיד חודשי הקיץ עולים לנו יותר. לכן החלטתי השנה להגביל בהוצאות".

ובכל זאת יש הוצאות.

"נכון. כדי לקחת את הילדים לסרט מפעם לפעם עלינו לנסוע לנתניה או לחיפה. בפרדס חנה אין בית קולנוע. ביום הראשון לחופש שפע נסע עם חבר ברכבת לסרט בקריון. הרכבת עולה 50 שקלים הסרט 40 שקלים ועוד פופ קורן ושתייה כך שעלות יציאה כזו היתה 120 שקלים. אמרתי לעצמי שזה לא יכול להמשך כך והחלטתי שיש להגביל את היציאות לבילויים מחוץ לבית. להשתדל להיות יצירתיים, להעסיק את הילדים, לתאם עם חברים ולהיות שותפים לפעילויות בקהילה.

האירוע של אהבת חינם שהיה השבוע הוא דוגמה מצוינת למה שאנחנו צריכים לעשות כאן. אנחנו יוצאים עם הילדים לוואדי, נפגשים עם חברים, משחקים ויוצרים וזה בילוי גם להורים. אני חושבת שאנחנו לא צריכים להשתתף במרוץ הצרכני המטורף. כוונתי לומר שאפשר ליהנות בלי לצרוך בילויים יקרים. אנחנו רגילים שכדי להנות עלינו לשלם והנה יש לנו כאן פעילות קהילתית בה אנחנו אומרים שאפשר לבלות ולהנות אחרת ובחינם. לא משנה איזה פעילות יוזמים. אם זה להפריח בלונים, ליצור בבמבוק או לשמוע סיפורים. התוכן הוא שולי הרעיון הוא להיפגש הן הילדים והן ההורים.

באוגוסט גם הסבתא והסבא אמורים לתרום את חלקם למאמץ המשפחתי וחלק מהילדים יבלו אצלם כמה ימים ויפגשו שם עם בני הדודים שלהם שהם גם חברים שלהם. וכמו שאנחנו עושים בכל שנה גם השנה נרד לחוף הים לשבוע ימים.

אנחנו פורשים רשת צל גדולה ביחד עם כמה משפחות וזה בילוי מועדף עלינו מאשר לצאת לשבוע לאילת או לנסוע לחו"ל דבר שעולה מעל 10 אלפים שקלים למשפחה. בעיני להתעורר בבוקר ולראות את הים עושה לי יותר מאשר מלון באילת. אני לא מאמינה במרוץ מבילוי לבילוי. אני חושבת שתחושת החופש קיימת והיא כבר כייף בפני עצמו. עצם זה שהולכים לישון מאוחר וקמים מתי שרוצים, אין חוגים אחר הצהרים, הולכים לחברים או אפילו משתעממים קצת בבית זה לגמרי לא רע. גם משעמום יכולים לצמוח דברים טובים. אני חושבת שהורים לא צריכים להתבייש להצהיר דברים ברוח זו".

 הכתבה המלאה תתפרסם מחר בכל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות