fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גיטאר הירו

אביב פלינקר, בן 12 מפרדס חנה, החל לנגן על כינור כשהיה בן חמש, אבל שנתיים אחר כך מצא את הגיטרה ומאז היא חלק בלתי נפרד מחייו. מחר, מוצ"ש, הוא יעלה על הבמה באמפי שוני וינגן לצידם של אבי סינגולדה ויצחק קלפטר בהופעה "סינגולדה וחברים". מיותר לציין שההתרגשות בשיאה
בית שמנגנים בו. אביב פלינקר ביחד עם אבי סינגולדה (צילום: עצמי)
בית שמנגנים בו. אביב פלינקר ביחד עם אבי סינגולדה (צילום: עצמי)

מחר יעלה אביב פלינקר על הבמה מול אלפי צופים בזאפה אמפי שוני, וינשום אבק כוכבים בהופעה של אחד מגדולי הגיטריסטים בארץ, אבי סינגולדה שיארח גיטריסט גדול נוסף, יצחק קלפטר. פלינקר, גיטריסט מחונן בעצמו, יהיה שם בזכות כשרונו וחריצותו ובזכות הפרויקט שהחל לפני שלוש שנים ובמסגרתו הוא מזמין ילדים גיטריסטים מוכשרים לנגן איתו בהופעות שלו.

אמו של אביב, הילה, מספרת על משפחה מוזיקלית מיוחדת במינה: "אביו של אביב, יובל, מנגן בגיטרה, וכך הוא נחשף לכלי הזה מאז שנולד. אביב התחיל לנגן בכינור בגיל 5, ופחות התחבר לכלי הזה, אבל מאז ומתמיד התחבר למוזיקה. בגיל 7 הוא התחיל ללמוד גיטרה מאביו, ובהמשך לקחנו לו מורה. משלב מסוים הוא התקדם באופן עצמאי, בעזרת היוטיוב והאינטרנט. הוא יכול לקום בבוקר, למשוך גיטרה מקיר הגיטרות בסלון ולנגן".

קיר גיטרות בסלון? בבית משפחת פלינקר זה דבר טבעי: "אנחנו בית שבו מנגנים המון ושרים. בנוסף ליובל ואביב שמנגנים גיטרה, אחיו של אביב, אורי בן ה-10, לומד גיטרה בס ומנגן על תופים, ואלמוג בן ה-6 התחיל ללמוד גיטרה. אני שרה להנאתי והם מנגנים. המוזיקה היא חלק מהותי מחיינו, וכשאנשים נכנסים אלינו הם חושבים שיש אולפן.

"אנחנו נהנים מזה, אוהבים את זה ומקווים להתקדם עם זה כמה שאפשר. לפני כמה חודשים אביב התחיל ללמוד אצל אמיר ביטון מפרדס חנה, אמן גיטרה ומכר ותיק שלנו, שכתב לבעלי שיר וניגן לנו אותו בחתונתנו. רצינו שאביב ילמד גם תיאוריה ויקבל הבנה יותר מעמיקה במוזיקה".

ההופעות היחידות של אביב מול קהל עד כה היו בטקסי בית הספר היסודי, ובעיקר בטקס סיום כיתה ו', אז חיבר שיר פרידה מהמורה, ניגן אותו על גיטרה כששתי בנות מכיתתו מלוות אותו בשירה, וריגש את כולם. לאחרונה, דברים התחילו לזוז גם לכיוון של הופעות בפני קהל רחב יותר.

אביב הוזמן לאודישן של ההרכבים המוזיקליים של מתנ"ס פרדס חנה-כרכור, ולמרות גילו הצעיר נבחר להיות גיטריסט ראשי בהרכב. הוא מחלק את זמנו בין לימודים ואימונים. "אביב מנגן על גיטרה חשמלית, קלאסית, אקוסטית ובס", מתארת הילה. "סדר היום שלו מטורף, מתחיל בשש בבוקר ומסתיים בסביבות 23:00. הוא מצליחן ושאפתן, מציב לעצמו מטרות ומשיג אותן, והוא כריזמטי מאוד".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "כל הפרדס".

בית שמנגנים בו. אביב פלינקר ביחד עם אבי סינגולדה (צילום: עצמי)
בית שמנגנים בו. אביב פלינקר ביחד עם אבי סינגולדה (צילום: עצמי)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות