fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בפרדס חנה מתעלמים מהחוק האוסר לשחרר כלבים בשטחים ציבורים

פוקימון אחרי הניתוח (צילום: פרטי)
פוקימון אחרי הניתוח (צילום: פרטי)

במדינת שראל יש חוק האוסר על שחרורם של כלבים במרחב הציבורי ולבדם. אך בפרדס חנה כנראה לא שמעו עליו.

תושבים מדווחים כי הרחובות מלאים במפעים תברואתיים מצואת כלבים, אך מעבר למפגע האסתטי, מדווחים על מקרי תקיפה רבים.

לפני חודש וחצי ננשכה בפניה, ילדה בת תשע ביישוב באורח קשה  על ידי כלב שבעליו ידועים אך הכלב הסתובב כשהוא לא קשור והבעלים לא לקח אחריות. הילדה נזקקה לניתוח פלסטי מורכב. לצד בני האדם שנפגעים כדאי להזכיר גם שחיות בית, ובעיקר חתולים, שהם חלק מהמשפחה, נפגעות ואף משוסעות למוות. הנושא עולה ברשת ולתושבים רבים נמאס מהמצב הקיים.

אחת מתושבות המושבה, אימצה חתול שהותקף על ידי כלב מעידה:  "ב-20:00 בערב ראיתי אותו שוכב בתנוחה מוזרה על המדרכה ליד דלת ביתי", היא מספרת. "מסתבר שזחל לשם בשארית כוחותיו אחרי שנפגע קשה על ידי כלב אחד או יותר, שקרעו את חלק גופו האחורי. הפציעה הייתה קשה והוא היה בסכנת חיים מיידית. על פי כל סימני הפציעה, שלא אתאר אותם כי הם קשים, כלב פגע בו, וגם הווטרינרים אמרו, לפי אופי הפצעים, שזו תוצאה של פגיעת כלב. לקחתי אותו לווטרינרית שלי, יעל שכטר, שעשתה לו צילומים, בדיקות וטיפול חירום ראשוני שהציל את חייו. בשל המחסור במנתח כירורגי במקום, היא הפנתה אותנו למרפאה הווטרינרית של ד"ר יובל סמואל בכפר סבא, שם עבר ניתוח חירום מורכב וממושך שבסופו נאמר לי שסיכוייו לשרוד אינם גבוהים, אך לשמחתי, נכון לעכשיו הוא מתאושש, אם כי נראה שהשיקום עוד ארוך. הזמנתי גם את הדר גוטמן שטרן, שבאה מהדרום לכפר סבא ומחזקת אותו בטיפולים אלטרנטיביים. אני מודה לשלושתם על הטיפול המסור. עכשיו פוקימון מאושפז במרפאה, וכל פעם שנכנסים כלבים למרפאה והוא שומע את נביחותיהם, הוא נכנס לסטרס נורא וכל גופו מביע זאת. כל העניין עלה לי אלפי שקלים, שאיש, ובוודאי לא בעלי הכלב המסתובב חופשי ותוקף, לא יחזיר לי. כלבים רבים מסתובבים חופשי ביישוב וגורמים נזקים. רק לפני שבוע הצלתי תרנגול פצוע ממלתעות של שני כלבים משוטטים".

פוקימון אחרי הניתוח (צילום: פרטי)
פוקימון אחרי הניתוח (צילום: פרטי)

ד"ר יובל סמואל, הווטרינר שניתח את פוקימון, מתאר: "החתול הגיע כשהוא נשוך בכל גופו, עם פגיעות קשות במיוחד בחלק גופו האחורי, ועבר ניתוח שנמשך שלוש וחצי שעות. אני יכול לומר בוודאות שהפגיעות הן תוצאה של נשיכות כלבים".

בעלת החתול בפנייה לציבור: "אני מבקשת מבעלי הכלבים, שימו לב, אל תשחררו את הכלבים. תהיו אחראים על הכלבים שלכם. שימו רצועה וצאו איתם לטייל, או שתסגרו אותם בחצר שאינם יכולים לברוח ממנה. אני אוהבת כלבים, ויש לי גם כלבים, ואני יודעת לכך שהם עלולים לגרום נזק ולא משחררת אותם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות