fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית התמחוי במקלט 60 זקוק לעודפי המזון שלכם

ורדה גיל (צילום: נירית שפאץ)
ורדה גיל (צילום: נירית שפאץ)

במשך שנים ארוכות פועל בשקט ובצנעה בית התמחוי לחלוקת מזון בפרדס חנה ועשרות תושבים מקבלים ממנו מזון שאינם מצליחים לספק לעצמם. המקום הממוקם בשכונת מוסקוביץ, במקלט מספר 60, קרוב לרחוב המסילה, ומפעילה אותו עמותת "תנופה". בין 50 ל-80 אנשים נזקקים באים אליו מדי יום, חמישה ימים בשבוע, כדי לקחת ארוחת צהריים הביתה.

את המזון לארוחות צהריים המקום משיג מעודפי המזון של עסקים בסביבה. עד לפני מספר שנים עבד המקום בהצלחה עם הצבא, אך לאחר שהדבר לא התאפשר עוד, עבר לעבוד עם עסקים ומוסדות באזור הנשארים עם עודפי מזון מארוחות הצהריים של העובדים. אך לאחרונה נותר המקום עם מחסור במקורות מזון, והוא אינו מצליח לספק את הדרישה.

ורדה גיל (צילום: נירית שפאץ)
ורדה גיל (צילום: נירית שפאץ)

ורדה גיל, תושבת פרדס חנה, משנעת מזון לבית התמחוי בהתנדבות ומרכזת את המתנדבות של יום שני. ההתנדבות בצהריים. גיל פנתה השבוע לתושבים ברשת החברתית ותיארה את מצוקת המקום בניסיון למצוא עסקים שיוכלו לשתף איתו פעולה. היא מסבירה: "נשארנו רק עם מפעל אחד באזור תעשייה קיסריה שממנו אנחנו לוקחים עודפי אוכל. עבדנו בעבר עם מפעלים נוספים והקשר הופסק, וכרגע אין מספיק אוכל, ואנחנו מחפשים עוד מקורות".

יובל רוט, תושב פרדס חנה, מנהל את בית התמחוי ב-13 השנים האחרונות במסגרת עמותת תנופה. הוא מסביר: " אנחנו נותנים במקום אוכל חם וב-5 החודשים האחרונים אנחנו מחלקים גם מאפים שאנחנו מקבלים משאריות של בית קפה באזור. אני רוצה לומר תודה רבה לכל המתנדבים. לאחרונה הצטרפו אלינו כעשרה מתנדבים חדשים, ואנחנו כ-25 מתנדבים כיום, ביניהם צוות קבוע של מתנדבים שבאים למקום בכל יום ומגישים את האוכל, ומתנדבי איסוף שאוספים את האוכל ומביאים למקום. הנזקקים שמגיעים אלינו באים בעיקר מהאזור בו ממוקם המקלט, כי רובם מגיעים ברגל, ורובם מופנים אלינו דרך מחלקת הרווחה של פרדס חנה כרכור. כמות האוכל ומספר הנזקקים לו משתנים באופן נקודתי עם הזמן. עשינו ניסיונות שונים לשיתופי פעולה, ובזמנו היה לנו קשר גם עם כמה גני ילדים באזור, אבל זה לא עבד. אם יש מפעלים שיודעים שנשאר אצלם מזון, נשמח לבוא, בתיאום מראש כמובן, ולאסוף את העודפים".

מימין: המתנדבים גינאדי, מלבינה וברטה על רקע המקלט. צילום: יובל רוט
מימין: המתנדבים גינאדי, מלבינה וברטה על רקע המקלט. צילום: יובל רוט

המפעל היחיד שעובד כיום עם בית התמחוי ומוסר לו מדי יום את עודפי המזון של העובדים הוא מפעל "מרכבים", הנמצא, כאמור, באזור תעשייה קיסריה. נועם ששר, תושב כפר פינס, סמנכ"ל משאבי אנוש במפעל מרכבים, אחראי על תחום ההסעדה ועל החלוקה לבית התמחוי, תיאר השבוע את צורת החשיבה במפעל: "מאוד חשוב מבחינתנו שהחלוקה עובדת כמו שצריך. בסופו של דבר, אנחנו חלק מקהילה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות