fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עולם אחר באזור התעשייה

כבר שבע שנים ששחר קמאי ובת זוגו אינס תושבי האזור, מפעילים קרקס באזור עמק חפר. כן, כן, עם כ-30 ילדים ובני נוער בגילאי 7 עד 18 שלומדים לעשות ג'אגלינג ואקרובטיקה וללהט על חבלים וטרפז
(צילום אילוסטרציה)
(צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

היום ב"חדשות חדרה"

זה שבע שנים פועל באזור התעשייה של עמק חפר קרקס מקצועי אמיתי – דרך הקרקס, שמשתתפים בו כ-30 ילדים ובני נוער בגילאי 7 עד 18. הם לומדים לעשות ג'אגלינג ואקרובטיקה, ללהט על חבלים, טרפז וטיסו, והכול תוך שילוב עם מחול ומוזיקה מקורית. מאחורי הקרקס המקומי ויוצא הדופן הזה, עומדים שניים: שחר קמאי ובת זוגו אינס לורקה, תושבי האזור. זה התחיל כשקמאי למד ג'אגלינג ופיתח את העניין לבית ספר לג'אגלינג. לפני שבע שנים, כשפגש את אינס, הם החליטו לפתוח קרקס בלב אזור תעשייה. "בשטחים החקלאיים ובאולמות בסביבה לא נתנו לנו להקים אותו, אז הלכנו על אזור התעשייה", מספר קמאי.

לאינס, ילידת צרפת, רזומה מפואר ומוערך בריקוד, בין השאר רקדה בלהקת בת שבע. קמאי מנהל את הקרקס ומלמד ג'אגלינג ואינס משמשת בו מנהלת אמנותית ובעלת הקרקס בפועל. בנוסף, היא גם התפאורנית ומחברת את המוזיקה המקורית הנלווית למופעים. מלבד השניים, מלמדים את המקצועות השונים בקרקס ארבעה מורים נוספים.

"את המופע הנוכחי של הקרקס מממן בחלקו מפעל הפיס. יתר המימון הושג באמצעות האתר הד סטארט. כך נתרמו כ-45 אלף שקלים לטובת מוזיקה, תפאורה ועוד ובתמורה יקבלו התורמים כרטיסים למופע, ימי קרקס ומתנות שוות נוספות מצוות הפרויקט. אני שואף שיקום בישראל בית ספר לקרקס עבור ילדים ובני נוער", אומר קמאי ומוסיף: "אין דבר כזה ילד רגיל, לכל ילד יש הבעיות שלו. אז לאחד יש אבא שנפטר ולאחר יש הורים שלא נמצאים בכלל בקשר. היתרון בקרקס הוא שאפשר לטפל בסיפורים האלה, תוך כדי עשייה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות