fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרבה מעבר לספורט

אסף מגנאזי מלמד ילדים צעירים תנועה ומנהיגות ומדריך מאות ילדים וילדות ג'ודו. המוטו שלו: ג'ודו זו דרך חיים. "אני מסביר לילדים שאם בסופו של דבר הם לא יהיו אלופים בג'ודו, הם יכולים להיות אלופים בכל דבר אחר בחיים"

אסף מגנאזי רק בן 28, אבל כבר נחשב לדמות מוכרת מאוד בתחום הג'ודו באזור. כה זה כשאתה עובד בגני ילדים וצהרונים ומדריך ג'ודו מאות ילדים וילדות. עבור מגנאזי, הספורט הוא רק בונוס. מבחינתו, וזו התורה שהוא מנסה להעביר לילדים, ג'ודו זו דרך חיים.
"מה שחשוב לי שהילדים ילמדו אורח חיים בריא, שיקבלו כלים להתמודד עם החיים. שיידעו מה זו עמידה נכונה, שילמדו ליפול נכון, שיקבלו ביטחון עצמי, שיידעו שחשוב לאכול בריא. לי לא היה את כל הדברים האלה כשהייתי ילד, וזה בהחלט היה חסר לי".

מגנאזי, היום מנתניה ובמקור מכרכור, עובד בפרדס חנה עם ילדים צעירים בגילאי הגן על תנועה ומנהיגות. במועדון שלו – בו הוא מדריך מאות ילדים בחדרה, פרדס חנה כרכור ומועצה אזורית אלונה – הוא מאמן ג'ודו. הגילאים: משלוש ועד 16. למועדון שלו – עמותת טוהר לקידום הספורט בישראל – יש כבר כמעט 30 מדליות באליפויות ישראל בג'ודו, אבל מה שחשוב לאסף, כפי שכבר הבנתם, הוא הרבה מעבר לספורט.

"אצלי כל ילד שרשום לפעמיים בשבוע יכול להתאמן גם חמש פעמים. זה לא קיים בשום מקום אחר. אנחנו עוזרים לילדים שבאים ממשפחות מצוקה לממן חליפות ג'ודו, מחנות אימון, אנחנו מחנכים קודם כל להיות אנשים טובים. הסיסמה שלנו היא "ג'ודו פור לייף", ואני מסביר לילדים שאם בסופו של דבר הם לא יהיו אלופים בג'ודו, הם יכולים להיות אלופים בכל דבר אחר בחיים. בתנאי שהם יהיו תלמידים טובים. אנחנו מחנכים למצוינות".

הגאווה הגדולה ביותר של מגנאזי היא קבוצת הבנות שלו. "יש לנו כרגע במועדון 30 אחוז בנות, שזה מספר מדהים. מעבר לחוג הרגיל הקמנו קבוצת בנות מיוחדת. יש בה כרגע 70 בנות, והן מקבלו מאמנת כושר מיוחדת ותנאים יוצאים מן הכלל כדי להתקדם ולהצליח. הקבוצה פועלת כרגע רק בפרדס חנה, מגילאי 4 ומעלה, והתגובות פשוט מדהימות. יצרנו להן גאוות יחידה, וזה כיף גדול".

מדברים איתך ומהלהט שלך נשמע שאתה ממש מאמין בעובדה שג'ודו הוא דרך חיים.

"נכון מאוד. בניגוד אולי למקומות אחרים, אני כן מעודד את הילדים לעשות פעילויות נוספות. להיות בצופים למשל, ללכת לימי הולדת גם אם מוותרים על אימון. כי זה מעבר לאומנות לחימה. הקורס שלנו עוזר להם גם לקבל ביטחון עצמי וגם להתבסס חברתית. וזה מה שעוזר הם בסופו של דבר בחיים לאחר מכן".

אסף מגאנזי. חינוך למצוינות (צילום: עצמי)
אסף מגאנזי. חינוך למצוינות (צילום: עצמי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות