fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטום בוי של המגזר

היא משחקת כדורגל בליגת העל ובנבחרת פלסטין, היא מרימת משקולות, הודפת כדור ברזל, מצילה בחוף הים וגם דייגת. ג'ורבאן חמאמה מג'יסר א~זרקא לא זורקת חשבון לאף אחד ועושה את מה שהיא הכי אוהבת. המשפחה דווקא מפרגנת, והיא מקווה שעוד ועוד נשים ערביות יילכו בעקבותיה. "שיפסיקו לפחד ויעשו משהו עם החיים שלהן"
ג'ורבאן חמאמה
ג'ורבאן חמאמה (צילום: שלומי גבאי)

ג'יסר א-זרקא הוא כפר ציורי. אם לא מתייחסים לאלימות הגואה בו. למעשה, הוא הכפר הערבי היחיד שנשאר על רצועת החוף ובשנים האחרונות עושים בכפר את הכל כדי למשוך אליו יותר ויותר תיירים. אם מזדמן לכם להגיע לכפר, בטח תיתקלו בדמות נשית יוצאת דופן.

אחת שיושבת בבית הקפה המרכזי בכפר עם הגברים ומדברת בעיקר על כדורגל. זוהי ג'ורבאן חמאמה, בת 35, שהיא האנטיתזה לדמות הנשית המוכרת. היא עדיין רווקה, לא חושבת בכלל על נישואים, שחקנית כדורגל בהפועל פתח תקווה ונבחרת פלסטין, מרימת משקולות, הודפת כדור ברזל, מצילה בחוף הים וגם דייגת. ואחרי כל זה, החלום שלה הוא להיות שחקנית קולנוע. ככה זה כשכבר כיכבה בסרט דוקומנטרי אחד, "אלג'יסר", שם לא התביישה לחשוף מול המצלמות את אורח החיים השונה שלה ואת הדעות הלא ממש פופולאריות שלה על מה שקורה בכפר.

ג'ורבאן חמאמה
ג'ורבאן חמאמה (צילום: שלומי גבאי)

מתחיל ונגמר בים 

חמאמה (יונה בעברית) נולדה למשפחה גדולה ומאוד מוכרת בכפר. לאביה שתי נשים ובסך הכל 22 ילדים. המשפחה מתבססת על דיג, וכך יצא שהים הפך לחבר הכי טוב שלה. בים היא גם למדה לשחק כדורגל, שלימים הפך למקצוע שלה. "היינו משחקים כל הילדים עם אבא בחוף הים, ככה זה התחיל", היא מספרת. מאז הספורט הפך לחלק מרכזי בחייה. אנחנו קוראים לזה "טום בוי", בכפר היא פשוט תופעה. הצטיינה באתלטיקה קלה, ריצות למרחקים ארוכים ומרתון, שיחקה כדורסל, התעסקה בשחייה, הרמת משקולות, הדיפת כדור ברזל, אפילו קיאקים, אבל בכדורגל היא התמקדה. "התפקיד המקורי שלי זה חלוצה, אבל המאמנים אוהבים יותר שאני משחקת בלם אחורי", היא אומרת

כתב: אסי קוטין
הכתבה המורחבת ביום שישי ב"חדשות חדרה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות