fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקציב נתניה 2014: גידול של 14 מיליון שקלים בתחום החינוך

ראש עיריית נתניה הגישה את הצעת התקציב לשנה בקרובה. התקציב יעמוד על 1.317 מיליארד שקלים, גידול של 80 מליון שקלים מתקציב 2013, והוא כולל הפעלתו של חוק העזר להגברת הביטחון ומניעת וונדליזם
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר (צילום:איציק בן שושן)
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר (צילום:איציק בן שושן)

אחרי שפעלה להפחתה בתעריפי הארנונה למגורים ולעסקים קטנים מגישה ראש עיריית נתניה, מרים פייברג-איכר, את הצעת תקציב לשנת 2014. התקציב שיוגש למועצת העיר בישיבתה הקרובה, יעמוד השנה על 1.317 מיליארד שקלים. התקציב מבטא גידול של 80 מליון שקלים, שישה אחוזים יותר מתקציב 2013. כמו כן תקציב זה גדול באופן משמעותי בהשוואה לערים אחרות, בהיקף פעילות דומה לנתניה.

על פי ההצעה שהוגשה, תקציבי הפיתוח של העירייה והחברות העירוניות יעמדו על 378 מיליון שקלים. יקודמו פרויקטים מרכזיים בתחומי נגישות ותחבורה, ביניהם השלמת הקמתו של גשר השרון, הקמת מחלף איינשטיין, הקמת רמפות בגשר האחדות, קידום פרויקט הקמת תחנת הרכבת באזור התעשייה ספיר, הקמת גשר השמורות ועוד.

השנה תחל גם הפעלתו של חוק העזר היטל השמירה, אשר לצד הגברת הביטחון האישי יסייע במניעת מעשי ונדליזם ופגיעה ברכוש הציבור, תוך נוכחות מאסיבית של צוותי פיקוח וביטחון בשכונות העיר. כפי שאושר על ידי משרד הפנים, תעמוד הגבייה בגין שירותים אלו על 7.8 מיליון שקלים, לעומת הוצאת הנאמדת ב-9.5 מיליון שקלים והשקעה נוספת ממקורות העירייה בהיקף של שבעה מיליון שקלים. בנוסף יתנו הנחות לתושבים כפי שמוענקות לתשלומי הארנונה.

התקציב השנה שם דגש על תחום החינוך, דבר שבא לביטוי בגידול של 10 אחוזים במימון העירוני. בתקציב 2014 קיים גידול של 14 מיליון שקלים בתחום החינוך מתוכו יושקע השנה בבנייתם של עוד 16 גני ילדים נוספים בספטמבר 2014. יושקעו תקציבים ביוזמות חינוכיות מיוחדות במערכת החינוך.

במסגרת המגמה לקידום המצוינות בקרב תלמידי העיר, גם השנה תמשיך העירייה בהרחבת המגמות הייחודיות הן בחינוך היסודי והן בעל יסודי באמצעות כיתות מופת, אמנויות, אנתרופוסופיה ועוד, כדי להעניק מענה לכל צרכי התלמידים בעיר.

השנה חל גם גידול משמעותי בהוצאות ובמימון פעולות עבור אוכלוסיית החינוך המיוחד וכן לטובת השמת תלמידים בהתאם לצרכים. פעילות חשובה זו באה לידי ביטוי בגידול עצום להוצאה עבור בתי ספר בתחום החינוך המיוחד. זאת עם הגדלת ההקצאות עבור סייעות אישיות ומלווי הסעים לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים.

גם השנה תשקיע העירייה בבתי הספר התיכוניים בשעות הוראה נוספות, מעבר להקצאת משרד החינוך לטובת העלאת אחוז הזכאים לבגרות בנוסף, תוגברו פרויקטים ותכניות העשרה בתיכונים, דוגמת פרויקט ייעודי לטיפוח ועידוד מצוינות מגדרית לבנות נוער.

בנוסף, השנה יפתחו שני בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים, בהשקעה ומימון עירוני של תשעה מיליון שקלים כמו כן יבנו שני מעונות יום חדשים.

התקציב העירוני משקף גם ראייה חברתית ומספק מענה לאותן אוכלוסיות הנזקקות לסיוע. תקציב הרווחה עומד על 47 מליון שקלים גידול של שני מיליון שקלים.

כן כולל התקציב כניסתם לפעילות של שני מרכזי תרבות חדשים, בשכונות עיר ימים וקריית השרון ויושלם הקמתו של המרכז הקהילתי בשכונת גלי ים ואולם ספורט בבית הספר אילן רמון.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר (צילום:איציק בן שושן)
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר (צילום:איציק בן שושן)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות