fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבים מתנגדים לבניית מגדלים בשכונת עמליה

דיירים משכונת עמליה וקריית השרון חתמו על התנגדויות להרחבת היתר הבנייה בשכונת עמליה מ-20 יח"ד ל-66 כפי שמקדמים יזמי הפרויקט. התושבים טוענים כי אין פתרון תחבורתי והשכונה וייהרס צביון השכונה עם הקמת מגדלי בני 14 קומות. "השכונה תהפוך לסיוט תחבורתי"
תושבי שכונת עמליה נגד הקמת מגדלים בשכונה - צילום עצמי
תושבי שכונת עמליה נגד הקמת מגדלים בשכונה - צילום עצמי

תושבים משכונת עמליה ומקרית השרון חתמו השבוע על התנגדותם לתכנית בניית מגדלי יוקרה בשכונת עמליה. על פי התוכנית אמורים להיבנות שני מגדלים 9 ו-14 וקומת מסחר. על פי תכנית בניין עיר הקיימת יש אישור לבניית 20 יח"ד ואילו היזמים הגישו בקשה לועדה המחוזית לבניית 66 יח"ד כולל קומת מסחר.

שכונה עמליה הוקמה בשנת 1995 ובעלת צביון בנייה נמוך ומורכבת מבתים צמודי קרקע ובניינים בני שלוש עד חמש קומות. כעת החלו התושבים במאבק לאחר שהתגלה כי היזמים דורשים היתר מורחב יותר מהקיים.

שירי ברק- מורדו תושבת עמליה: "אני גרה ברחוב הברבור, שהוא יהיה הנפגע העיקרי מהבנייה הזו. כבר היום קשה לצאת ולהיכנס אליו בשעות מסוימות של היום וקשה למצוא בו חניה. תוספת של 66 יח"ד תסתום אותו כי לרוב אנשים מעדיפים להחנות על פני הקרקע במקום לרדת לחניונים ולהתחיל לחכות למעליות. אנחנו מתנגדים לתוספת יח"ד שלא מתאימה לצביון של שכונת עמליה, שכולה בניינים בני 3-4 קומות. התכנית גם לא מתאימה לתשתיות של השכונה, שיש לה רק יציאה אחת. רחוב הברבור הוא רחוב הולנדי קטן ושקט ואי אפשר להפנות אליו עוד רכבים של לקוחות. כבר היום הרחוב עמוס ופקוק". רחוב הברבור לא נבנה בכדי לקלוט מאסה כזו של רכבים, ובניית מגדלים בתחומו, תהפוך אותו לסיוט תחבורתי לדייריו".

תושבי שכונת עמליה  נגד הקמת מגדלים בשכונה  - צילום עצמי
תושבי שכונת עמליה נגד הקמת מגדלים בשכונה - צילום עצמי

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "התכנית נדונה בוועדת משנה בתאריך 16.3.2011 אושרה בתנאים והסתייגויות בנושא המסחר, תמהיל הדירות והחניה. התכנית הועברה לוועדה המקומית, ובתאריך 25.5.2011 הוחלט להסיר את התכנית מסדר היום של הועדה, לבקשת היזם ולצורך בדיקה תחבורתית. היזם העביר את התכנית לוועדה המחוזית על פי תיקון 43. בוועדה המחוזית אושרה התכנית להפקדה בתאריך 26.11.2012, ובשלב זה התכנית מופקדת. נציין כי כעת, ניתן להגיש התנגדויות, אולם יובהר כי הטיפול הינו בסמכות הועדה המחוזית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות