fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שווים זהב

הרחוב הנתנייתי מדבר בעיקר על כדורגל וכדורסל, אבל שנת 2015 תיזכר כאחת השנים הטובות ביותר בהיסטוריה של הג'ודו המקומי. ירדן ג'רבי גרפה מדליות בתחרויות בינלאומיות ושגיא מוקי הוכתר כאלוף אירופה. עכשיו הפנים נשואות לריו
עם הפנים לריו. ירדן ג'רבי ושגיא מוקי (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
עם הפנים לריו. ירדן ג'רבי ושגיא מוקי (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)

 

אליפות אירופה בג'ודו, 26.6.15. שגיא מוקי נכנס לנוהל הרגיל. הוא עולה על המזרן ברגל ימין, מותח את הפנים ומבצע סוג של שאגה. מה שקרה אחר כך, האיפון שהביא לו את מדליית הזהב על יריבו הגיאורגי, לא הפתיע אף אחד. זה היה האיפון הרביעי בחמישה ניצחונות שהשיג במהלך התחרות. בעקבות הזכייה זכה מוקי במענק של 40 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מינהל הספורט והטוטו.

מוקי, יליד נתניה, החל להתאמן בגיל 4 אצל אורן סמדג'ה שמשמש מאמנו עד היום. "אורן זה הדבר הטוב ביותר שקרה לשגיא. הוא התחבר אליו בצורה יוצאת דופן. כשאורן עזב לאחד היישובים באזור, שגיא לא הסכים לעזוב אותו", סיפרה אורית מוקי, אמו של שגיא, בראיון ב"חדשות נתניה" בחודש יוני.

עם הפנים לריו. ירדן ג'רבי ושגיא מוקי (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
עם הפנים לריו. ירדן ג'רבי ושגיא מוקי (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)

 

ההצלחה של מוקי ברמה הבינלאומית החלה בשנת 2012 עם זכייה בשתי מדליות ארד בטורנירים במדריד ובליסבון במסגרת הסבב העולמי. באותה שנה גם זכה לראשונה באליפות ישראל במשקל עד 81 ק"ג. באליפות אירופה שנערכה בבודפשט בשנת 2013 סיים במקום השביעי ושמר על תוארו כאלוף ישראל. באליפות העולם שנערכה באותה שנה בריו דה ז'נרו הודח בסיבוב השלישי. שנה אחר כך זכה בשני טורנירי גראנד סלאם (בבאקו ובהוואנה), ובשניים אחרים (אסטנה וג'ג'ו) זכה במדליות כסף והתמקם במקום השני בדירוג העולמי. עם זאת, באליפויות העולם ואירופה שנערכו באותה שנה הצליח פחות – הודח בסיבוב השני באליפות העולם שנערכה בצ'ליאבינסק ובשמינית הגמר באליפות אירופה שנערכה במונפלייה.

השנה זכה מוקי בשתי מדליות ארד בטורנירי גראנד סלאם בדיסלדורף וזגרב, והוזמן לראשונה לטורניר המאסטרס ברבאט בו סיים במקום השביעי. עם הוייב הזה הגיע לאליפות אירופה שהתקיימה באזרבייג'אן וזכה. בראיון ל"חדשות נתניה" אמר: "אחרי הזכייה היה סיפוק אדיר על ההישג אחרי השקעה של שנים, אבל ידעתי להישאר מאופק כי אני יודע שיש לי עוד דרך ארוכה לעשות עם הרבה מטרות ויעדים שהצבתי לעצמי. תמיד ידעתי שאני מסוגל לזכות במדליה בכל טורניר".

אמנם היעד המרכזי הבא הוא אולימפיאדת ריו, אבל בדרך לשם ישתתף מוקי במספר תחרויות בכירות, בהן אליפות העולם. "ברור שיש לי לפעמים חלומות גדולים, שבהם אני רואה את עצמי על הפודיום באולימפיאדה, שר את ההמנון, אבל זה רחוק", אמר מוקי ביוני השנה.

לאליפות ישראל שנערכה בנובמבר הגיעה ג'רבי אחרי שזכתה ברצף של מדליות ארד – בשני טורנירי גראנד סלאם בצרפת וברוסיה ובאליפות אירופה. עוד לפני כן, באוגוסט חזרה הביתה מאליפות העולם בידיים ריקות לאחר שנוצחה בחצי הגמר וגם בקרב על הארד ודורגה במקום החמישי.

עכשיו היא עם הפנים לאולימפיאדת ריו: "זו המטרה הגדולה, אבל עד אז יש הרבה תחרויות והרבה יעדים לכבוש. חשוב לי גם להיות מדורגת באחד משני המקומות הראשונים בקריטריון האולימפי כדי לקבל הגרלה טובה בתחרות".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות