fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שגיא מוקי: "רגע מאוד מרגש בקריירה שלי, רגע שלא אשכח"

מוקי לאחר הזכייה במדליית זהב (צילום: איגוד הג'ודו)
מוקי לאחר הזכייה במדליית זהב (צילום: איגוד הג'ודו)

 

היסטוריה ענקית נרשמה בגראנד סלאם באבו דאבי, כאשר שגיא מוקי זכה במדליית הזהב ההיסטורית ולאחר מכן עלה על ראש הפודיום וזכה לשיר את התקווה כשהוא נרגש. שרת התרבות והספורט מירי רגב, שהייתה זו שחילקה את המדליות, דמעה בנגינת ההמנון. הג'ודוקא הישראלי, אלוף אירופה במשקל זה, ניצח בגמר את הבלגי מתיאס קאסה, בזכות תרגיל מצוין בתוספת הזמן שזיכתה אותו בניקוד זהב.

בארבע הדקות של הזמן החוקי, מוקי יזם יותר, אבל ספג שני עונשים, לפני שהכריע. מוקי בעצם המשיך את סוף השבוע המוצלח של המשלחת הישראלית למפרץ, כשברוך שמאילוב, גילי כהן ותמנע נלסון לוי זכו במדליות ארד במשקלים השונים. העלייה של קאסה לגמר מול מוקי הייתה משעשעת למדי. בחצי הגמר שלו הוא פגש את אלוף העולם האיראני, סעיד מולאי, והיה אנדרדוג מובהק. אלא שאחרי 34 שניות האיראני ביים פציעה כדי לא להתחרות ביריב ישראלי ונשכב לזמן ארוך על המזרן, תוך שהוא "נאנק" מכאבים שהכריחו אותו לפרוש.

עוד לפני הניצחון בחצי הגמר, מוקי גבר בזה אחר זה על יריבים ממונטנגרו, ארה"ב וקזחסטן. על כל ארבעת היריבים שלו בדרך לגמר, גבר מוקי באיפון. הגו'ודוקא הישראלי עמד על ראש הפודיום בתחרות שנערכה במדינה הערבית, שבעבר לא אפשרו לג’ודאים הישראלים להתחרות תחת סממנים ישראליים כמו הדגל וההמנון.

יש לציין כי היה חשש גדול כי גם הפעם המארגנים יקשו על השמעת ההמנון, אך בסופו של דבר אלו עמדו בהבטחתם. לאחר הרגע המרגש, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את מוקי בטלפון: ״אתה בחור זהב, הבטחת וביצעת. יש כאן שני דברים גדולים – יש פה זהב אדיר והרבה תקווה לג'ודו הישראלי, הרבה תקווה כששומעים את ההמנון שלנו וזה מרגש את כולנו. רגע של כבוד וגאווה. זה לא רק ההישג האישי שלך וההישג היהודי של הספורט הישראלי, אלא גם העובדה שמנגנים את ההמנון באבו דאבי, אתה יודע שזה אזור שהייתי לאחרונה לא רחוק ממנו. שגיא, אתה תורם גם למאמץ המדיני של ישראל בעולם הערבי. מכל הסיבות האלה, כל הכבוד לך!״.

מוקי לאחר הזכייה במדליית זהב (צילום: איגוד הג'ודו)
מוקי לאחר הזכייה במדליית זהב (צילום: איגוד הג'ודו)

"אני נורא שמח שהצלחתי לסיים את היום הזה עם מדליית זהב ולהשמיע את ההמנון פה באבו דאבי", אמר הג'ודוקא המאושר, "בפעמים הקודמות התחרינו פה ללא הדגל וזה היה מאוד מאוד חסר. אני שמח שניצלנו את ההזדמנות הזו והשמענו פה את ההמנון בפעם הראשונה. זה רגע מאוד מרגש בקריירה שלי, רגע שלא אשכח. אני מקווה שהצלחתי לעשות קצת שמחה בין כל האירועים שקרו לאחרונה. שמעתי עליהם ולבי עם המשפחות. אני רוצה להגיד תודה לכל מי שעבד על זה שנתחרה עם הדגל, אם זו השרה רגב, משה פונטי, מר ויזר וכל הצוות שהיה איתי כאן, המאמן אורן סמדג'ה וכולם. זה רגע מאוד מרגש, אני מאוד גאה שייצגתי כאן את ישראל. רגע שלא אשכח. וואו, תודה לכולם".

בעבר נאלץ האיגוד העולמי ובראשו יושב הראש מריוס וייזר להתערב בנושא לאחר שלישראלים לא ניתנה אפשרות להתחרות תחת דגלם בפעם האחרונה שבה התחרו באבו דאבי. בעקבות הלחץ שהפעיל יו”ר האיגוד הישראלי משה פונטי, וייזר החליט שלא לקיים תחרויות באבו דאבי כל עוד מודרים הסמלים הישראליים. הלחץ עזר וכאמור ההמנון נוגן הפעם. אחד ממארגני התחרות שהתלווה לרגב בחלוקת המדליות, לחץ את ידה וגם את ידו של מוקי ואף העניק לו חיבוק. מדובר ברגע חשוב מאוד לספורט הישראלי אחרי לא מעט מאבקים קשים על הזכות להתהדר בסמלים הישראליים בתחרות בינלאומיות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות