fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שביל ישראל לייט

יוסי קלי צילום עצמי
יוסי קלי צילום עצמי

יוסי קלי, 54 אב לשני בנים הגיע לנתניה לפני 20 שנה בעקבות נישואיו. במקצועו הוא מהנדס מחשבים, לפני עשר שנים הוא עשה הסבה מקצועית כמורה דרך. לאחרונה הוא מוביל קבוצת אנשים ובהם גם מנתניה בשביל ישראל. במהלך השבוע הוא מדריך טיולים למשלחות מחו"ל, לקבוצות תיירים מספינות טיולים וגם בעיריית נתניה. לצד הטיולים ממשיך קלי להרצות בנושאי תכנות מחשבים כפרילנסר במסגרות שונות, ולאחרונה אף בפני תוכניתני ממר"ם. כמו כן הוא מלמד מתמטיקה בהתנדבות בפרויקט "פוש" לבני נוער המתקשים לממן שיעורים פרטיים: "אני רואה בזה גאווה גדול ואף שליחות", מסביר קלי

יוסי קלי צילום עצמי
יוסי קלי צילום עצמי

החלום של הצעירים הוא לעבוד בהיי טק. למה עשית הסבה?

"אולי משבר גיל הארבעים בו בני אדם מחשבים מסלול מחדש, אולי המחשבה שזה הזמן והצ'אנס האחרון לעשות שינוי בחיים. החלום שלי תמיד היה להיות מדריך טיולים ולשלב את זה ביחד עם עבודה. אני מדריך באופי שלי ומורה בנשמתי. הבנתי שבעבודה במחשבים אני עובד עם מכונות ולא עם אנשים ומשהו אנושי היה חסר לי. כמורה דרך ומדריך טיולים אני נפגש בכל טיול עם אנשים אחרים ובונה חברויות. לאחרונה אני מוביל קבוצה לאורך מסלול שביל ישראל ברציפות".

במודעה שלך בפייסבוק ציינת שהקבוצה כוללת אקדמאים.

"אנשים מבקשים לטייל עם אנשים דומים להם. בסך הכל הקמתי קבוצה של אנשים איכותיים. אני לא מבקש תעודת B.A ולא אישורים. זה התחיל כשרציתי לארגן קבוצות טיולים לחברות היי טק שרוצים לטייל בשבת. זה נכון ששאלו אותי למה אני מתנשא אבל בתכל'ס הגיעו אנשים ברמה ואף לא הייטקיסט אחד. כששאלתי את אנשי הקבוצה אם עלי לשנות את הניסוח כולם ענו שלא. לעניין ההכרויות זה לא הרעיון אבל זה אפשרי ואני אשמח שזה יקרה".

מה מיוחד בקבוצת השביל שלך?

"הקבוצה מטיילת אחת לחודש בשבת ומיועדת לא למיטיבי לכת. היא מיועדת לאנשים שאוהבים את הארץ ורוצים לחלץ עצמות, לטייל בכייף עם חברה טובים ולהכיר אנשים חדשים. אנחנו עושים קטעים של עשרה ק"מ הליכה במשך שלוש שעות אבל תמיד עוצרים במוזיאונים ותערוכות והטיול הוא גם חוויה לימודית דבר שחשוב לי מאד. השביל שלנו מסתיים בערד".

מה מעניין את אנשי הקבוצה שלך?

"היסטוריה מודרנית, תולדות היישוב ומלחמות ישראל. אני מדבר ומספר על הכל כולל צמחי ארץ ישראל וגיאולוגיה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות