fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוב הסטודנטים למשפטים במכללת נתניה לא עברו את בחינת הלשכה

בעוד באוניברסיטת תל אביב נרשמה הצלחה של 96 אחוז בבחינת ההסמכה בכתב של לשכת עורכי הדין, רק 44 אחוז מהסטודנטים למשפטים במכללת נתניה עברו את הבחינה. לדיקן בית הספר למשפטים במכללה, פרופ' סיני דויטש, יש הסבר
(צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
(צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

 

תוצאות בחינות ההסמכה בכתב של לשכת עורכי הדין, שהתקיימו בסוף אוקטובר השנה, חושפות תמונת מצב עגומה של מתמחי מכללת נתניה בהשוואה למכללות אחרות בישראל, אך בעיקר בהשוואה לתוצאות הבחינות של מתמחי האוניברסיטאות בישראל.
על פי התוצאות, רק 44 אחוז מהמתמחים במכללת נתניה עברו את הבחינות בהצלחה, זאת לעומת 85 אחוז מהסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה. נתוני המכללות בולטים במיוחד לאור הצלחת המתמחים בארבע האוניברסיטאות הגדולות בישראל. כך למשל, 96 אחוז מהמתמחים באוניברסיטת תל אביב עברו את הבחינות ובאוניברסיטה העברית הנתון עומד על 94 אחוז.
בעקבות חשיפת נתוני תוצאות הבחינות וטענת הסטודנטים שבחינת ההסמכה קשה וארוכה, אמר ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד אפי נוה: "תוצאות הבחינה מדברות בעד עצמן, ומלמדות כי מדובר בבחינה הוגנת ואף קלה למדי. לראיה, שיעור ההצלחה בקרב האוניברסיטאות וחלק מהמכללות גבוה מאוד. התוצאות מוכיחות שכל הטענות והמחאות, על כך שמדובר בבחינה קשה במיוחד, הן טענות סרק ומקורן, למרבה הצער, בתעשיית המכללות, שחלקן מקבל סטודנטים ללימודים ללא שום סינון מינימלי ותנאי סף כמקובל".

מועד זה לא מייצג. פרופ סיני דויטש (צילום: פרטי)
מועד זה לא מייצג. פרופ סיני דויטש (צילום: פרטי)

 

במכללת נתניה העלו לאחרונה את סף הקבלה לפקולטה למשפטים לממוצע 90 בבגרות. יחד עם זאת, אין דרישה למבחן פסיכומטרי, ועדיין הנתונים נמוכים. סטודנט למשפטים במכללה  אמר השבוע: "יש לנו מרצים מהשורה הראשונה וסביבת לימודים איכותית. ברור לנו שיש בעיה מהצד של התלמידים. בסופו של דבר, השאיפה שלנו היא לסיים עם תואר אקדמי ביד וכסטודנטים במכללה האינטרס שלנו שיקשיחו את תנאי הקבלה, אולי כך נגיע לתוצאות טובות יותר. הוצאות הלימודים עומדות על 32 אלף שקלים לשנה".
דיקן בית הספר למשפטים במכללה האקדמית נתניה, פרופ' סיני דויטש, מספק הסברים: "באופן מסורתי, לאורך השנים מועד אוקטובר הוא חלש יחסית וניגשים אליו עשרות בודדות של סטודנטים. במרבית המקרים מדובר בסטודנטים שלא השלימו את התואר בשלוש וחצי שנים ודוחים את מועד הבחינה מאפריל. לפיכך מועד זה אינו מייצג את שיעורי המעבר הרגילים שעומדים על כ-80 אחוזים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות