fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עתירה לבג"צ : משרד הפנים לא מאשר הנחות בארנונה למגורים בנתניה

יזם הורדה בארנונה. הרצל קרן (צילום: רותי ברמן)
יזם הורדה בארנונה. הרצל קרן (צילום: רותי ברמן)

חבר מועת העיר בנתניה, הרצל קרן (למען נתניה) ושלמה ישי (נתניה אחת) הגישו השבוע עתירה לבג"צ נגד שר הפנים ומשרד הפנים כשלא אישרו את הנחות הארנונה החדשות שאושרו במועצת העיר. בעתירה מבקשי החברים להוציא צו על תנאי, שיורה לנמחק מדוע הם מעכבים את הפחתת הארנונה למגורים בעיר לשנת 2017.

העתירה הוגשה באמצעות עו"ד אדיר בנימיני ממשרד "בנימיני – דוידוב ושות" עוסקת בדחיית בקשת מועצת עיריית נתניה לאשר תעריפי ארנונה חריגים לשנת 2017 בתחום עיריית נתניה בהתאם להחלטת מועצת העיר נתניה, שהתקבלה לפי חוק ההסדרים.

יזם הורדה בארנונה. הרצל קרן (צילום: רותי ברמן)
יזם הורדה בארנונה. הרצל קרן (צילום: רותי ברמן)

מן העתירה: "בית המשפט יצווה על השרים לאשר את החלטות מועצת העיר נתניה, בענין שינויי הסיווג ותעריפי הארנונה החדשים. אישור זה, המחויב על פי הדין, השכל הישר, הסבירות והמידתיות וכן הצדק החלוקתי ההוגן של מיסי הארנונה. העותרים יטענו כי החלטת השרים שלא לאשר את שינויי הסיווג ותעריפי הארנונה החדשים כמבוקש על ידי העירייה, לוקים בחוסר סבירות קיצונית ועל כן דין החלטת השרים להיות בטלה".

קרן הוסיף:  " סיעת "למען נתניה" הובילה בשנת 2015 הצעה בתמיכת ראש העירייה ומועצת העיר נתניה, להפחתת ארנונה ולתיקון עיוותים היסטורי בתחום הארנונה בעיר נתניה למגורים ולעסקים קטנים, על מנת להביא לצדק חלוקתי חדש, הוגן ושוויוני של נטל המס בעיר נתניה.  ואכן, בשנת 2016 הופחתה הארנונה לדירות מגורים רבות באזור מיסוי 1 בעיר נתניה, כאשר  לכ- 12 אלף דירות שגודלן מעל 110 מ"ר המשלמות כיום את הארנונה השלישית בגובהה בישראל, הופחתה הארנונה בשלושה אחוזים וזאת בפעם ראשונה בתולדות העיר מתוך מטרה להמשיך את הפחתות הארנונה גם בעתיד. במקביל הועלתה הארנונה בשנת 2016 לעסקים הבינוניים והגדולים בעיר המשלמים כיום ארנונה נמוכה מאד ביחס לעסקים בינוניים וגדולים דומים בערים אחרות.

שלמה ישי צילום רן אליהו
שלמה ישי צילום רן אליהו

בחודש יוני האחרון החליטה מועצת העיר שגם בצו הארנונה לשנת 2017 תמשיך מגמת ההפחתה של הארנונה למגורים ובמקביל תועלה הארנונה לעסקים הבינוניים והגדולים אלא ששרי הפנים והאוצר שאמורים על פי החוק לחתום ולאשר את בקשת העירייה, הודיעו לעירייה בחודש דצמבר האחרון שהם מסרבים לאשר בקשת העירייה.

בעקבות הודעת הסירוב שלחו העותרים, באמצעות עו"ד שלמה רוזנווסר, מכתב לשרים ובו דרשו מהשרים  לנמק את החלטתם, ומשסירבו לעשות זאת,  לא נותרה לעותרים כל ברירה מלבד להגיש העתירה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות