fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נתניה תבדוק הצבת עגורנים בסמוך לגני הילדים

חבר מועצת העיר בנתניה עופר אורנשטיין חושש מהצבת עגורנים סמוך לגני הילדים בשכונת עיר ימים
עגורן בעיר ימים
מתריעים מסכנה. עגורן בעיר ימים (צילום עצמי)

חבר מועצת העיר בנתניה עופר אורנשטיין ביקש השבוע לבדוק את נושא הצבת העגורנים בסמוך לגני הילדים, בשכונת עיר ימים בנתניה.  אורנשטיין העלה את הנושא לסדר היום לאחר שפורסם כי מנוף נפל על גני ילדים ברחובות.  חבר המועצה טען כי בעיר ימים יש בנייה אינטנסיבית וסכנה לרוחות חזקות.

אורנשטיין הגיש שאילתא לראש העירייה וביקש בישיבת מועצת העיר שהתקיימה בשבוע שעבר לבדוק את האם קיים מרחק בטיחות מוגדר של מנופי בניה ממוסדות חינוך, מהם תהליכי האישור והפיקוח על מנופים קיימים וחדשים כדי לוודא בטיחותם. עוד שאל, כיצד מתחשבים בנושא הרוחות, האם מופעלים בנתניה מנופים ניידים כמו זה שנפל ברחובות והאם נעשתה פעולה של בדיקת המנופים בנתניה בעקבות האירוע ברחובות.

עגורן בעיר ימים
מתריעים מסכנה. העגורן בעיר ימים וגן הילדים מצד שמאל (צילום עצמי)

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "בטיחותם של ילדי הגנים נמצאת בראש סדר העדיפות והחשיבות. כל כללי הבטיחות הקבועים על פי החוק והתקנות מיושמות בקפידה רבה.

למשל על פי התקנים: "לא יוקם יורכב או יזוקף, לא יוגבה או יונמך ולא יפורק עגורן צריח שעה שנושבת רוח בעלת חוזק העלולה לסכן את יציבות או את העובדים בין או בקרבתו. כמו כן יציבות ומקום כולל מרחק בטיחות מוגדר של עגור-מנוף בנייה באתר הבנייה ו/או במוסדות החינוך ובאחריותו של מהנדס מומחה שהוסמך מטעם משרד העבודה- התמ"ת"

עוד נמסר מהעירייה כי: "לקראת פתיחת שנת הלימודים הנוכחית ולאור ריבוי הבניה במתחם פנתה חברת המועצה גברת צ'וצ'י זילברברג למהנדס העיר וביקשה לבדוק את נושא מיקום העגורנים בקרבת גני ילדים. לבקשתה העניין נבדק על ידי מנהל ההנדסה, מחלקת הפיקוח על הבנייה ונבדקו כל האישורים המעידים על תקינותם ויציבותם של העגורנים.

"נושא העגורנים באתרי הבנייה הינו נושא מקצועי אשר באחריותו הבלעדית של משרד העבודה ושם קיימים מפקחים על הבנייה המוסמכים לבדיקת העגורנים לרבות יציבותם ותקינותם. בכל אתר בנייה חייב להיות במשרד מנהל העבודה את כל המסמכים המאושרים על ידי בודק מוסמך מטעם משרד העבודה הקשורים לעגורן.

"עיריית נתניה מטפלת בכל תלונה ותלונה אשר מתקבלת בגין בנייה ליד מוסדות ציבור לרבות גני ילדים ומשקיעה משאבים אדירים בבניית מעברים בטוחים, סככות ורשתות בטיחות יקרות ערך על מנת להבטיח את שלום הילדים והציבור הרחב. העירייה פועלת בנחישות כנגד אתרי בנייה וקבלנים על ידי הוצאת צווי הפסקת עבודה מנהליים והתראות לצורך שמירת תנאי הבטיחות להבטחת שלום הציבור הרחב".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות