fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עבודות התשתית הרסו את הצמחייה הטבעית

כך טוענת תושבת היישוב הקהילתי, צוקי ים אריאלה פרידמן שהתריעה בפני המועצה האזורית עמק חפר. לדבריה עבודות התשתית שנערכו בשטח הייחודי, 150 מטר מהים, גרמו נזק אדיר שייקח שנים לתקנו
צוקי ים רסקו צילום שלמה פרידמן
צוקי ים (צילום: שלמה פרידמן)

עבודות תשתית  שנעשו בחודש האחרון בעמק חפר גרמו לפגישה בנוף הטבעי של האזור.  בין היישובים הקהילתיים צוקי ים ושושנת העמקים,   נערכים עבודות תשתית, בשטח ייחודי  הנמצא במרחק של 150 מטר מקו המים, קרוב לשמורת הטבע המוכרזת של "אביחיל חבצלת השרון".

לדברי תושבת צוקי ים אריאלה פרידמן אין מדובר בשטח חקלאי או שטח שעבר עיבוד כלשהו: "מאחר וכך, יש חשיבות גדולה ביותר לשמר את השטח על ערכי הטבע שבו. העבודות אשר התבצעו בשטח גרמו לנזק אדיר, אשר ייקח שנים לתקנו.
רצועת העבודה רחבה ביותר ובחלק מהמקומות היא עולה על 21 מטר, ובשטח ניכרת פגיעה קשה של כלי רכב קלים וכבדים, אשר הסתובבו ללא כל אבחנה על מרחב גדול החורג בהרבה מתחום הגיוני שנחוץ לביצוע העבודה.
העבודות הביאו לפגיעה נרחבת בצמחיה הטבעית, בתוכה גם מינים מוגנים כמו שיחי אלת מסטיק עתירי שנים, שנתנו לשטח איכות גבוהה כשטח טבעי שכל יישוב בעמק חפר היה מתפאר בו, נעקרו בהיקף גדול".

במכתב שהעבירה לסגן ראש מועצת עמק חפר אלדד שלם, שואלת פרידמן אם נבחנו תוואים חלופיים להנחת הקו? "אנו סבורים כי היה הכרחי לבחון תוואי חלופי, ולהימנע מגרימת הנזק האדיר בלב השטח. אין זה סביר כי ביצוע עבודה פוגענית בהיקף כזה, בלב שטח שמעטים כמותו נותרו באזור החוף של עמק חפר, תיעשה ללא בחינה מוקדמת, אשר תאפשר את מזעור הנזקים".

פרידמן: "כדי להחזיר את השטח לקדמותו נדרש לנקות, לשתול ולזרוע צמחיה אופיינית ולחסום עם בולדרים את השטח על מנת להבטיח מניעה של רכבי שטח למקום".

מהחברה הכלכלית בעמק חפר נמסר כי מדובר בחפירה שנעשית בתוואי תשתית שתשרת בעתיד את ההרחבה של הישוב.

 

צוקי ים רסקו צילום שלמה פרידמן
צוקי ים (צילום: שלמה פרידמן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות