fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיפור משפחתי

הקולנוען יונתן פז השקיע מכספו ורתם את שלושת ילדיו כדי לספר את סיפורו של אביו, שחלם תיאטרון והצליח להדביק את כל חברי הקיבוץ באהבת הבמה. התוצאה: הסרט "מחכים לסורקין" שמוצג בבתי הקולנוע
מחכים לסורקין

יונתן פז, קולנוען בן 67, הצליח לרתום את כל המשפחה כדי לספר את הסיפור של אבא שלו. התוצאה: סרט הקולנוע "מחכים לסורקין" שמוצג בימים אלה בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. פז ביים והפיק את הסרט, וזהו אחד מעשרות סרטיו התיעודיים והעלילתיים שהוקרנו בארץ ובחו"ל, בהם "רכבת העמק" "זאיה", "כבוד השגריר" ו"אסקימוסים בגליל".

הבמאי יונתן פז
הבמאי יונתן פז (צילום: דורון פז)

את "מחכים לסורקין", הפיק פז עם שני בניו יואב ודורון פז, שעובדים כבמאים בטלוויזיה ובקולנוע ("פובידיליה"). גם בתו אפרת הצטרפה לפרויקט, אחרי שלקחה חופשה מעבודתה בהייטק. כך, ללא כל סיוע ציבורי, הצליחה המשפחה להרים את הסיפור המשפחתי.

התיאטרון הקיבוצי
פז, נתניתי כבר עשרות שנים, בן קיבוץ מזרע, נשוי לחנה, קלינאית תקשורת. הוא אב לשלושה, סב לשניים ושלישי בדרך. הוא סיים תואר שני בבית הספר הגבוה לאמנות הקולנוע של אוניברסיטת ניו יורק ושימש מרצה לקולנוע וטלוויזיה. "מחכים לסורקין" הוא סרט שמבוסס על סיפור אמיתי. דמותו של אביו נמצאת במרכזו. הסיפור מתרחש בשנות ה-50, בקיבוץ שהווייתו נסובה סביב האהבה לתיאטרון. החברים היו עושים תיאטרון בלילה ולמחרת קמים מוקדם לעבוד בפלחה וברפת.

פז מספר כי אביו, חנוך, היה מורה בתיכון, איש רוח שנון ומצחיק שאהב ילדים. "הסרט הוא סיפור על אמן בעל קסם אישי נוגע ללב, שתמימותו היתה מקור החוזק שלו", אומר פז, "הוא חי את חיי הקיבוץ בהזדהות מלאה, אך תמצית חייו היא השאיפה לפרוץ את גבולות תיאטרון החובבים וליצור בתיאטרון הבימה. לאבא היו מהלכים נפלאים בקרב הבוהמה – מסקין, רובינא, ברטונוב ומאיר מרגלית. כולם היו מתארחים אצלנו בבית".

הכתבה המורחבת ביום שישי בחדשות נתניה

 

מחכים לסורקין

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות