fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: התנגדות לתוכנית "קולנוע אסתר"

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית להקמת מגדל של 27 קומות. בעירייה טוענים כי לא ניתן בה מקום ראוי להנצחת הערך ההיסטורי
קולנוע אסתר צלום רותי ברמן
קולנוע אסתר צלום רותי ברמן

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מתנגדת לתכנית "קולנוע אסתר" כפי שאושרה על ידי הועדה המחוזית ובכוונתה לפעול להגדלה ושיפור השטחים בהם יונצחו הערכים הסנטימנטליים הרבים של המקום ששימש מפלט למעפילים ולקידום תכנית שתנציח את הערך ההיסטורי הרב של המקום. בהתאם לכך הורתה פיירברג למינהל ההנדסה העירוני להגיש עתירה כנגד תכנית הבנייה במתחם "קולנוע אסתר", כפי שאושרה ע"י הועדה המחוזית.

בשנת 2009 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בנתניה תוכניות בנייה במתחם קולנוע אסתר הישן אותן הגישה חברת הנדל"ן טראס השקעות, שבבעלות אסף שוסטר, כי בכוונתה להקים מגדל מגורים בן 27 קומות. בהתאם להחלטת הוועדה המחוזית, התחייבה חברת טראס השקעות, כי היא תקצה שטחים בהיקף של כמה מאות מ"ר וכן תשפץ את קולנוע אסתר ובסיום העבודות, תעביר אותו לרשות העירייה. אז דובר שבמסגרת תוכניות השיפוץ והשחזור של מתחם הקולנוע יוקם מתחם מסחרי בן 2 קומות שיכלול שטחי מסחר ופנאי וחניון תת קרקעי עם 150 מקומות חנייה.

קולנוע אסתר צלום רותי ברמן
קולנוע אסתר (צילום רותי ברמן)

בעיריית נתניה היו מרוצים מהתכנית וחשבו כי פרויקט כזה עתיד לשנות את פני כל העיר ולהפוך לקומפלקס תיירותי ותרבותי ובו מוזיאון העיר. אלא שלאחרונה אישרה הועדה המחוזית את התכנית עם שינויים. פיירברג-איכר: "למרות שהמקום הינו בבעלות פרטית, ולמרות שאינו בעל ערך ארכיטקטוני מובהק, ויש בו זכויות בנייה היסטוריות למסחר ומגורים, נגיש בימים הקרובים התנגדות לתכנית כפי שאישרה הועדה המחוזית. לדאבוננו אנשי המקצוע היושבים בוועדה המחוזית החליטו לקדם תכנית שונה ולאשר במקום מבנה משולב מגורים ומלונאות על חשבון השטח הציבורי שהעירייה בקשה לייעד לטובת הנצחת ההיסטוריה של האתר, בכוונתי למנוע זאת, במטרה להנציח את העבר החשוב".

מתחם הקולנוע אסתר הוקם בשנת 1936 ונמצא במוקד התיירותי של העיר בכיכר העצמאות. במהלך תקופת ההעפלה שימש המקום כמסתור למעפילים שעלו לארץ בחופי נתניה. כבר עשרות שנים שמבנה בית הקולנוע אינו פעיל וזאת לאחר שנעשו ניסיונות להחיות את המקום ולפתוח במקום מסעדה ומרכול. בשנת 2006, המתחם המשתרע על שני דונם נרכש ע"י חברת טראס השקעות, העוסקת בתחום הפיתוח, הבנייה והנדל"ן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות