fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: בעלי מסעדות סובלים מחתולים משוטטים בכיכר העצמאות

"כאשר אנחנו מוציאים דג מהמטבח, כבר קרה שחתולים קפצו על שולחן בו ישבו סועדים", מספר אחר המסעדנים. העירייה: "יש לציין כי פגיעה בחתולים אסורה על פי חוק צער בעלי חיים ולכידתם והעברתם למקום אחר נחשבת להתעללות"
מסעדה(צילום: רותי ברמן)

בכיכר העצמאות המחודשת בנתניה, מסתובבים חתולים רבים בין המסעדות ומהווים מטרד לסועדים. לדברי המסעדנים באזור, החתולים מסתובבים בין השולחנות ואף קופצים על לקוחות.

"כאשר אנחנו מוציאים דג מהמטבח, כבר קרה שחתולים קפצו על שולחן בו ישבו סועדים", מספר אחר המסעדנים, "קרה שתיירת נשרטה שלא באשמתה מחתול חמדן. היא הובהלה ללניאדו לטיפול כאשר היא מבוהלת ומפוחדת. אנחנו חושבים שהעירייה צריכה להעביר את החתולים מכאן. זה לא יאה ולא נאה למקום שהוא חלון הראווה התיירותי של נתניה ואחרי שהשקיעו פה מיליונים אל לנו להראות הזנחה וחוסר טיפול בנושא. זה דוחה אנשים בכלל, תיירים בפרט  ופוגע בתיירות".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "ריבוי חתולי הרחוב הינה תופעה המאפיינת את הווי הרחובות בכל רחבי הארץ. בעקבות האכלת החתולים בידי תושבים והימצאות מזון במרחב הציבורי מתרבה אוכלוסיית החתולים, ועקב ריבוי טבעי גבוה ותוחלת חיים ארוכה מזו של חתול הבר, חל קושי בצמצום התופעה. יש לציין כי פגיעה בחתולים אסורה על פי חוק צער בעלי חיים ולכידתם והעברתם למקום אחר נחשבת להתעללות. ניסיון הגליית חתולים מראה כי לאחר פינוי החתולים מגיעים חתולים חדשים לאזור ההאכלה ומחליפים את אלו שנלכדו. לפיכך באזורים כגון מסעדות, על בעלי העסק לדאוג לשילוט מואר המבקש מהלקוחות ודוחק בהם שלא להאכיל חתולים מצלחתם.

חתולים משוטטים בין המסעדות (צילום: רותי ברמן)
חתולים משוטטים בין המסעדות (צילום: רותי ברמן)

"יש לציין כי העירייה מפעילה פרויקט עיקור וסירוס באופן עצמאי על ידי המרפאה העירונית וגם פרויקט נפרד בשיתוף עם משרד החקלאות ומבצעת לכידות חתולים נרחבות. החתולים מועברים למרפאת ניתוחים, שם הם מעוקרים ומסורסים, מקבלים טיפול רפואי לפי הצורך, מתחסנים כנגד מחלת הכלבת ולאחר 48 שעות של התאוששות מוחזרים לרחוב ממנו נלכדו.

"בהיעדר חקיקה ממשלתית ספציפית כדוגמת החוק להסדרת הפיקוח על כלבים 2004 אשר תסדיר את עניין האכלת חתולי הרחוב ובמקביל תחייב את המאכילים לקחת אחריות על סירוס ועיקור החתולים אותם הם מאכילים, לאו דווקא מכספם הפרטי, כל שנותר לעירייה הוא להמשיך בעיקורים וסירוסים נרחבים בשאיפה לצמצם את התרבותם של החתולים, תוך מתן מענה לתלונות ומטרדי חתולים בעלי אופי המסכן את בריאות הציבור באופן מידי וממשי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות