fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נעים להכיר: אומן התכשיטים מנתניה

חגי גפן בן ה-31, נכנס בימים אלו לסטודיו החדש שלו בנתניה, הוא בוגר מכללת שנקר לעיצוב, שם לב לפרטים הקטנים וזכה בתחרות יוקרתית במיאמי שבארצות הברית

תכירו את חגי גפן, 31, מעצב תכשיטים שנכנס רק לפני מספר ימים לסטודיו החדש שלו ברחוב שטמפר. חגי הוא אחד ממספר אומנים מאושרים שנכללו בפרוייקט העירוני בו הושכרו חנויות של העירייה לאומנים בסכומים סימליים מתוך כוונה לתת לרחוב אופי של רובע אומנים. החנות שלו מעוצבת באופן מרשים ובה עמדת עבודה של חגי המייצר תכשיטים לעיני המבקרים. תצוגת התכשיטים היא מינימליסטית אך יוקרתית.

חגי גר בנתניה, גדל בשדה ורבורג היה לוחם בנח"ל ואחרי תקופה של חיפוש עצמי והתלבטות למד בשנקר: "הבנתי שאני צריך ללמוד משהו ולא הייתי נעול על מה. אבל אחרי שראיתי את פרוייקט הגמר של חבר שלי שלמד עיצוב תעשייתי התלהבתי. אהבה לאומנות הייתה בי תמיד ואמרתי לעצמי שגם אני יכול להיות יוצר. סיימתי ארבע שנים עיצוב עם התמחות בתכשיטים בשנקר. התואר אמנם בתכשיטים אבל עיצבתי את החנות וגם את כרטיסי הביקור כך שאני גם מעצב גרפי וגם מעצב פנים. עיצוב זו דרך חיים לא רק מקצוע".

בחנות של חגי רואים שהוא אומן. כאן ניתנת תשומת לב לפרטים הקטנים: התצוגה, הצבעים, הגרפיקה: "בכל תחום מחיי אני שם לב לפרטים הקטנים ומשקיע בהם. זה חלק מחיי. גם כשאני מכין לעצמי ארוחה היא מעוצבת. וכך גם בעבודה. כל תכשיט שאני מעצב חייב להיות מושלם ורוב התכשיטים שלי הם יחידניים".

לפני שנתיים חגי השתתף בתחרות עיצוב עולמית בשבוע באופנה של מיאמי וזכה בתואר תגלית השנה בעיצוב אקססוריז שם הציג קולקציית תכשיטים שמעוצבים בהשראת עולם הגלקסיות.

הרעיון של עירית נתניה בהשכרת החנויות האלה היה לתת לאומנים מקום שבו הם יוכלו גם ליצור וגם למכור. שהמקום יהיה חי ותוסס בכל שעות היום, שיגיע קהל צעיר כדי לשוות לרחוב אוירה של סמטת אומנים. וזה כבר קורה כאן.

מי הלקוחות שלך?

"בחנות שהיא גם מקום העבודה שלי אני מייצר תכשיטים לפי הזמנות אישיות, בקשות ספציפיות. באים אלי אנשים עם חלום ואני מגשים להם אותם. צעיר שרוצה להציע נישואין לחברתו, בחורה שרוצה להפתיע את הגבר שלה בתכשיט עם אופי, בעל עיצוב אישי. אני רואה את האיש, לומד עליו, מתעניין מה הוא אוהב וכך מעצב טבעות, צמידים ועוד. הצע התכשיטים לגברים הוא מוגבל והאפשרות לייצר לבד משהו מסוגנן ובעל אופי היא אטרקטיבית".

אז מה נשים אוהבות יותר כסף או זהב?

"יהלומים ואם לא יהלומים אז אבני חן משובצות בזהב. היום יש ייצור המוני בגולדפילד שזה פליז מצופה זהב בעלות נמוכה. אני לא אוהב לעבוד עם החומר הזה ומעדיף את הזהב והכסף".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות