fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחתה עתירת מועצת חוף השרון בנוגע לסיפוח שטחים לנתניה

בג"צ דחה את עתירת אנשי כפר נטר והמועצה האזורית חוף השרון לבטל את סיפוח אזור התעסוקה גרנד נטר לנתניה. העתירה טענה כי משמעות העברת המתחם היא פגיעה חמורה בתקציב המועצה
שטחי חוף השרון (צילום: By Ori (Own work) [Attribution], via Wikimedia Commons)
שטחי חוף השרון (צילום: By Ori (Own work) [Attribution], via Wikimedia Commons)

לאחר שהמדינה במסגרת הרחבת הגבולות, אישרה העברת שטחים מהמועצה האזורית חוף השרון ובהם אזור התעסוקה גרנד נטר הסמוך למושב כפר נטר, לתחום שיפוטה של העיר נתניה עתרו המועצה האזורית חוף השרון ומושב כפר נטר לבית המשפט ובקשו לדחות את ההחלטה על הסף. בעתירה שהוגשה נטען, כי משמעות העברת המתחם היא פגיעה חמורה בתקציב המועצה, שכן ההכנסות מארנונה על המתחם עומדות על 2.4 מיליון שקל המהווים 3.71 אחוזים מכלל חיובי הארנונה של המועצה.

בג"ץ דחה את העתירה תוך שהוא מאמץ את החלטת משרד הפנים, אשר נקבעה לאחר ועדת גבולות וחקרה את הנושא ובהמשך המליצה על העברת המתחם. החלטת משרד הפנים להגדיל את תחום העיר נתניה על חשבון המושבים הסמוכים, התקבלה באפריל 2014 וכוללת שטחים מהמועצות האזוריות חוף השרון לב השרון ועמק חפר.

 שטחי חוף השרון (צילום: By Ori (Own work) [Attribution], via Wikimedia Commons)
שטחי חוף השרון (צילום: By Ori (Own work), via Wikimedia Commons)
יצוין כי נטען בעתירה שעבור נתניה, תוספת ההכנסות לא מהווה אפילו חצי פרומיל מהכנסות הארנונה של העירייה. בעתירה כותבים אנשי חוף השרון כי: "משמעותה המעשית של ההחלטה היא דווקא יצירת 'עוול חלוקתי' ולא צדק חלוקתי. המלצות הוועדה הופכות את היוצרות. דווקא הרשות החזקה בעלת תקציב של 650 מיליון שקל קיבלה את 'כבשת הרש' של המועצה שתקציבה מהווה כ-10 אחוזים מתקציב העירייה".

במסגרת הסכמה בין הצדדים ובאישור בית המשפט, הוחלט כי מועצת חוף השרון תעביר לעיריית נתניה נתונים ותשריטים לצורך הוצאת שומות וישתפו פעולה ואילו עיריית נתניה תשלם למועצת חוף השרון סכום חד פעמי של 700 אלף שקל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות