fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיכה פדרינג: "לא רק אני נכשלתי. הציבור נכשל"

כך אמר מי שהתמודד לראשות עיריית נתניה וזכה רק ל-4% מקולות הבוחרים בעיר לאחר שניהל קמפיין גדול בפייסבוק, שם עדיין ממשיכים לברך אותו
משפחת פדרינג (צילום: רותי ברמן)
משפחת פדרינג (צילום: רותי ברמן)

כמעט שבוע עבר מאז הבחירות המקומיות לרשויות, ועדיין ממשיכות להגיע ברכות למיכה פדרינג, מי שהתמודד לראשות עיריית נתניה וזכה רק ל- 4% מקולות הבוחרים בעיר.

"בוקר טוב מיכה, אני מאמין שלאחר תקופה מטורפת שעברת לקראת הבחירות הביאו אותך למחשבות עמוקות, אל דאגה איש יקר אף אחד לא יכול לקחת ממך את היושר, הרצינות, ההתמדה והדרך שרצית לתת למען תושבי נתניה, בסופו של מסע מתחיל מסע חדש, איתך לאורך כל הדרך". כך כתב לפדרינג חבר קרוב שלו. הרבה ברכות מסוג זה התפרסמו על דף הפייסבוק של מיכה שניהל את עיקר קמפיין הבחירות שלו בפייסבוק.

פדרינג לא חשב על האפשרות שיפסיד: "מבחינתי זו הפתעת הבחירות בנתניה ויש בה אכזבה גדולה מאד. הדמוקרטיה לא חגגה ואחוז ההצבעה הנמוך מעיד על אדישות. אי אפשר להתלונן כל השנה וכשיש הזדמנות לעשות שינוי לא באים להצביע. התוצאות בסופו של דבר לא משקפות את המציאות הנתניתית, את השקפת העולם של רוב האוכלוסייה. אנשים לא מאמינים שניתן לשנות ומצד שני גם לא מאמינים לשלטון".

הקמפיין בפייסבוק לא הוכיח את עצמו.
"הוא לא היה רק בפייסבוק שזו הזירה של הצעירים ואליהם פניתי בקמפיין שלי. היו לי גם שלטי חוצות, קניתי הכי הרבה זמן שידור ברדיו, עשיתי חוגי בית ושני כנסים גדולים בהשתתפות מאות אנשים. עשיתי טלפונים לרשימות של אלפי אנשים שהיו לי. זה נכון שביום הבחירות לא ראו דוכנים שלנו ליד הקלפיות".

פנית לצעירים והם אכזבו. וגם הגימלאים ב-14 ארגונים לא הצביעו לך.
"אנחנו הבנו ששני נושאים מרכזיים הוזנחו בשנים האחרונות והם השכונות והצעירים. חשבנו שיש להעיר את העיר ולטפח את כל נושא הצעירים החל ממסיבות צעירים בימי שישי ועד לדיור בר השגה למשפחות צעירות, מהכשרת חוף לצעירים ועד רעיונות לתעסוקת צעירים. בפגישות שלנו עם ציבור ראיתי שיש אהדה של צעירים אבל בקלפי היתה מציאות של אדישות בכל האוכלוסיה וגם בקרב צעירים וגם בקרב גמלאים".

מיכה פדרינג בקלפי
מיכה פדרינג בקלפי (צילום: טומי פלדינגר)

בסקר של הרדיו זכיתם בשני מנדטים. השתכרתם משמחה ואמרתם שיהיו אף יותר.
"הסקר הזה מצדיק את הטענה שלמרות שהצעירים תמכו בנו וחשבו להצביע לנו גם הם בסופו של דבר לא טרחו לצאת מהבית. בציבור אין שביעות רצון בכלל והעובדה היא שגם נתניה אחת ירדה במספר המנדטים".

נכשלת או שהציבור לא מאמין שאתה מסוגל לעשות שינוי?
"הכישלון הוא של התושבים. אנחנו הובלנו קמפיין בשם "באנו לעשות" או "להנהיג שינוי". לא רק אני נכשלתי. הציבור נכשל. הוא לא היה חכם לנצל את ההזדמנות שניתנה לו להשפיע לטובת שינוי".

אולי הייתם נאיבים?
"אולי. מה שבטוח שלא היינו פוליטיקאים ממולחים. היום אומרים לי הפוליטיקאים המקומיים שהם חשים בושה ובדיעבד לא היו ממליצים לי להיכנס למגרש הזה".

איך מגיבים במשפחה?
"המשפחה עמדה מאחורי המהלך שלי לאורך כל הדרך. ביום הבחירות ישבו כולם ביחד איתי עד לקבלת התוצאות. היתה אכזבה גדולה אך לאחר שהתעשתו אמר לי בני חן: 'אבא נתניה הפסידה אותך ואתה תמשיך בעשייה כי זה באופי שלך".

אתה תמשיך לפעול בפוליטיקה המקומית?
"נכנסתי לפוליטיקה המקומית בשביל לתרום. אני איש מעשי ויודע להזיז דברים. גם מרים בסיכום יום הבחירות אמרה שהיא קיוותה שאכנס עם מנדט אחד לפחות. אמרתי שאני אתמוך במרים ואצטרף לקואליציה".

אתה תרוץ בשנית?
"אני עדיין מעכל את התוצאות. אראה בדיוק את החיתוכים וההצלבות כדי להבין דברים נוספים כמו אותם אנשים שהבטיחו ולא יצאו מהבית להצביע. אני לא חושב שאנשים בגדו בי. היו שהבטיחו להביא את בני משפחתם ולבסוף גם הם עצמם לא הגיעו לקלפי".

משפחת פדרינג (צילום: רותי ברמן)
משפחת פדרינג (צילום: רותי ברמן)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות