fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שכיכר אחת עושה

בדיוק בחג האהבה, ייחנך המתחם האינטרקטיבי של כיכר העצמאות. יחד עם ספורטאי המכבייה שיתארחו בעיר והתיירות הצפויה מצרפת, הסוחרים המקומיים כבר מרגישים בהתעוררות
כיכר העצמאות בנתניה
כיכר העצמאות בנתניה (צילום:קורנל גולדשטיין)

כל מי שמגיע בימים אלה למדרחוב הרצל ולכיכר העצמאות רואה שהמקום תוסס, בתי הקפה מלאים, הכיכר יוצרת עניין עם משחקי מים, אור וצבע. גם כאשר המתקנים עדיין לא פועלים הם אטרקציה. הכיכר תיחנך באופן רשמי בשבוע הבא באורות, משחקי מים, סרטים וצלילים. הכיכר הפתוחה אל הים, גדולה, מרווחת ולבנה. זוהי כיכר אינטראקטיבית שעיקר קסמה הוא במשחקי אור וצבע ומולטימדיה.

סוחרי העיר לא יכולים לשכוח את הקיץ שעבר, אבל רק שני בתי עסק בלבד לא שרדו את הירידה בעסקים ונסגרו. מה שמורגש עכשיו במדרחוב הוא עלייה בביקוש להשכרה של חנויות ובשבועות האחרונים צצו ועלו מספר בתי עסק חדשים, כמו המבורגר חדש, פיצה עגבנייה, קונדיטוריה קפה, פלאפל עיוני באוסישקין ועוד. הכל בזכות כיכר העצמאות שאותה תחנוך בשבוע הבא עיריית נתניה. מדובר למעשה במתחם שלם שנקרא "כיכר העצמאות האינטראקטיבית". הכיכר עצמה מרושתת בטכנולוגיות המתקדמות בעולם ותהווה אטרקציה תיירותית בינלאומית. חנוכת הכיכר נעשית בימים בהם מאות משתתפי המכבייה יתאכסנו בנתניה ושבועות מספר לפני בואם של התיירים מצרפת.

כיכר העצמאות בנתניה
כיכר העצמאות בנתניה (צילום:קורנל גולדשטיין)

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, שהובילה את הקמתה של הכיכר החדשה אומרת כי הפרויקט הינו גולת הכותרת של תהליך ההתחדשות העירונית המקיף, אותו מקדמת העירייה לטובת החייאת המרכז הוותיק של העיר, הכולל גם את שיפוץ ושדרוג המדרחוב הראשי של העיר, מדרחוב הרצל. אירוע ההשקה ייערך בט"ו באב, יום האהבה, ובעירייה מבקשים מהקהל לבוא בבגדים לבנים. האירוע יכלול הפעלה ראשונית וחגיגית של אטרקציות הכיכר וכן מופעי האמנים: רודי ביינסין, ננסי ברנדס ותזמורת נתניה הקאמרית קיבוצית. הפרויקט מציג חדשנות במרחב הציבורי, זאת עם כיכר עיר המשמשת כולה כמיצג המציע תוכן וחוויה רב חושית מרהיבה הפעילה בכל שעות היום ועם רדת החשיכה.

את הכיכר תכנן ועיצב האדריכל ישי וילסון, ביצוע הפרויקט נעשה על ידי החברה הכלכלית לפיתוח ותיירות-חל"ת. ייזום, קידום ותיאום נעשו על ידי עלוית פרוינד ממינהלת מרכז העיר, מוטי פנחסי ממינהל ההנדסה, תאגיד מי נתניה ועוד.

הכיכר מהווה פלטפורמה טכנולוגית לאירועי תוכן ופעילות לקהלי יעד מגוונים, באמצעות מיטב אמצעי הטכנולוגיה המתקדמים, הכוללים מסכי לדים, מסכי מים, מערכת סאונד ותאורה, להטוטי מים, אפליקציות סלולאריות ואלמנטים נוספים המסונכרנים באמצעות חדרי בקרה אינטרנטיים ומציעים למבקרים שפע של אפשרויות.

בכל ערב ייהנו המבקרים מפסטיבל וידאו ארט ומופע אור קולי רב חושי לצד שידורים חיים של אירועים והתרחשויות באתרים ברחבי העיר: הקרנת הרצאות, מסיבות, מופעי קריוקי, פעילות לילדים הכוללת שעשועי מים במזרקה, פעילות ספינינג וזומבה, שעת סיפור והצגות, ריקודי עם וריקודים סלוניים ועוד. בנוסף, מלווה הכיכר במערכת מצלמות במעגל סגור המצלמות בזמן אמת את המתרחש בכיכר.

הכתבה המורחבת בסופ"ש ב"חדשות נתניה"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות